BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Hej allihopa :) Hur har eran helg varit? Min helg har varit bra men jobbig också. Var hos vänner i fredags och åt middag,väldigt trevligt. Men var så trött när jag kom hem och hade ont i fogarna och ryggen. Igår vart det hemskt med fogarna,gjorde så ont så skrek till utav smärta i mellan och tårarna kom,sen varit så trött. Sover så dåligt det senaste och haft så ont i fogarna,höfterna och ryggen hela helgen så svårt att sova och vända mig om i sängen på pga det. Så varit en väldigt lugn helg. Har iallafall fått fixat syskonvagnen,det enda är att de behövs en ny skruv för att fästa liggdelen,då den lutar annars och det vill vi ju absolut inte men skall sambon fixa i veckan. Sen tvättat bebiskläder och lagt in,har lite kvar och tvätta,sen insåg jag att jag behöver köpa lite mer byxor och iallafall pyjamaser i storlek 50. Men annars börjar det mesta falla på plats. Bara hämta hem vagga och bädda och bädda vagnen. Sen är det mest små saker som fixa flaskor och blöjor och packa väskor och så. En fråga,när tänkte ni börja packa bb-väskan och hur mycket tänkte ni packa och vad för något? Känner mig helt borta när det gäller bb-väskan. Minns inte riktigt vad jag packade när vi väntade dottern,vet bara att jag packade lite för lite kläder till mig och att jag inte hade något godis med mig. Vilket jag gärna vill ha denna gången. hihi :)
Hoppas eran helg har varit bra. :)
Jag ska försöka tvätta upp babykläderna i veckan som kommer, köpa lite blöjor m.m och packa BB väskan.
Jag ska ha med mig kläder till mig själv såklart, som dels är mjuka och sköna, och även går bra att amma i. (Köpte så galet sköna byxor på cubus , har x antal av dem även deras linnen är kanon så dem får följa med) sen hygienprodukter(schampo, balsam och duschcreme m.m) lypsyl!!! Amningsinlägg. Godis saknade jag sist med, i alla fall efter förlossningen när man kommit upp till BB. Sen ska jag försöka få med mig några par av nättrosorna hem för dem var ju perfekta de första dagarna efter.
Till bebis blir det någon pyjamas, några uppsättningar med kläder, blöjor och våtservetter, mysfilt och snutte. Nappar, ytterkläder.
Lite roligt att vi får lillebror i mars, blir lite annat än mitt i sommaren som med dottern.
Någon som kan tipsa om en bra Skötväska? Har kikat på skiphop bland annat. Men tar gärna emot tips:)