Inlägg från: pomperiposa |Visa alla inlägg
  • pomperiposa

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Ok, jag ska göra kub tänkte jag men det är några veckor kvar, 3 ungefär, det ska bli kul att se den lille, tror det är en men såklart man är nyfiken.

• pomperiposa
    Sommarmalva skrev 2015-08-16 12:27:30 följande:

Pomperiposa- har du varit på inskrivnings samtalet hos bm? Eller hur fick du tid till kub? Går inte det genom bm?

Jag ska ringa imorgon, så jag har inte fått tid än, har bara räknat ut att det borde vara om 3 veckor cirka. Vill skriva in mig efter kub, hört andra som gjort så, så borde gå
  • pomperiposa
    Sommarmalva skrev 2015-08-16 17:45:37 följande:

Vart ringer du då? Trodde det var bm som fixade med detta? Det är ju därigenom man får tid till ul.

Jo, jag vet, jag kollar med sjukvårdsupplysningen, det finns på karolinska men vet inte om man kan boka direkt på ks. I nödfall får det bli mamma mia där kan man boka.
  • pomperiposa
    Sommarmalva skrev 2015-08-16 23:39:05 följande:

Ok, kanske inte funkar här, bor i en liten ort. Jag får nog gå genom bm.

Jag ska börja jobba i morgon jag, får se hur det går.... Får kanske berätta på jobbet, får äta ganska ofta för att inte må illa, och dricker inte kaffe direkt längre. Har du semester eller jobbar du?

Jag jobbar, äter också ganska ofta men kan ha lite vindruvor bredvid mig. Stillasittande jobb. Hoppas det går bra idag
  • pomperiposa
    Saltig skrev 2015-08-29 15:06:33 följande:

Kvar här oxå.

Fortfarande hemska symtom kvar. Är sjukskriven nu. Mår illa konstant trots fått utskrivet pimperan och lergigan comp.

Är i vecka 9+5.....

Har kub-ultraljud den 16/9. Jättenervös då jag är 37 år och rädd att det visar något är fel. Usch känns hemskt att ha mått så dåligt dessa veckor för att sen inte bli någon bebis.

Nåja, inget som jag göra något åt isf.

Lämnade blodprover i onsdags, vet ni när hur fort man får resultatet på blodprovet? Får man det innan ultraljudet?

Hej saltig!

Hoppas du mår bättre snart, trodde inte blodprovsvaret kommer till oss utan till bm, fyra dagar har jag hört. Jag tolkade det som att hon säger till om det är något fel, och för kub-blodprovet vidare dit där man gör kub. Jag har också kub den 16/9, jättenervös. Ska lämna blodprov imorgon. Enligt bm är jag i 9+5 idag. Har fått ett stort behov att få se ett pickande hjärta, och hela 17 dagar kvar.
  • pomperiposa
    pannkakan87 skrev 2015-09-02 16:41:58 följande:

Jag fick reda på att jag fått ett missed abortion på kuben igår. Min bebis dog för fem veckor sedan men kroppen tror att den fortfarande är gravid. :( Har aldrig känt sån sorg. Fruktansvärt. Nu har jag fått en operationstid på fredag och hoppas på ljusare tider framöver. Lämnar denna tråd. Kram och lycka till allihop!

Beklagar från djupet av mitt hjärta, stackars dig, många styrkekramar
  • pomperiposa
    aztec skrev 2015-09-06 10:18:17 följande:

Påtal om plågor.. Någon annan som dras med huvudvärk? Jag har nämligen "aldrig" huvudvärk annars (jag är en ont i magen tjej) men nu de senaste två v har jag ont i huvudet så gott som dagligen :/ kan vara lindrig tills hålla från kvällen, hela natten till morgonen. Vågar inte heller ta Alvedon för mycket, tar när jag vaknar på nätterna av värken. Känns inte normalt? Någon som har tips?

Jag får huvudvärk av järnbrist, så det kan det vara. Blutsaft rekommenderas Hoppas det blir bättre!
  • pomperiposa
    aztec skrev 2015-09-08 11:23:04 följande:
    Låg på 128 på inskrivningen och det är högt för mig ;) äter två niferex om dagen nu när jag är gravid (annars en) men kanske ska ringa om ett nytt blodprov för att se att det ej har sjunkit.

Kanske kan vara allt koffein som jag inte längre dricker?
    Då borde det inte vara järnbrist,jag brukar ha bra blodvärde (gav blod innan jag blev gravid) men när jag hade mens förut, eller gett blod eller lämnat mycket blodprov, så har det gett huvudvärk Men koffienbrist ger ju också huvudvärk och även vattenbrist. Jag har inte kunnat sluta med kaffe helt men dricker bara en kopp på fm och en på eftermiddagen.
  • pomperiposa
    Modesta skrev 2015-09-09 15:33:06 följande:

Jag var på KUB-ultraljudet idag. Fick se lilla hjärtat picka och små ben och armar som viftade! Så underbart! KUB visade låg sannolikhet för kromosomförändringar så det var ju skönt. Nu känns allt så mycket bättre när jag fått se en liten därinne som rör sig och lever! Pjuh!

Fick BF flyttat några dagar så nu är det 15 mars, är i vecka 14 from idag alltså. Skönt med ett litet skutt framåt Glad

Grattis!! Härligt att höra
  • pomperiposa
    Topi86 skrev 2015-09-11 11:45:25 följande:

Åh, idag är jag glad!  
    Var på v-ul imorse och där var Mini! 0,54 cm och flyttad ett par dagar till nytt BF till 4 maj. Hjärtat slog så fint, det var det allra första jag såg! <3 

NU känns det på riktigt, och det gör inget att magen kommer...

Grattis!!! Vad härligt att höra
    Jag längtar massor till min tur på onsdag, men är så orolig. Måste vara underbart och se den lilla och allt ser bra ut  Hjärta
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)