Inlägg från: Pauliina |Visa alla inlägg
  • Pauliina

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Behöver ringa till fl då smvc inte hade nå tider. Känns sjukt dumt att ta upp deras tid.

• Pauliina
    pomperiposa skrev 2016-03-07 15:27:49 följande:
    Inte behöver du känna så, så klart du behöver kolla upp, du och bebis är viktig. Tänk om det är fostervatten som kommer ut, då är det bra att det är fl som kollar, ska du in snart? 

Lycka till! 
    Jodå, sitter här bak i bilen och maken kör fortare än fortast. ;) jag är bara obekväm med att åka in men nog har magen minska alltid :( förlossningen tyckte de va konstigt att jag skulle ringa själv.. Men nu har vi hämtat och lämnat barnen hos svärmor och har 2 mil att köra på 10 min ;)
    Har tid 16.00 men hinner nog inte tills dess.
  • Pauliina

Blodtryck 146/92, högre än hos BM tidigare. Feber, fast jag känner mig frisk. Höga hjärtljud (190/min), spännande och se vad dem säger sen

• Pauliina

Allt va bra med lilltjejen. Flödet bra, vatten fanns, beräknas väga 2610 gr + 8%. Diffade på 200gr. Nu åker jag hem och pussar på mina killar

• Pauliina
    Saltig skrev 2016-03-07 23:57:23 följande:

Detta har vi redan skrivit men kul med liten uppdatering

När är ni beräknade?

Själv är jag beräknad 4/4.

Magen har inte sjunkit än och går in i vecka 37 imorgon...

Jag är beräknad 16/4. Är bara i V 34+2. Magen har sjunkit förra veckan och bebisen är nästan fixerad.
  • Pauliina
    Millis81 skrev 2016-03-08 13:32:36 följande:

Bf 9/3. Väntat på att magen ska sjunka i ett par veckor nu. Men inte hänt än.

Tid på förlossningen imorgon kl 8. Blir ev igångsatt beroende på hur "mogen" jag är. Gjort svepning i söndags.

Varför jag blir igångsatt är för att jag fick hepatos i v37. Bebisen har mått bra hela tiden. Så det har räckt med vanliga kontroller :)

Håll nu tummarna att han kikar ut imorgon.

Håller alla tummar och tår!
  • Pauliina
    saraaj skrev 2016-03-09 13:16:32 följande:

Alltså blir tokig, håller på att svettas ihjäl bokstavligt talat! Spelar ingen roll vad jag gör, bara jag sitter så svettas jag sjukt mkt, känns skit jobbigt. Är i v 37, känns som man vill byta kläder hela tiden rör dom blir genomsvettig direkt :(

Likadant har jag haft idag. Precis tagit dagens tredje dusch. Luktar "konstigt" gör jag också. Inte svett, mer som hav eller nå. Jättemysko!
  • Pauliina
    Millis81 skrev 2016-03-08 13:32:36 följande:

Bf 9/3. Väntat på att magen ska sjunka i ett par veckor nu. Men inte hänt än.

Tid på förlossningen imorgon kl 8. Blir ev igångsatt beroende på hur "mogen" jag är. Gjort svepning i söndags.

Varför jag blir igångsatt är för att jag fick hepatos i v37. Bebisen har mått bra hela tiden. Så det har räckt med vanliga kontroller :)

Håll nu tummarna att han kikar ut imorgon.

Hur har de gått??
  • Pauliina
    FLovesA skrev 2016-03-09 18:07:36 följande:

Nu har jag ÄNTLIGEN packat min BB väska.

Detta fick följa med

Två Par loosepants (supersköna byxor från Cubus)

Tre par linnen (även dem från Cubus, dem är lätta att dra ned och amma i)

En mysdress i tunnare material (svettas redan nu, mindre blir det inte efter)

Två amnings bh toppar

Tre par trosor (lär dock använda sjukhusets nättrosor)

Tre par Sockar.

Morgonrock

Tofflor att gå runt i inne.

Schampo, balsam, smduschcreme

Hårborste

Purelan

Tandborste och tandkräm

Sen kommer jag ha en liten väska med laddare, mobil, plånbok, kamera, godis, vattenflaska, lypsyl, hårband m.m som jag liksom packar det sista innan vi åker in helt enkelt.

Vad har ni packat ned?

Jag har packat en pyjamas, två bodys (50/56), strumpor, varmare set med byxa och tröja, tofflor, napp, Amningsnapp, mjukisdjur, mössa, filt.

Till mig; värktabletter, bindor, tofflor, Amningsbh, sköna slappa tröjor/byxor, underkläder, hygienartiklar. Kamera, maggördel, snacks, journalen, telefonen ( fylld med ljudböcker ) och laddare. Har inga planer på att stanna längre än nödvändigt (har säkert missat något jag packat. Vart iaf en dubbel Skötväska fylld :)
  • Pauliina

Här ligger jag i soffa och har sedan 22.50 "klockat" sammandragningar som kommer tillsammans med smärta i ryggen och lite i magen ca 4-5 min emellan. Troligtvis falskt alarm men dem är såpass starka att jag automatiskt håller andan.

Hoppas ni haft en bra dag!

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)