Nystjärna skrev 2016-03-10 21:45:06 följande:
Här har det varit en jobbig kväll. Haft mycket förvärkar som jag fick andas igenom. Det tryckte och drog ner i underlivet. Som någon stod och skulle dra ut något där inne. Kom och gick. Samtidigt som magen blev stenhård,hade som mensvärk/molnande värk och ryggen kom mer och mer. Sen ömmade magen mest. Men klockade för att få en uppfattning och för skoj skull. Väldigt oregelbundna. När de var som jobbigast var de ca 3-3,5 mina intervall men varade bara i ca 1-1,5 min. Någon var längre. De sista var intervallen på 7 och 9 min. Nu lan man prata och så men öm och känns ner till. Samtidigt bråkar ju fogarna med mig i ljumskar och höfter men de är ju konstant värk den här andra kommer och går ju. Tog 2 st alvedon ändå så jag kan slappna av och sova lite. Är ändå lugnare. Men kommer bli tokig om de skall vara såhär fram och tillbaka i 4 veckor till,har ju 31 dagar kvar till BF idag!! :( Räcker med att jag har hyperimiss och extrem foglossning och några sammandragningar tidigt. Behöver inte ha tidiga förvärkar också!! Tror nämligen inte de påverkar något men vet inte. Samtidigt vill jag ju att bebis skall stanna lite till så den inte kommer innan v 37+0 men kommer väl komma ännu senare bara för att nu då :( Så ledsen och deppig idag och mår så dåligt. :(
Låter inget vidare:/ Stackare!
Hoppas du slipper allt för mycket förvärkar.
Jag hade inga förvärkar när jag väntade dottern men nu har jag haft en del. Som jag inte vågat klocka...är liksom inte redo än riktigt.
Idag har det vart en bra dag och energin har kommit tillbaka lite faktiskt. I går var jag idiotisk och googlade på riskerna med GBS ....så nu är jag rädd för att något ska vara fel med barnet. Jag har ej fått behandling då jag saknat symtom, men kommer få antibiotika i samband med förlossningen. Men är orolig för bebisen. Någon som haft GBS eller vet någon (var tredje gravid har det tydligen) och där allt gått bra med bebis.