Inlägg från: CissiJissi |Visa alla inlägg
  • CissiJissi

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

TouchOfRed skrev 2015-11-12 20:17:24 följande:

Gå in på alltforforaldrar.se och registera dig där och registera din graviditet så kommet de skicka hem den automatisk

Jag fick till det förra gången, men nu kunde jag inte ens logga in för att mitt lösenord aldrig kom på mail, så krångligt!:p ska försöka snart igen! Tack :)
  • CissiJissi
    Syoss skrev 2015-11-13 09:16:12 följande:

Haha ja det är väldigt lätt man glömmer en graviditet egentligen, alla krämpor och sånt :-P Sammandragningar är nog det jag har mest koll på dock. Tredje graviditeten nu och har haft sammandragningar sen v10. Har haft sammandragningar väldigt tidigt med de andra två också. Var in och ut på kontroller med de andra men har sluppit det hittills denna gång

Wow, vecka 10 var tidigt!! Jag tänkte inte på dem förra gången förrän månaden innan jag skulle föda, då trodde man ju hela tiden att det närmade sig, men jag hade fel då haha :)
  • CissiJissi

Jag är hemma på heltid i många år, mannen är hemma så mycket han vill och kan ändå! Jag är dagbarnvårdare också :)

• CissiJissi
    FLovesA skrev 2015-11-22 11:48:32 följande:

Hej på er allihopa.

Har haft en hektisk jobbvecka följt av jobbhelg och kalas så har knappt varit inne och läst här alls.

Snowbaby: Alltså att hon inte kan lära sig att ska rätt namn ens. Du överreagerar absolut inte! Hoppas du får en barnmorska som du trivs med. Så dåligt och synd att du fått en BM som inte tar dig på allvar. :/

Nystjärna: Grattis till 50% det är fantastisk och vad tiden går fort! Vi gick in i v 23 i fredags och jag har knappt hunnit med från början :)

Jag har ont i mittenfogen, och speciellt efter den här veckan. Jag kan ligga på rygg igen, tidigare kändes det jobbigt och jag låg mest på sidan när jag sov. Men nu ska jag passa på att sova på rygg för jag vet att det inte kommer fungera så länge till.

Annars har jag noll lust till sex. Någon mer som blivit sådan under graviditeten? Det enda jag längtar efter är att sova och mysa (ligga nära, hålla handen) börja tycka lite synd om min man faktiskt. Men jaja det är ju övergående :)

Samma här, noll sex, finns inte på kartan ens!
  • CissiJissi

Idag var mina händer svullna när jag vaknade - så nu börjar väl snart den tiden ;) mycket senare än förra gången så det är skönt!! 23+2 idag :)

• CissiJissi
    Nystjärna skrev 2015-11-24 07:47:12 följande:

Börjar bli så sjukt trött och less på alla människor som kommenterar ens mage. Folk ser inte att jag är gravid och när man säger det,så får man tillbaka med va,är du men då är du inte så långt gången. När man då svarar att man gått halva tiden och skall ha i april. Då får man den mest genomtänka kommentaren av dem alla, " Är du säker på att du verkligen är så långt gången,att det verkligen är i april du skall ha?" Du är ju sååå liten,det syns ju absolut ingenting på dig" Alltså seriöst!! Vet inte om jag skall skratta,gråta eller bli arg!! Men känns ganska sjukt att någon annan ifrågasätter om jag är säker på att jag är gravid,om jag är säker på hur långt gången jag är och om jag är säker på när jag skall födda mitt eget barn?! Hallå!! Som att någon annan vet mer hur långt gången jag är utifrån hur stor min mage är!! Vad tror folk?! Och vad ger folk rätten att kommentera? Har man liten mage får man höra de och bli ifrågasatt. Har man stor mage så blir man ifrågasatt och får höra att har du inte gått längre,du skall väl ha snart,är du säker på att det bara är en där inne. Varför kan folk inte bara säga men åh vad roligt,grattis!! Och måste man kommentera kvinnas utseende så kan man väl bara säga vad fin du är. Man behöver inte lägga sig i allt!! Blir så sjukt frustrerad!! Enligt mig är alla gravidmagar fina stora som små,för det är helt fantastiskt att ett barn kan växa där inne,ett litet mirakel. Så kan man inte bars glädjas med de blivande föräldrarna i det. Suck!! Förlåt för långt inlägg men blir så irriterad på alla dessa kommentarer man får höra. Vare sig det är ifrån närstående,bekanta eller bara folk man möter ute. Så jag vill iallafall säga vad ni än får för kommentarer om er mage eller så. Var stolta för ni är alla så fina :)

Detta är en bild på min mage igår vecka 21 ( 20+0) och jag är väldigt stolt och glad över den :) <3 Även om bristningarna redan börjar komma,eller de gamla dyker upp igen så är jag stolt. För det är ifrån när min barn legat i min mage,de är de bästa jag vet,så försöker bara se det med kärlek och tänka på mina barn när jag ser dem :)

Ja jag hoppas ni alls får en fin dag. Tur man har er och kan skriva av sig alla tankar,känslor och frustration mm :)

Kram på er

Jag vet!! Varför? Varför? Men på riktigt, varför?! JAG klarar ju att hejda mig från dumma kommentarer, kan inte folk bara inse att det sällan är lyckat med folks egna maganalyser? Varför ska jag vara intresserad av någons analys av min mage, om inte det är något klockrent fint att säga? Ajja, märkligt e're!!!:) man får gå med någon slags mag-pushup så ingen kan låta bli att se den stora kulan ;)
  • CissiJissi
    Minitrea skrev 2015-11-24 17:50:08 följande:

En fråga: är det någon som haft problem med karpaltunneln i sina tidigare graviditeter eller nu? Jag börjar misstänka att jag har det men har aldrig haft det så jag vet inte riktigt hur det känns eller så. Tänkte att någon här kanske vet mer...

Var graaaavt överviktig förra graviditeten så att vatten samlades i kroppen tidigt redan, fick kpts och slutade jobba två månader innan bf redan, kunde inte jobba med det!!:) om pekfingret ofta domnar bort så ska du kolla upp det, det är det som sker!:) jag använde skenor på natten, köps på Apoteket.
  • CissiJissi

Ojdå, åt precis ganska blodig kyckling... Tror och hoppas det kommer gå bra, men det var ju dumt!!!

• CissiJissi
    Minitrea skrev 2015-11-25 21:03:48 följande:

Ok det här är mer att fingrarna inte riktigt reagerar som de ska och känns lite "slöa". Får se hur det artar sig. Kan ju vara överansträngning bara. Tack för hjälpen iaf.

Oj vad obehagligt!!:/ jag hade kollat upp det, för jag har aldrig haft något sånt så då hade jag behövt kolla vad det kunde bero på..
  • CissiJissi
    Pauliina skrev 2015-11-29 09:49:52 följande:

Ville kika in och önska er en trevlig advent!

Jaaa, trevlig advent allihop!!:):):)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)