Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Precis hämtat ut liberos startbox/medlemsbox på Ica maxi. Ska bli spännande att se vad som finns i :) fick kuponger med iaf, 50% på barnkläder och 10% storköpsrabatt så bara de va ju bra :)

• Pauliina
    FLovesA skrev 2016-03-01 21:12:58 följande:

Hur har dagen varit för er alla? Jag är helt slut efter tvättande, biblioteksbesök, fika och storhandling. Man känner att precis allt man gör tar energi. Men jag passar på de dagarna jag orkar. Dem blir färre och färre.

Någon mer än jag som är galet trött?

Äntligen är det mars månad och den månad vi har bf. Nu är det inte länge kvar!!!

En bra dag här! Barnen va lediga från fsk idag så vi åkte och storhandla. Kom hem och bara umgicks allihop i några timmar innan jag åkte iväg på invigning av en ny salong är i byn. Köpte lite "grattis på 25 årsdagen i förskott" - presenter till mig själv :) älskar dagar som denna som bara svishar förbi. Imorgon ska jag träffa en kompis som jag återfått kontakten med nyligen. Men först - packa förlossningsväskan :)
  • Pauliina

God morgon! Hoppas ni sovit gott!

Tänkte bjuda på en bild på vad jag hittills stoppat ner i bb-väskan. Såklart fattas de hygien/snacks och kanske något annat :) ha en bra dag!

• Pauliina

Jag drömmer varje natt om en bebis med mycket hår, mörkt och stora chokladbruna ögon med jättelånga fransar. Vem vet, de kanske kommer en blond tjej med blåa ögon :)

• Pauliina
    pomperiposa skrev 2016-03-03 09:10:33 följande:

Åh, vad mysigt, jag har också drömt om min lilla men inte varje natt och jag ser inte några ansiktsdrag i drömmen, låter jättemysigt. Imorgon är det exakt en månad kvar till bf för mig. Ska på vanligt rutinbesök hos bm imorgon, känns bra, är lite orolig igen men bara lite. Gått varannan vecka till bm nu här sista gångerna, men funderar på om jag kanske vill gå ännu oftare nu när det bara är 4 veckor kvar, hur gör ni?

Imorgon har jag ledigt, det känns väldigt skönt att börja helgen lite tidigare

Jag har de senaste två gångerna gått varje vecka, av diverse anledningar. Känns faktiskt skönt att ha en tid att passa en gång i veckan iaf :)
  • Pauliina

Idag har jag hämtat ut både hallonbladste och maggördel till efter förlossningen. Aldrig provat gördel efter men tänkte att de aldrig kan skada, med tanke på hur ont min rygg gör nu. All stöd kan vara bra stöd!

Någon som är beräknad snart i mars? :)

• Pauliina
    CissiJissi skrev 2016-03-03 17:09:33 följande:
    Yay hallonbladste, dricker den själv :) två koppar om dagen nu och sen tre koppar om dagen nästa vecka och sedan fyra om dagen vid bf haha :) och efteråt!
    Har druckit det under mina andra graviditeter men har gått över bf +11/bf+6. Däremot har de hjälpt mot avslaget som va borta efter knappt en vecka. Nu köpte jag "clipper" märket i färdiga påsar men har tidigare köpt på lösvikt.
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2016-03-04 09:24:28 följande:

Idag välkomnar vi v 38, de senaste dagarna har jag börjat sova riktigt dåligt. Men kan fortfarande ligga på rygg korta stunder, uppallad på kuddar, men ändå. Tror det sparar höfterna lite, har inte alls så ont som förra graviditeten. Kan också bero på att vi ju faktiskt har en annan säng!

Planen är att tvätta upp lite mer babykläder och även allt som jag ska ha med mig. Lite svårt då jag liksom använder det mesta. Men hur som helst så vill jag ha det packat och klart. Dotterns lilla väska måste också packas så vi bara kan åka om något skulle dra igång.

Hur mår ni andra? Hur går det med er som haft så galet ont?

Kram

Mornarna är bättre men ischiasen börjar göra ont vid lunch ca, hade hoppats att de skulle bli bättre, har känt mer tryck neråt så jag hoppas bebis är fixerad eller på väg att fixeras, de sägs ju att smärtorna blir bättre då.
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2016-03-04 11:14:19 följande:
    Känner igen det där med trycket nedåt! Min mage har sjunkit mycket den sista veckan, så ska bli spännande att se vad BM säger på måndag. Trycket är obehagligt tycker jag och ibland är det som nålar eller knivar, om jag reser mig från sittandes tex.

Jobbigt med ischias det gör ju helt galet ont:(
    Ja jag va helt smärtfri två-tre dagar förra veckan tror jag de va. Underbara dagar. Men smärtan kom tillbaka med Dunder och brak.

Ska också till BM på måndag. Får se hur bebisen mår, ska bli skönt!
  • Pauliina
    Nystjärna skrev 2016-03-04 15:35:04 följande:

Hej allihopa :)

Här har det varit väldigt jobbigt det senaste. Jag har haft väldigt ont och känt att jag orkar och vill inte mer alls. Varit väldigt ledsen och nere. :( I onsdags hade jag väldigt mycket sammandragningar. Var så vi övervägde att åka in till förlossningen men då lugnade sig det. Så var antagligen väldigt mycket förvärkar. Hade lite igår också men mycket lugnare så okej. Var väldigt trött de sista och frusen. Hoppas inte det är någon förkyldning på gång. Annars har jag tvättat alla kläder,vi har bäddat liggdelarna till vagnen,både den till singel vagnen och den till syskonvagnen. Även bebis väska är packad. Så behöver packa min,dotterns och mannens väska. Sen få hem vaggan och bädda den. Så små fix kvar. Har idag varit hos bm. Var skönt och få träffa henne och prata. Allting såg väldigt bra ut,magen hade växt så SF-måttet ligger nu på 33 så ökat 3 Cm,vikten upp + 10 kg och blodtrycket var 120/85 vilket var lite högre än jag haft innan. Men verkade inte vara någon fara,lite tidigt bara tyckte bm att det gick upp. Vet inte vad hon menade med det. Fick in klockrena hjärtljud men bebis var lite väl lugn men lugnade sig så hade hjärtljud på 146. Så allt bara bra. :). Skall fortsätta kämpa på även om de är jobbigt. Strunta i tabletterna jag fick men iallafall ta alvedon när det är som värst och så kontakta sjukgymnast igen. Bara kämpa på och ta en dag i taget bara mer kan jag ju inte göra. Men idag så verkligen bm hur ont jag hade. Men får försöka hålla humöret uppe. Vi hoppas bebis vill komma som syster i v 38+ men får se. Lite tidigare vore skönt,dock inte än. Är ju bara i v 34+4 så har 37 dagar kvar till BF. Hoppas jag slipper gå över men ingen tror ju att jag kommer göra det men får se. Har ju trott på att vi skall få en pojk men nu börjar jag tro tös när jag ser hjärtljuden och även många som tror tös. Men bara vänta och se. :) Denna graviditeten skiljer sig ändå ifrån hur dotterns var,både med sug,lite hur jag mår och även hur jag bär bebisen och lite annat. Spännande och gissa och se. Hoppas ni andra har det bra. Önskar er en riktigt trevlig fredag och helg.
    Kram

Skönt att höra ifrån dig! Det här med blodtrycket, det brukar normalt höjas innan förlossningen så kanske de BM menade, att de borde ligga på "normalt" tills de är dags. Hade själv 119/88 sist och undertrycket va högre än tidigare så vi ska hålla koll på de.

Bebisen idag har varit lugn och jag har sovit 3 h middag idag vilket jah absolut inte brukar. Trött och seg men modet är uppe så ska inte klaga egentligen.
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)