Inlägg från: lillasysterfia |Visa alla inlägg
  • lillasysterfia

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Jag har en tuff helg. Har min mamma boendes här hela helgen och har tänkt att hålla det hemligt ett tag till. Men är såååå trött och blir inte bättre av att jag måste ta postafen för att slippa må så illa. Längtar tills den här helgen är över! ????

• lillasysterfia

Jag har en hemsk dag. Har fått behålla en piggelin och vatten. Fortsätter det så här blir det att ringa läkaren och få något utskrivet. Har huvudvärk på köpet också. Sen ta hand om två bråkiga barn på det. Snart kommer mannen hem med mat till oss. Hoppas att jag kan äta lite. Kram till er alla!

• lillasysterfia

Jag fick behålla maten resten av dan. Men fick migrän istället. Så blev sängliggande resten av kvällen. Tack och lov att maken va hemma och roddare med barnen. Har lite huvudvärk kvar idag och mår inte lika illa än. Hoppas på en bättre dag idag!

Bine87: va surt att datumet hade gått ut! Får åka tillbaka med dom till affären, så ska det ju inte vara!

• lillasysterfia
    Cissi90 skrev 2015-09-21 23:16:26 följande:

Varning för lång text!

Nu sitter jag här på kvällen och funderar.

Jag har sedan tidigare haft problem med min vikt både upp och ner. Haft tidigare problem med att behålla mat pga IBS samt rasat i vikt och svårt att gå ner i vikt pga min PCO när jag vandrat upp för mycket. Jag har varit tvungen att banta, träna intensivt och äta minimala portioner för att kunna gå ner. När jag nu blev gravid var jag lite överviktig ca 72 till mina 169 cm, och så började jag äta frukost, lunch, middag samt ett mellanmål och dricker vatten i mängder.

Problemet är att Jag är så orolig för att jag går upp för snabbt trots kräkningar varje dag. Jag har redan fått lite mage, växt höfter och rumpa samt är väldigt uppsvullen hela tiden.

Vad borde Jag tänka på tycker ni? Ska jag äta små portioner igen? Åt alltså anchett storlek och liten skål tänket.. Är det lagom? Blir väldigt förvirrad och orolig.. Vill inte få gravid diabetes eller utsätta min bebis för något. Men äter inte mycket godis, läsk eller

Snabbmat utan äter normal mat samt försöker äta sallad (utan kolhydrater) två gånger i veckan.. Men jag kanske äter helt fel de andra dagarna?

Som ni märker...snurrig och orolig.

Tror du kan fortsätta äta det du gör fast små portioner. Man ska ju inte äta för två. Jag tror du klarar dig bra på mindre portioner om du äter regelbundet! :)
  • lillasysterfia

Jag har hopp om att illamåendet börjat klinga av. Väntar bara på att tröttheten ska göra det samma. Är såååå trött på eftermiddagen så jag vill bara sova. 10+2 idag! :)

• lillasysterfia
    Cissi90 skrev 2015-09-28 22:42:01 följande:

Hej allihop! Skulle behöva lite tips :)

Jag jobbar till sena kvällar och har super svårt att sova ordentligt nu. Somnar snabbt men vaknar hela tiden på nätterna.

Tips?

Det gjorde jag förra veckan, men nu sover jag som en stock. Tröttheten på dagen har nästan försvunnit helt! :)
  • lillasysterfia

Å, va roligt Nystjärna! Då är du precis en vecka före mig. Jag längtar så till rul, har det den 25 nov. Känns som en evighet dit! Men snart så! :) Min yngsta son har fått för sig att det är två bebisar så vi får se. Jag och maken hoppas att det "bara" är en! ;)

• lillasysterfia

Är så mysigt med alla magar. Allas magar ser ju olika ut, så ingen ide att kommentera någons mage. Skulla aldrig falla mig in att göra det. Enda gången jag skulle öppna munnen skulle vara "Åå vilken fin mage!" Negativa tankar stannar som just tankar. Kan man inte säga något positivt behöver man inte säga nåt!

Jag är sååå trött är nu i 19+1 och har äntligen mitt rul imorgon, som jag längtat! Vår treåring är stensäket på att jag har två bebisar i magen. Så vi får se imorgon om han har rätt. Jag hoppas att det bara är en. Räcker med tre barn! :)

• lillasysterfia

Varit på rul idag. En pigg frisk liten krabat som levde om i magen! Va svårt att få bra bilder. Men lycklig blir man av att se den lilla. :)

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)