Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Nystjärna skrev 2016-02-07 18:26:25 följande:

Hej allihopa :) Hur har eran helg varit? Min helg har varit bra men jobbig också. Var hos vänner i fredags och åt middag,väldigt trevligt. Men var så trött när jag kom hem och hade ont i fogarna och ryggen. Igår vart det hemskt med fogarna,gjorde så ont så skrek till utav smärta i mellan och tårarna kom,sen varit så trött. Sover så dåligt det senaste och haft så ont i fogarna,höfterna och ryggen hela helgen så svårt att sova och vända mig om i sängen på pga det. Så varit en väldigt lugn helg. Har iallafall fått fixat syskonvagnen,det enda är att de behövs en ny skruv för att fästa liggdelen,då den lutar annars och det vill vi ju absolut inte men skall sambon fixa i veckan. Sen tvättat bebiskläder och lagt in,har lite kvar och tvätta,sen insåg jag att jag behöver köpa lite mer byxor och iallafall pyjamaser i storlek 50. Men annars börjar det mesta falla på plats. Bara hämta hem vagga och bädda och bädda vagnen. Sen är det mest små saker som fixa flaskor och blöjor och packa väskor och så. En fråga,när tänkte ni börja packa bb-väskan och hur mycket tänkte ni packa och vad för något? Känner mig helt borta när det gäller bb-väskan. Minns inte riktigt vad jag packade när vi väntade dottern,vet bara att jag packade lite för lite kläder till mig och att jag inte hade något godis med mig. Vilket jag gärna vill ha denna gången. hihi :) 

Hoppas eran helg har varit bra. :) 

Så hemskt med den smärtan. Jag har ont av foglossning men den har blivit bättre sen jag slutade jobba och inte heller klättra på stegar.

Jag ska försöka tvätta upp babykläderna i veckan som kommer, köpa lite blöjor m.m och packa BB väskan.

Jag ska ha med mig kläder till mig själv såklart, som dels är mjuka och sköna, och även går bra att amma i. (Köpte så galet sköna byxor på cubus , har x antal av dem även deras linnen är kanon så dem får följa med) sen hygienprodukter(schampo, balsam och duschcreme m.m) lypsyl!!! Amningsinlägg. Godis saknade jag sist med, i alla fall efter förlossningen när man kommit upp till BB. Sen ska jag försöka få med mig några par av nättrosorna hem för dem var ju perfekta de första dagarna efter.

Till bebis blir det någon pyjamas, några uppsättningar med kläder, blöjor och våtservetter, mysfilt och snutte. Nappar, ytterkläder.

Lite roligt att vi får lillebror i mars, blir lite annat än mitt i sommaren som med dottern.

Någon som kan tipsa om en bra Skötväska? Har kikat på skiphop bland annat. Men tar gärna emot tips:)
  • FLovesA
    Nystjärna skrev 2016-02-07 19:07:27 följande:

En annan fråga. Har ni beställt eller hämtat ut några gratis gravid boxar eller så? Och isåfall vilka och var det bra? :) Vet att med dottern hämtade vi ut på babyproffsen och fick ifrån Libero. Skulle vilja ha babyproffsens men orkar inte åka dit med foglossning,då närmaste babyproffsen är en bit bort. Så tips tas gärna emot :)

Dessa boxar har jag hämtat ut:

Apotek hjärtats- den var bra tyckte jag!

Loyds apotek-den var också bra .

Liberos hämtade jag ut i helgen, blöjor, bindor, våtservetter m.m

Sen har jag även fått en från något mer ställe...minns ej vilken just nu.

Summa sumarum har varje Box innehållit en hel del bra saker. Vet att jag var så besviken på babyproffsens förra gången, mest bara massa reklam!
  • FLovesA

Härligt att ni får åka hem med er lilla skatt Aztec:)

Tack för tipsen av väska Pauliina, tror jag höll i den lite större men är inne på den vanliga storleken. Måste leta vidare lite:)

Idag har jag haft en supereffektiv FM, är nu helt slut så jag passar på att vila lite tills det är dags att hämta hem dottern från dagis igen. Ska försöka virka lite och ta resten av dagen i lugnare tempo för nu är magen helt spänd och krånglar lite känner jag.

Hoppas ni andra mår bra:)

• FLovesA

Härligt att ni får åka hem med er lilla skatt Aztec:)

Tack för tipsen av väska Pauliina, tror jag höll i den lite större men är inne på den vanliga storleken. Måste leta vidare lite:)

Idag har jag haft en supereffektiv FM, är nu helt slut så jag passar på att vila lite tills det är dags att hämta hem dottern från dagis igen. Ska försöka virka lite och ta resten av dagen i lugnare tempo för nu är magen helt spänd och krånglar lite känner jag.

Hoppas ni andra mår bra:)

• FLovesA

Jag måste kissa så fort jag ställer mig upp i princip. Då trycker det på blåsan men kommer bara några droppar typ. Nr 2 är nästan alltid en gång per dag och inte magen havererat då har jag gått x antal gånger mer. Som när jag åt järntabletter. Usch då var magen precis kass!

Bristningar fick jag mot slutet med dottern, men mest vid höfterna. Denna gång har jag inte fått några nya än, men dem kommer säkert. Jag har varit dålig på att smörja in men har även läst att det ändå inte hjälper men man vet ju inte säkert;)

Nu är dottern på dagis och lillebror klättrar runt i revbenen känns det som.

Jag hade några dagar då halsbrännan typ var borta..men nu har dem slagit till med full styrka igen. Så en tur till Apoteket blir det nog idag. Har tuggat tabletter tidigare men kanske ska testa något annat? Förslag ?

Ha en bra dag

• FLovesA
    aztec skrev 2016-02-09 09:02:06 följande:

Ih vilken natt! Önskar nästan vi låg kvar på neo ;) lillebror ska ju äta varannan timme dygnet runt så får ställa klockan på nätterna. Men inatt vaknade även storasyster med närmare 41 graders feber och kräktes ner hela sin säng (och senare mattan i vardagsrummet) så har inte blivit mycket sömn inatt!

Nu sover alla här hemma utom jag ;) men vi ska på vanliga hörselkontrollen idag samt viktuppföljning på neo, så bara gå upp nu och börja förbereda ;)

Men nej! Stackare:( hoppas på snabb bättring för er del!! Kram
  • FLovesA

Hej på er, skönt med en grupp där alla är ärliga och där man faktiskt får skriva precis hur man känner:) och tack för att ni delar med er.

Jag har 42dagar kvar till bf och det känns hur lite som helst. Ska försöka packa väskan i veckan och tvätta alla babykläder. Känns som om jag inte hinner med någonting på dagarna.

Idag har jag en halvkass kroppdag, har brännande öm känsla i övre delen av kroppen och misstänker att det är magkatarr..hade nästan glömt hur det känns men misstänker att det är det som spökar. Så istället för alla måsten har jag nu landat i soffan och tar det lugnt. Var nog välbehövligt.

Igår tog vi(ja inte jag utan min man, jag kommer inte upp på vinden haha) ned liggdelen till vagnen. Och även babyskyddet fick komma ned så jag kan tvätta iordning allt lite och fräscha till efter några år på vinden. Tänk...om någon månad ligger vår bebis däri.

Någon som börjar känna oro inför förlossning?

Nej nu ska jag googla på BB väska så jag vet vad jag kan packa ned:)

• FLovesA
    CissiJissi skrev 2016-02-11 09:47:48 följande:

36 dagar till bf här! Känner glädje inför förlossning och excitement faktiskt!!:D MEN, varje gång jag tänker på att det faktiskt ska komma en till helt ny bebis får jag lite "uäää", läskigt!:P Alla nya förändringar är ju lite läskiga!

Precis rätt inställning:) Jag ska peppa mig lite jag med känner jag. Och bästa känslan är ju när bebis kommit ut och man får se sitt barn, den känslan och kärleken är det inget som slår.

Har du packat väskan än? :)
  • FLovesA

Har inte packat väskan, gick in i v 35 idag:) men nästa vecka får jag nog packa lite.

Många sa till oss att strl 50 aldrig används knappt när vi väntade dottern men vi lyssnad inte på det utan köpte startset i den storleken och ärligt talat hade dottern strl 50 i säkert en månad, om inte mer. Hon var 49lång och vägde 3550gr, så hon var inte superliten men ja strl 56 var på tok för stort.

Vi köpte på oss mycket tops och tvättlappar m.m men tipsen använde vi bara till naveln, så det behövdes inte så många och dem där gula tvättlapparna använde vi till badet. Annars var det mest blöjor och våtservetter vi använde tyckte jag. Vi köpte även hem barnolja m.m till badet. Men ärligt talat fick vi kasta det när det gått ut för dem där små flaskorna man fått från libero mfl. Räckte helt galet länge. Haha.

Så denna gången har vi inte köpt så jättemycket ännu. Någon flaska ska vi införskaffa ifall inte amningen fungerar. Och så ska vi köpa hem NAN ersättning så vi har det i skåpet. Så gjorde vi sist, vi behövde aldrig använda det...men vi visste att vi hade det hemma och det lugnade mig.

Har ni funderat mycket på namn annars? Vi har inget alls:)

• FLovesA

Fin liten kille ni har:) Aztec!!

Nystjärna: Oj, 15-20 minuter! Det var fort.

Jag hade kryatvärkar i 2 timmar innan hon tittade ut...äntligen! Vi åkte in ganska tidigt då vi har en resväg på ca 50 minuter. Men från första känningen i form av värkar/mensvärk tills dess hon var ute tog det totalt 15 timmar vilket jag tyckte var snabbt ändå. Vi var inskrivna ca 11 timmar av dem 15.

Jag funderat också mycket på om man kommer känna när det är dags eller om man liksom inte kommer förstå att det är det. Sist var jag bara öppen 1cm när vi kom in, och det kändes så ynkligt på något vis, och jag minns att jag tänkte "kunde jag inte ha klarat av lite mer hemma?!" Haha, men nu i efterhand var det skönt att vara på plats ändå.

Mitt vatten gick inte utan det fick dem sticka hål på. Och då gick allt lite fortare.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)