Gabiriella skrev 2015-07-29 20:51:06 följande:
Åh vad mysigt med så många barn :) ser dom fram emot ett till syskon?
Ska bli spännande att se hur förlossningen skiljer sig. Gick andra snabbare för dig?
Min första gick på 5 timmar från värkstart hemma tills hon var ute, så är lite nervös över att det ska gå för fort nästa gång!
Vi har inte berättat något för de andra barnen än. Den minsta kommer ju inte förstå något av det, han är ju bara 15 månader
men vi kommer berätta för vår stora någon gång frampå. Han kommer förstå mycket mer nu än när jag väntade vårt andra barn, så det ska bli roligt med hans reaktion!
Andra förlossningen gick mycket fortare! Första tog 30 timmar från första lilla känningen. Andra tog 6,5 timme. Det hade gått betydligt fortare om han inte kommit med ansiktet uppåt istället för nedåt. Att han kom med ansiktet uppåt gjorde att det hade bildats en liten kant på livmoderhalsen som drygade ut förloppet. När vi kom in på förlossningen, knappt 3 timmar från första känningen, så var jag öppen 9 cm. Utan den där lilla kanten så hade han kommit i bilen! Så jag kan bli lite nervös inför en tredje förlossning, som kanske kan gå väldig fort.