Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

aztec skrev 2016-01-17 11:39:53 följande:

Blivit flyttad till BB nu. Medicinen fungerade inte så har ingen aning vad som kommer ske nu, läkaren skulle komma förbi idag eller Imorgon?? :/ hemskt att bara ligga här och inte veta något.

Saknar min man och dotter med :(

Förstår att det känns väldigt jobbigt nu och att du saknar dem. De kan inte få komma på besök till dig en stund då? Hoppas du får bra information utav läkaren,så du vet vad som kommer hända framöver. Skickar dig en massa styrkekramar!! <3
  • Nystjärna

Usch aztec förstår att du känner dig orolig och snuvad på förlossningen. Håller alla tummar att allt skall gå bra för er. Skönt att de kan komma på besök och ni kan ta en fika i caféet. Som du säger alltid något ändå,men förstår att de måste vara jobbigt. Man har ju ställt in sig på något annat liksom och de sen inte blir så. Hoppas du får en trevlig stund med din familj sen när de kommer :)

Idag har jag 84 dagar kvar till bf så en bit kvar här :) Men börjar bli lite nervös inför läkarbesöket som jag har på torsdag pga sammandragningarna jag haft och så. Men hoppas på det bästa.

• Nystjärna

Känner mig fruktansvärt förtvivlad och ledsen just nu :( Var hos läkaren idag för att få en sjukskrivning idag för min foglossning. Då jag varit hemma en vecka. Men vart så besviken på läkaren :( Han frågade vilken vecka jag var i och så. Sa att jag var i v 29 och hade kraftig foglossning och andra barnet. Han kände lite på ryggen,vilket gjorde skit ont. Sa även att jag hade ont i höfterna och så med,att det gick som ett bälte runt. Fick frågan om alvedon och sjukgymnast. Sa alvedon hjälper inte någonting alls och jag har varit hos sjukgymnast och fått övningar men hjälper inte och även utav dem jag fått kryckorna. Så skriver han ett läkarintyg där det står att jag har haft "lite ryggvärk" i en vecka men att jag tyckte att det kändes lite bättre efter vila och att jag skulle vara hemma i 2 veckor och vila och göra sjukgymnastens övningar,sen jobba 50%. Det står ingenting om att jag är gravid,ingenting om foglossningen och ingenting om kryckorna!!! Han frågade inte hur länge jag hade haft ont,utan bara hur länge jag varit hemma. Sa en vecka därför behöver jag sjukskrivning. Han frågade vad jag jobbade som och sa personlig assistent. Hur fan skall jag kunna jobba?! Så sjukt ledsen!! :'( jagar just nu MVC för att kunna lämna meddelande så min bm kan ringa upp mig och hjälpa mig. För vet att hon visste en annan läkare som är så bra med gravida som lider av illamående och foglossning men får ju inte tag i henne. Vet inte vad jag vill med inlägget. Bara skriva av mig.

• Nystjärna
    becka1989 skrev 2016-01-18 15:06:20 följande:

Blöjfråga!!! Vilken ska man välja hört så mycket bra och dåligt om både pampers och libero, har fått ett provpaket av libero touch deras nyaste.

Man blir ju galen av det här, synd man bara får en provblöja i pampers är ju inte så lätt att få en uppfattning om den då.

När våran dotter föddes så hade de både Pampers och libero på BB så vi testade båda. De funkade bra båda 2. Men vi upplevde det som pampers var med plastig och inte höll riktigt lika länge,sen minns jag att jag tyckte att de luktade konstigt. Libero tyckte vi satt bra och höll tätt väldigt bra så de har vi haft på dottern,provat up and go men de passar inte så bra för just henne för då läker det gärna men vi gillar och använder libero comfort till henne. Superbra och nöjd :) En gång fick vi köpa en annan sort då butiken inte hade fått varken libero eller Pampers,men dottern blev så röd och fick blöjeksem utav dem. Vart så synd om henne. Skall tilläggas att våran dotter alltid varit känslig i huden och fortfarande är det,blir väldigt lätt röd både runt munnen och så lätt och även nertill och så. Därför varit väldigt viktigt med bra blöjor som funkar för henne för oss. Så mitt tips/råd är Libero :)
  • Nystjärna
    safiia skrev 2016-01-18 16:21:24 följande:
    Nej så frustrerande. Tänkte han då att det skulle lätta ju längre graviditeten pågått... Låter lite som läkaren som gav mig diagnosen "lindrigt graviditetsillamående" och då hade jag ändå bara gått ner 10kg och varit in för att få dropp 3ggr...
    Ja var verkligen frustrerad och så ledsen efteråt. Tur jag hade mannen hemma som tröstade och stöttade mig. Ja men exakt,är ju i vecka 29 och redan så här furktansvärt ont och får ha kryckor men var ju tydligen bara lite "ryggvärk". Mm helt sjukt. Var samma läkare som när jag behövde sjukskriva mig pga mitt kraftiga graviditets illamående med. Som då sa till mig att man inte sjukskriver för det för graviditet är ingen sjukdom. Ändå så berättade jag att detta var min andra graviditet med hyperimiss som är kraftigt graviditetsillamånde. Men han vill inte lyssna. Skrev inte ens att jag sökte för foglossning eller var gravid. Och skriva att jag tyckte de var lite bättre något jag ALDRIG sa!! Men han hade väl bråttom till sin lunch.

Pratade bm och skall kontakta en annan vårdcentral där de skall finnas en bra läkare som är jättebra med detta med graviditetsillamånde och foglossning. Sen berättade min bm att hon hade pratat med en annan kvinnan idag som varit på samma vårdcentral och sökt för foglossning som också fått på läkarintyget att hon hade lite "ryggvärk" som skulle gå över efter 2 veckors vila. Helt sjukt!! Kommer inte kunna jobba så är det bara. Så får söka mig någon annanstans. Men jobbigt när de alltid skall strula och man redan är känslig. Hade även hoppats på att få mitt besked om graviditetspenningen ifrån FK idag men ingenting än,hoppas beslutet kommer imorgon.
  • Nystjärna
    Pauliina skrev 2016-01-20 11:06:07 följande:

Bara jag som känner mensvärk? Tycker de är obehagligt när de känns i hela nedre delen av magen :/

Ne du är absolut inte ensam. Jag har haft sammandragningar och som svag mensvärk ett tag. Skall därför imorgon till läkaren för att kolla så inte tappen eller så är påverkad. Dock igår tyckte jag att jag hade lite mer mensvärk som jag kände av men samtidigt ont i fogarna så har svårt och bedöma vad det är som gör ont. Men haft inatt och imorse så det gjort ont framtill i blygdbenet och fram fogen och känts som det dragit och tryckt lite nere lite typ. Svårt och förklara. Men känner inte så just nu men däremot känner jag av som mensvärk som är lite mer än de första veckorna jag kände den. Men magen känns inte hård iallafall. Kan de vara förvärkar? Samtidigt så kände jag inte bebisen lika mycket igår kväll tyckte jag. Men känt den och känt lite inatt och tidig morgon,men inte som vanligt. Känt att den tryckt lite och upp mot höger revben men inga direkta sparkar eller puffar så känner mig lite orolig nu :( Bm kollade ju i fredags och så tyckte hon inte bebis låg långt nere eller så det lilla hon kände. Men vet inte vad jag skall tänka,inte varit så orolig den graviditeten men känns som det kommer smygandes nu och det känns sådär. Var redan nervös för imorgon. :( Är ju bara i vecka 28+2.
  • Nystjärna

Jag har känt bebis lite mer nu under dagen men ändå inte som vanligt. Skall blir skönt med läkarbesöket imorgon. Samtidigt så nervös. Vilat en stund och då puffade det. Men sen efter jag ätit och skulle ta en dusch så har magen spänt sig så väldigt mycket och varit stenhård. Släppt någon sekund för att sen börja om igen. Så verkar som jag har en del sammandragningar ikväll. Det mesta är bara obehagliga men vissa gjorde lite ont. Så får bli en lugn kväll. Hoppas bebis kommer igång nu under kvällen lite mer som vanligt,så jag kan slappna av lite mer.

• Nystjärna

Hejsan. Idag var jag ju på mitt läkarbesök pga mina sammandragningar som jag haft. Alltså vi fick träffa en helt fantastisk läkare som var helt underbar och så bra. Var så noggrann och ställde frågor och verkligen lyssnade på mig och mina svar och funderingar mm. Kändes så jättebra. Vi kollade först hur tappen och så såg ut och som tur är,så är den inte påverkad någonting utav mina sammandragningar jag haft,så skönt. Den var lång och fin,fick även se bebisen huvud lite som låg neråt :) Läkaren kände även på magen men just då var den lugn och fin. Sen så förstod hon att jag hade väldigt stora bekymmer och besvär pga min foglossning och gjorde tester och undersökte det med och det var ju inget snack om saken som hon sa,hon fick precis de resultat som hon förväntade sig eftersom jag har så ont. Så hon sjukskrev mig från och med idag framtill beräknad förlossning. Hon var så noggrann med intyget,aldrig haft ett så välskrivet läkarintyg innan. Kändes så bra efteråt och både jag och min man var riktigt imponerade och glada över att vi fått träffa henne och att hon var så bra. Jag sa ändå att jag inte förstod hur vårdcentralens läkare hade tänkt,eftersom hon såg direkt mina bekymmer med att gå och röra mig alls trots kryckorna. Men då sa hon att vårdcentralens läkare är ju allmän läkare och inte samma kunskap som hon och henne kollegor har. För hon var mvc läkare/förlossnings läkare. Så skönt och ha en bm som hjälpte mig få tid till en läkare som förstod mina besvär. Som läkaren sa det lär ju inte bli bättre med tiden tyvärr med foglossningen,förhoppningsvis blir det inte sämre iallafall. Sen sammandragningarna lär ju också komma mer och mer ju närmare slutet man kommer. Tänk att det kan vara sån otrolig skillnad på läkare och läkare. Så tacksam över min bm och denna läkare. Så bra dag idag trots smärtor :) Haft en bebis som rört sig mer med idag,små puffar och som små vågor över hela magen,mysigt. Så idag känns allt lite lättare och bättre. En stor tyngd har lyfts ifrån mina axlar kan jag säga :)

Hoppas ni andra också haft en bra dag idag :)

• Nystjärna
    aztec skrev 2016-01-22 16:28:39 följande:

Blä, känner att jag måste klaga någonstans.

Varit här sedan 9 nu imorse och än har ingenting hänt (förutom undersökningen) sitter bara och väntar såhär sju timmar senare. Hade kunnat haft en till dag med min lilla tjej <3 min positiva inställning är som bortblåst. Vill bara gråta typ.

Ja väldigt skönt och känner stor lättnad efter igår. :)
    Usch förstår att det måste kännas och vara jobbigt för dig. :( Många känslor och tankar förstår jag som finns inne i dig nu. Därför vi jag skicka massor av uppmuntrande kramar <3
  • Nystjärna
    Saltig skrev 2016-01-23 00:37:56 följande:

Ansökan om graviditetspenningen blev beviljad!!! Bara 1 och 1/2 vecka kvar på jobbet. Känns så bra då orken finns inte längre. Har så ont i fogarna och andra grav. besvär så det känns riktigt skönt att slippa gå till jobbet sista tiden. Nu hopss jag att jag kan njuta lite mer av graviditeten med mindre plågor och förbereda inför bebisens ankomst. Kommer gå in i vecka 32 när jag slutar på jobbet.

Läser att ni alla kämpar med olika besvär. Det är så trist att ha ont och andra besvär när man är gravid för det tar ner humöret väldigt mycket och det blir ett hinder i vardagen och fritiden. Man vill ju glänsa och må bra men tyvärr har vi alla inte turen.

Åh vad skönt för dig :) Grattis :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)