Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Cissi90 skrev 2016-03-14 23:21:23 följande:

Hej allihop!

Idag slog jag i magen i handfatet (Akta er för halt golv i badrummet) är i v 35.

Allt såg bra ut, gjort CTG osv. Men, när vi gör ultraljud för att kolla till kakan osv så ser läkaren att min lilla vänt sig med huvudet upp igen.. Hon har legat ner i typ tre veckor ganska rejält. Då började läkaren prata om vändningsförsök eller kejsarsnitt om hon inte lagt sig ner igen vecka 37.

Någon som varit med om det förut? Kan ni berätta hur det känns/går till?

Usch, man blir ju så rädd också! Skönt att allt såg bra ut. Och kanske lägger hon sig till rätta igen innan v 37. Annars fungerar säkert vändningsförsöket. Jag hat inga erfarenheter av det så kan inte säga så mycket :)
  • FLovesA
    Pauliina skrev 2016-03-15 08:58:58 följande:

Igår har vi avgjutit magen. De har varit ett av mina "måsten" och de är så skönt när de är klart! Sovit som en prinsessa inatt, om man inte räknar med kisspausen vid 05. Barnen lät oss sova själva i vår säng till 07 (de är lyx!!).

Har däremot ont i framfogen och går mer bredbent än vanligt. BM besök igår gick bra, SF måttet hade inte ökat, järnvärdet va bättre än någonsin och likaså blodtrycket.

Vart förresten spådd igår att jag kommer föda 3 april / 13 april. Innan bf med andra ord, ska bli kul och se hur de blir :) bara jag får gå på mitt frisörbesök på fredag och min spadag på tisdag så är jag nöjd :)

Jag hade frisörbesök inbokat veckan innan Dottern föddes och på natten till den dagen vaknade jag med molande värk. Min första tanke var: men jag måste ju hinna gå till frisören i alla fall!! Haha och det hann jag. För bf+2 kom hon. Spännande med att bli spådd, får se om det stämmer sen då;)
  • FLovesA

Ser att ni pratat om vardagarna, jag tycker dagarna går så galet fort! De fem timmar som dottern är på dagis tre dagar i veckan bara flyger förbi. På dem timmarna försöker jag städa och göra andra tråkiga saker. Sen 11-12 lagar jag för det mesta lunch för min man kommer hem och äter 12-13, han får inte allt för sällan hoppa in å köpa med någon sallad hem, den sista timmen innan jag hämtar på dagis går åt till att fixa oordning mig m.m

På eftermiddagarna brukar det bli en del lugna lekar och pyssel, pärlande m.m och tyvärr en del tv-tittande. Sen kommer mannen hem ca 19, så då är det kvällsrutin som gäller.

Annars brukar jag försöka virka mycket och hinna klart med alla projekt jag dragit igång. Tvätta och städa och diska är givna typ varje dag för att det inte ska hinna förfalla här hemma.

Det där med delaktighet för pappan, har inget riktigt svar på det. Vi delade upp det som så att på nätterna gick han upp å bytte blöja efter amning m.m på dagarna var han ju på jobbet men när han kom hem passade jag på att duscha och städa lite. Så fick han och dottern mysa. Sen gjorde vi så mycket som möjligt tillsammans. Och det är något vi värdesätter fortfarande. Vi älskar att göra saker tillsammans eller att bara vara hemma ihop. Vi jobbar i vanliga fall ganska mycket och väldigt olika tider så vi passar verkligen på att njuta som familj nu när jag inte jobbar.

Idag ska vi till ett lekland, jag lär dock sätta mig någon stans och låta dottern och pappan leka mest:)

8 dagar kvar!!!

• FLovesA

Grattis touch of red:)

Roligt att ni är fler som virkar! Jag virkar mest kakor och nu kaniner också. Så roligt att greja med något som liksom inte kräver så mycket av kroppen.

6 dagar kvar till bf idag...känner inte av något annorlunda. Jag har haft så mycket obehagliga tankar så som att det är för bra för att vara sant att vi ska få ännu ett friskt barn. Är orolig över GBS och allt annat som kan påverka bebis. Men har börjat släppa detta, så skönt! Nu vill jag bara träffa vår bebis. Och få veta att han mår bra.

Inatt vaknade dottern och var så ledsen, växtvärk i benen. Längesen sist men alltid lika jobbigt när hon får det. Men i natt gick det bra ändå. Däremot var hon trött imorse så jag bestämde att hon allt får vara hemma idag. Ganska skönt att kunna göra så ibland med:)

Ha en fin dag allihopa

• FLovesA
    CissiJissi skrev 2016-03-17 09:42:12 följande:

Angående friska barn - har haft många liknande tankar! För man ÄR ju lyckligt lottad om båda/alla ens barn är fullt friska!! Men oftast går det väl bra! Man är bara så medveten om allt som kan hända..

Med första hade jag inga såna tankar, tänkte mest på graviditeten och förlossningen, den här gången tänker jag mer på barnet och hoppas allt kommer vara bra.. <3

Precis så är det. Jag hade inte alls dessa tankar med dottern. Då var det som sagt mest fokus på graviditeten och förlossningen. Men denna gången har det verkligen varit mer oroligt i tankarna.
  • FLovesA
    CissiJissi skrev 2016-03-17 13:38:54 följande:

Jag kanske har fel angående färdknäppen - men ni andra, ni får ont direkt eller? Idag, dagen efter, har jag hela tiden jobbig "mensvärk".. Dagen före bf..

Sist vi fick till det fick jag mensvärk och sammandragningar direkt efter. Sen dagen efter var dem borta. Men det är nog olika det där.
  • FLovesA
    Migas skrev 2016-03-17 19:20:35 följande:

En uppdatering:

Lördagen den 5 mars fick vi en dotter (i vecka 38+3) som var 51cm lång och vägde 3450g.  

Stort stort grattis:)
  • FLovesA

Vår dotter föddes bf+2, så ganska exakt ändå.

Jag är nog lite tvärt om alla andra tror jag. Vill så gärna hinna få lite mer ordning först innan det är dags. Så bebis får gärna vänta till bf i alla fall;) kände likadant med dottern. Sen är det nog själva förlossningen jag liksom inte ser fram emot..och att vara ifrån vår dotter. Det bär emot kan jag säga.

Men längtar så tills att lillebror är här, att han mår bra och att vi kan vara hemma tillsammans. :)

• FLovesA
    Nystjärna skrev 2016-03-19 09:20:20 följande:

Jo det verkar ju som att det tydligen är det. Skall ringa min bm på MVC på måndag och säga vad de sa. Och se om hon kan hjälpa mig eller hur vi kan gå vidare. Om hon kan ringa till sjukhuset och prata med dem och ev boka tid redan nu för ställningstagande.

Jag vet inte vad jag ska skriva, bara att jag tycker så otroligt synd om diig, stackare!! Och vilket bemötande. Dem hade ingen anledning att ens säga att din BM på Mvc gjort fel som skickat dit er, det kunde dem tagit med henne sen.

Och jag tycker allt att dem kunde lagt in dig och kollat extra noga, kanske även gett dig något mot smärtan och något att sova på. Du behöver sömn och något mot all värk!

Förstår att du känner dig helt uppgiven, och att du inte får rätt hjälp. Hoppas du får någon ljusning snart.

Tack för att du delar med dig, och du ska veta att du får skriva hur mycket du vill! Jag vill bara skicka en stor kram till dig. Håller tummarna för att det ska bli bättre.

Kram
  • FLovesA

Solig Söndag, och jag är inne och städar..hm..men sånt måste göras med. Härligt med lite vår i luften i alla fall.

Annars är det lugnt på barnfödarfronten. På torsdag har vi bf...känns som om jag kommer gå över tiden, men man vet aldrig. Har i alla fall virkat klart kaninen till lillebror;) sista som ska packas ned i väskan:)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)