Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Grattis Nystjärna!

• Smilla80
    Nils-Eric skrev 2015-08-03 17:03:07 följande:

Jag gick in i vecka 6 igår och jag känner inte av någonting förutom att jag haft smärta i livmodern två nätter (typ som mensvärk x 100)

Alla skriver så mycket om symptom, cravings och svullen mage att jag blir helt snurrig.

Någon som är som jag inte märker av graviditeten än?

Jag mår inte illa (ännu) så jag känner mig därför också lite "symtomlös". (V 7+1). Har dock svullen mage, ömma bröst och är nog lite mer kissenödig. Försöker lugna mig med att alla inte mår illa, lätt att börja nojja annars. Och visst är jag trött då och då, men det var jag innan graviditeten också! :p Förra veckan var jag jättehungrig, nu känner jag mig däst o uppblåst som en stoppad korv ja upp och ner är det, men är bara att hoppas att det är ett litet liv där inne! Har smärtorna hållt sig borta nu?
  • Smilla80
    Saltig skrev 2015-08-03 20:21:45 följande:

Varför dyker det frågetecken på mitt inlägget... Jäkla telefon! ????

Om man lägger till en smiley på telefonen brukar det bli frågetecken i inlägget!
  • Smilla80
    Erese skrev 2015-08-05 00:30:24 följande:

Jag mår sååå illa :( tar postafen som hjälper, men den gör mig oxå dåsig. Tur att jag är ledig en vecka till. Blir rädd när jag ser de som mår illa ända till V20-25 vet inte om jag orkar det. Kräks inte i alla fall ( ännu), det är alltid något. Detta är nytt för mig mådde inte så här med mina andra två.

Vi tog klivet och berättade för våra barn idag, de har märkt att jag inte är som vanligt. De vart super glada :) speciellt den äldsta. Vi vet att det är tidigt men tycker inte att man ska utesluta dem för länge eftersom de märker att något är annorlunda.

Å vad spännande att ni berättat för kidsen! Då har ni alltså bestämt er för att behålla? kul!
  • Smilla80
    Erese skrev 2015-08-05 17:19:11 följande:

Gjorde ett grav test som var starkt och fint :) håller tummarna.

Håller också tummarna för dig!
  • Smilla80
    bSandy skrev 2015-08-05 20:31:42 följande:

Kul att det visade starkt! :) jag hade inga tecken på att jag var gravid med första barnet, tror jag var illamående typ en dag v 8 pch trött tre dagar v 10 haha men ut kom en bebis ändå :)

Skönt att höra!
  • Smilla80
    iamme skrev 2015-08-08 20:03:15 följande:

Hej hej!

Skriver väl in mig här.. är 6+2 nu och känner mig helt ny på det här trots att jag har en tonåring redan. It was really really long ago . Men djupt efterlängtad. Vi har försökt få ett barn i många långa år och hade tappat hoppet att det skulle fungera på egen hand. Jag vart så förvånad när mensen inte kom att jag tyckte min kropp jävlades med mig och vägrade ta gravtest förräns jag var typ en vecka sen. Den har lurats förr liksom.. men nu blev det plus! Sista mars sägs det vara dags.

Mår inte illa, men mina bröst känns som klossar när man tar av bhn och jag har redan lyckats svälla upp lite. Min svank värker med jämna mellanrum och jag tycker jag flåsar värre än vanligt. Men värre än så är det inte. Vi får se hur det går.  

Har skvallrat för närmaste vännerna, mina syskon och svärisarna.. men håller mig hemlig på jobbet även fast jag tror jag kommer spricka. Världsämst på att hålla masken 

Välkommen hit! :) Åh vad skönt att läsa om någon med samma symtom som jag och som inte heller mår illa! (Har varit lite orolig över avsaknaden av illamående.) Jag har exakt samma symtom som dig med tunga bröst (Dock minskat lite nu, är i v 8+0 idag), andfåddhet, svullen mage och lite ont i ryggen. När jag tänker efter hade jag lindrigt m illamående vid mina tidigare graviditeter också, alla mår ju inte så illa.. Hoppas man får känna sig lite lugnare efter VUL om en vecka! Stort grattis till plusset, så roligt att det kom till slut!!
  • Smilla80

Undrar också hur det gått för dig halfmoon?

Snart dags för VUL för mig, är orolig eftersom jag mår FÖR bra för att det ska vara sant... Inget illamående el dyl. Vi får se hur det går!

• Smilla80

Vad jobbigt det måste vara att må så illa *lider med er som gör det*. Jag mår ju inte illa så var så himla orolig att embryot inte fäst, men tack och lov visade VUL förra veckan ett litet tickande hjärta. :) Nu får jag försöka njuta istället!

Suck jag vet hur det är att behöva kliva upp i ottan för att kissa o sen inte kunna somna om - för att sedan bli väckt när sömnen äntligen infunnit sig! :-/ Så jobbigt Nystjärna att du ska jobba ikväll o "måste" vara pigg, hoppas det kommer att gå bra ändå! Du får nog kraft på något vis när du väl är där!

• Smilla80

Nu har jag ringt o fått tid för inskrivning på MVC, iiiihhhh!! Känns så roligt men samtidigt SÅ overkligt! Trodde inte jag skulle börja om igen...!

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)