safiia skrev 2016-01-18 16:21:24 följande:
Nej så frustrerande. Tänkte han då att det skulle lätta ju längre graviditeten pågått... Låter lite som läkaren som gav mig diagnosen "lindrigt graviditetsillamående" och då hade jag ändå bara gått ner 10kg och varit in för att få dropp 3ggr...
Ja var verkligen frustrerad och så ledsen efteråt. Tur jag hade mannen hemma som tröstade och stöttade mig. Ja men exakt,är ju i vecka 29 och redan så här furktansvärt ont och får ha kryckor men var ju tydligen bara lite "ryggvärk". Mm helt sjukt. Var samma läkare som när jag behövde sjukskriva mig pga mitt kraftiga graviditets illamående med. Som då sa till mig att man inte sjukskriver för det för graviditet är ingen sjukdom. Ändå så berättade jag att detta var min andra graviditet med hyperimiss som är kraftigt graviditetsillamånde. Men han vill inte lyssna. Skrev inte ens att jag sökte för foglossning eller var gravid. Och skriva att jag tyckte de var lite bättre något jag ALDRIG sa!! Men han hade väl bråttom till sin lunch.
Pratade bm och skall kontakta en annan vårdcentral där de skall finnas en bra läkare som är jättebra med detta med graviditetsillamånde och foglossning. Sen berättade min bm att hon hade pratat med en annan kvinnan idag som varit på samma vårdcentral och sökt för foglossning som också fått på läkarintyget att hon hade lite "ryggvärk" som skulle gå över efter 2 veckors vila. Helt sjukt!! Kommer inte kunna jobba så är det bara. Så får söka mig någon annanstans. Men jobbigt när de alltid skall strula och man redan är känslig. Hade även hoppats på att få mitt besked om graviditetspenningen ifrån FK idag men ingenting än,hoppas beslutet kommer imorgon.