Inlägg från: Syoss |Visa alla inlägg
  • Syoss

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Gabiriella skrev 2015-07-28 16:00:57 följande:

Hej!

Jag plussade för fem dagar sen. BF 29e mars men misstänker att det kommer flyttas till början av april.

Andra barnet! Födde barn den 7e mars i år så det blir knappt 13 månader mellan syskonen :)

Hej! Det var snabba ryck, roligt med syskon så tätt! Vi ligger rätt lika då. Har bf 29e men gissar på att det kommer flyttas nån dag då min cykel är lite längre än 28 dagar och bm's snurra
  • Syoss
    nilepile89 skrev 2015-07-28 22:50:54 följande:

Jag har ringt bm igår :) fick en tid för dateringsultraljud den 12 aug och inskrivning den 20 aug. Antar att vi bilar tid för kubtestet då med :)

Åh va kul med ett dateringsultraljud! Nått sånt får man inte här, även om man har oregelbunden mens. Man får vänta till RUL. Har du nån gissning på hur långt gången du är?
  • Syoss
    Gabiriella skrev 2015-07-29 18:56:55 följande:

Ja, jätteroligt! Men det blir säkert ett tufft första år :) tur att första barnet är väldigt snällt och har sovit hela nätterna ganska länge redan!

Är det första barnet för din del?

Förra gången födde jag två dagar innan BF så hoppas på att inte gå över denna gången heller :)

Att första barnet har bra rutiner är ju bra!

Nej det blir tredje barnet har två pojkar här hemma. 3,5 år och 15 månader. Så det blir fullt upp

Gött om man slipper gå över bf. Med första satte värkarna igång på bf och han kom ut dagen efter. Den minsta kom två dagar innan bf.
  • Syoss
    Gabiriella skrev 2015-07-29 20:51:06 följande:

Åh vad mysigt med så många barn :) ser dom fram emot ett till syskon?

Ska bli spännande att se hur förlossningen skiljer sig. Gick andra snabbare för dig?

Min första gick på 5 timmar från värkstart hemma tills hon var ute, så är lite nervös över att det ska gå för fort nästa gång!

Vi har inte berättat något för de andra barnen än. Den minsta kommer ju inte förstå något av det, han är ju bara 15 månader men vi kommer berätta för vår stora någon gång frampå. Han kommer förstå mycket mer nu än när jag väntade vårt andra barn, så det ska bli roligt med hans reaktion!

Andra förlossningen gick mycket fortare! Första tog 30 timmar från första lilla känningen. Andra tog 6,5 timme. Det hade gått betydligt fortare om han inte kommit med ansiktet uppåt istället för nedåt. Att han kom med ansiktet uppåt gjorde att det hade bildats en liten kant på livmoderhalsen som drygade ut förloppet. När vi kom in på förlossningen, knappt 3 timmar från första känningen, så var jag öppen 9 cm. Utan den där lilla kanten så hade han kommit i bilen! Så jag kan bli lite nervös inför en tredje förlossning, som kanske kan gå väldig fort.
  • Syoss
    Mlady skrev 2015-07-29 20:57:25 följande:

Hoppar in här =)

Plussade idag och hade min senaste mens 5 juli.

Har ingen koll på veckor men det måste vara extremt tidigt, 3-4?

Om allt går vägen bör bebisen komma i April.

Det känns så overkligt! Pappan vet inte ännu, han skall få en liten överraskning när han kommer hem ikväll ;).

Välkommen! kollade lite snabbt på en uträknare. Har du en cykel på 28 dagar så är du i v 3+3 idag och bf 12e april Är det första barnet?
  • Syoss
    Nystjärna skrev 2015-07-29 21:04:33 följande:

Får man hoppa in här? :) Är idag på bim-2 och tror att jag plussade imorse :) Var ganska säkert men jag vet inte av någon anledning nu under kvällen så tvekar jag om mina ögon sviker mig och att strecket inte blått utan kanske grått :( Alltså spökstreck då testet är svagt. Varit glad och positiv men vart osäker nu. Vad säger ni om testerna

Väldigt svagt, men jag ser! grattis!
  • Syoss
    Erese skrev 2015-07-29 21:59:05 följande:

min mage. Vet ej vecka någonstans mellan V6-10.

Imorgon tar vi beslut om att behålla eller ej. Men ni borde förstå stt för mig är det beslutet inte lätt.

Sådär ser min mage ut på kvällarna. Jag går in i v6 imorrn.

Jag hoppas ni kommer fram till ett beslut imorgon som ni båda känner er "nöjda" med. Det är verkligen ingen lätt situation du/ni är i. Kram!
  • Syoss

Välkommen safiia! Mysigt med första barnet Jag förstår hur du menar med att inte våga njuta fullt ut ännu. Så var det med första för mig också. Med andra så var jag mer avslappnad och tänkte att eftersom första gick så bra så gör det säkert nu också! Men nu med tredje så är det precis tvärtom. Nu tänker jag att eftersom första och andra gick bra, så är jag säker på att den tredje inte kommer gå bra. Oddsen är ju tekniskt sett lägre :-/

• Syoss

Vi har berättat för min bästa kompis som visste att vi försökte. Sen vet min bror med sambo och min mamma vi har inte hållt på "12veckors-regeln" med någon av graviditeterna, så vi kommer gå ut med det innan v12. Vi väntar barn, inte missfall. Och skulle det inte gå hela vägen, så är det så. Då är det bättre att folk vet om det, om vi behöver lite tid för oss själva och sörja. Och nu med tredje barnet så kommer magen mycket snabbare, det är knappt det går att dölja nu redan och jag gick in i v6 idag. Så inte ens chans att det skulle gå att dölja till v12, om vi ena hade velat :-P även om det bara är svullna tarmar än så länge haha!

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)