Cissi90 skrev 2015-09-21 23:16:26 följande:
Varning för lång text!
Nu sitter jag här på kvällen och funderar.
Jag har sedan tidigare haft problem med min vikt både upp och ner. Haft tidigare problem med att behålla mat pga IBS samt rasat i vikt och svårt att gå ner i vikt pga min PCO när jag vandrat upp för mycket. Jag har varit tvungen att banta, träna intensivt och äta minimala portioner för att kunna gå ner. När jag nu blev gravid var jag lite överviktig ca 72 till mina 169 cm, och så började jag äta frukost, lunch, middag samt ett mellanmål och dricker vatten i mängder.
Problemet är att Jag är så orolig för att jag går upp för snabbt trots kräkningar varje dag. Jag har redan fått lite mage, växt höfter och rumpa samt är väldigt uppsvullen hela tiden.
Vad borde Jag tänka på tycker ni? Ska jag äta små portioner igen? Åt alltså anchett storlek och liten skål tänket.. Är det lagom? Blir väldigt förvirrad och orolig.. Vill inte få gravid diabetes eller utsätta min bebis för något. Men äter inte mycket godis, läsk eller
Snabbmat utan äter normal mat samt försöker äta sallad (utan kolhydrater) två gånger i veckan.. Men jag kanske äter helt fel de andra dagarna?
Som ni märker...snurrig och orolig.
Tror du kan fortsätta äta det du gör fast små portioner. Man ska ju inte äta för två. Jag tror du klarar dig bra på mindre portioner om du äter regelbundet! :)