Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Pauliina skrev 2016-03-26 20:00:18 följande:

Tjejer! Jag har haft några dagar för två veckor sedan och sedan igår som slemproppen börjat släppa. Idag däremot kom de även lite brunfärgad slempropp. Har aldrig haft annan färg än grönt som kommit, hur har de varit för er? Förlåt för inlägget ;)

Själv är jag osäker på om den ens har börjat släppa då jag haft så mycket flytningar hela graviditeten. Men ibland har det varit något gulaktigt lite slemmigt som kommit så misstänker att det är den. Vet att den även kan vara lite brun / blodig. Men vet inte så mycket mer tyvärr;)

Förut ilväll kunde jag klocka något som jag tog för givet var starka värkar. Så vi gjorde dottern redo och lämnade henne i förebyggande syfte hos Farmor&Farfar. Och nu helt plötsligt känner jag bara vanliga sammandragningar..dock gör dem lite ondare och jag får svårt att andas men mer än så är det inte...kändes lite snopet. Men vi får helt enkelt ha dvd maraton och ta det lugnt så ser vi om det drar igång eller inte...dottern var överlycklig för att få sova borta. Tror det är 3:e gången sen hon föddes för över 3,5 år sedan, så jag förstår henne ;)
  • FLovesA

Grattis CissiJissi:)

Här lugnade det ned sig och jag har vaknat från och till hela natten och haft ont. Magknipskänslor, mensvärk, strålande värk i ryggen osv.

Vi bestämde oss för att ringa förlossningen nu på morgonen och dem sa ju det jag redan visste...det är inte på gång, men kan vara jobbigt innan. Fortsätter det under dagen så får vi åka in och se ikväll om det är något på G. Ska vila två timmar och räkna rörelser...känns mest onödigt ärligt talat. Grät när jag prata med dem, fast det gör jag av någon anledning så fort jag pratar med sjukvården typ:/ knepigt..men man känner sig så liten och svag i dem situationerna tycker jag.

• FLovesA

Grattis till Er Nystjärna. :)

Här är läget snart outhärdligt. Jag får ont i hela kroppen när jag står eller går, har noll ork och är rastlös. Men känner att jag inte ska deppa ned mig totalt utan se det från ett annat perspektiv. Passa på att vila och samla kraft och att se det fina i så länge inte brösten känns som om dem sprängs(som dem gör när mjölken rinner till) Japp så ser jag på det hela. Haha.

Sen är ju varje dag som jag går över en dag närmare förlossningen, det vet man ju liksom helt säkert så bebis kommer när han kommer:) Storasyster börjar bli otålig och ropar in i min navel till Lillebror att det faktiskt är dags att komma ut nu för hon längtar efter honom. Så tror nästan denna väntan är jobbigare för henne;)

• FLovesA
    safiia skrev 2016-03-28 04:02:16 följande:

Tack tjejer!

Nu tror dom ändå att ryggsmärtorna är värkar trots att dom är väldigt ihållande och så sticker det till plötsligt i några sekunder och bara på ett ställe. Så vi får se vad sim nu händer. Jag vet ju inte då det är första barnet och det känns verkligen inte så som folk säger "att du vet nog sedan då det är riktiga värkar". Men sån här ryggont har jag då aldrig haft tidigare heller...

Spännande är det verkligen! Tänk att jag kanske får åka hem härifrån med bebis :)

Åh vad spännande!!! Håller tummarna för dig:)
  • FLovesA
    Saltig skrev 2016-03-28 16:49:54 följande:

Verkar inte vara så många av oss kvar som fortfarande väntar.

När är/var du beräknad?

Nej alla får eller har fått sina bebisar ;)

Vi var beräknade till 24/3. Så 4 dagar över tiden är vi. Vilket bf har ni?
  • FLovesA

Åh vad härligt att vi fortfarande är ett gäng kvar:) Känns lite ensamt när man läser att så många fått sina små;)

Längtar så vi blir tokiga här hemma, men passar på att virka och fixa med sådant som kanske inte hinns med sen när bebis är här helt enkelt...

Ska försöka kämpa mig igenom dem sista 50 shades boken med...någon som läst dem? Dem var tyvärr inget för mig..men då jag läst två av böckerna måste jag läsa tredje och sista med säger hon jag lånat dem av..så jag kämpar på helt enkelt.

• FLovesA

Så hade jag i veckan, vi trodde verkligen det var på G. Så förbannat onda värkar som visade sig vara förvärkar bara. Snopet!

Idag känner jag inte av någonting...så än är det inte på gång här. Bf+5, så jag börjar se slutet på detta ;)

• FLovesA
    Pauliina skrev 2016-03-29 15:06:00 följande:

Ingen hinnsvepning som hon lovat idag. Hon ville inte va där och pilla för att bebisen va så långt ner. Hon kollade tappen som va något förkortad och böjd (ska ju helst va helt rak tydligen) men inget på gång än som hon sa. Blodtrycket va sämre, 131/102, ska tillbaka på torsdag idag pga blodtrycket.. Man hade ju hoppats på bättre resultat än att behöva oroa sig för trycket. Och så såg hon spår av svamp.. Hej vad de går bra nu!

Jobbigt med trycket, men skönt när det kollas ofta. Svamp har jag haft från och till hela graviditeten. Har det säkert nu med men kliar inte så jag har inte behandlat nu. Hoppas du inte har besvär av det, sen är det säkert bra att behandla innan förlossningen.

Nu ska vi städa här hemma och hoppas på att hinna klart innan det drar igång...nog inga bekymmer;)
  • FLovesA

Då kör vi på bf+6 idag då... Kom ut nu Lillebror!

Vaknade med världens förkylning inatt och kände väll att nu får han allt vänta någon dag till, men nu börjar jag må allt bättre:) så vi är redo.

Ska skicka iväg Mannen och dottern så dem får panta, handla och tvätta bilen. En liten lagom utflykt. Något längre vågar jag inte skicka iväg dem på;)

Själv ska jag sitta hemma och virka lite:)

• FLovesA
    becka1989 skrev 2016-03-30 16:52:39 följande:

Har legat i sängen sen 12 pga illamåendet, klockan 13 började jag få sammandragningar med mensvärk och ryggont hela magen blir stenhård trycks uppåt.

Har haft sammandragningar och förvärkar sen vecka 28 men det har aldrig känts så här,

När jag haft förvärkar har jag haft molande mensvärk nu är det ondare och sammandragningar har jag inte känt av något.

Kan det vara på g?? :/

Svårt att säga, men känner du att det kommer regelbundet? Då borde det vara något på G :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)