snowybaby skrev 2015-11-07 08:43:26 följande:
Tusen tack Syoss och Nystjärna för era fina ord <3
Ja det känns bra att ha väntat med att lyssna och skönt att hon tar oron på allvar. En sak är bara jobbigt med min BM men tror alla är så men jag har en övervikt och de är väldigt mycket fokus på att jag inte ska gå upp mer än 6-8 kg. För mig som haft släng av ätstörningar när jag va i tonåren är de väldigt jobbigt för jag tycker att vågen tickar uppåt är redan jobbigt att se. Men de säger att de är för mammans skull för att de blir en mer komplicerad förlossning osv. Men så mycket fokus på det. Jag har ju även varit rökare i ca 15 år och nu slutat. Så mina kg ligger ju där också. 3 kg sen jag blev gravid och idag vecka 18. Känns helt ok för mig i alla fall. Och skönt med extra möten. Hade mycket blödningar mellan vecka v 8-13 så de har verkligen gjort mig mer orolig. Men skönt att bm förstår det i alla fall.
Ang kön så har vi haft de under diskussion hemma. Jag har velat men inte sambon. Sambon gick med på att kolla men vi ska inte berätta för nån närstående. Så känns bra. Drömde att de va en flicka som skulle heta wilma igår :)
Hur har ni det? Mår ni bra?
Förstår att de känns jobbigt att det blir massa fokus på vikten. Har själv haft ätstörningar och tycker det är jobbigt att gå upp. Men förra gången tyckte jag de var jobbigare än denna faktiskt. Kanske för att jag trivs ändå med graviditeten och tycker det är okej att gå upp då de är barnet som väger sen men även för att den skall må bra. :) Man kan alltid gå ner sen. Jag gick först ner mina graviditets kilo typ för nästan 1 år sen,så några månader innan jag blev gravid. Så allt löser sig. Sen tycker inte jag att 3 kg är mycket alls!! Jag är ju i vecka 18+0 nu och sist jag var hos min bm var jag i vecka 15+0 och då hade jag gått upp 2 kg. Vilket min bm inte tyckte var något utan snarare väldigt bra då jag mått så illa och kräkts och vart tvungen att få dropp. Så skulle säkert tror att jag nog gått upp 0,5-1 kg till nu. Då jag kan äta mer nu och ofta faktiskt är hungrig. Så länge jag tar tabletter. Så tycker absolut inte att 3 kg är något som är konstigt eller som du behöver oroa dig för :)
Mysigt att drömma om bebis. Jag har inte riktigt haft någon sån tydlig dröm än. Vet att jag drömde att jag skulle få en tös som hette Ella när jag var med dottern. Men trodde inte på det då. Då jag hade vänner som några månader hade fått en dotter som hette Ella. Men tji fick jag en chock när dottern kom,Dick blev inte namnet Ella. :)
Här är det ganska bra nu,som sagt mer hungrig och kan ju äta nu tack vara mina tabletter. Försöker dock enbart klara mig på lergiganen nu och inte ta postafen. Men ibland behövs de på kvällen eller när jag känner att illamåendet är värre en dag. Men annars bra. Känner dock fortfarande väldigt trött fortfarande. Men jobbar ju ibland väldigt lång pass,sen ta hand om en snart 2,5 åring och hund och hem. Och så gravid på det. Så kanske därför jag är trött. Annars har fogarna kommit mer denna veckorna men inte varje dag jag har ont i höfterna och så. Men däremot ryggen och ner i ena skinkan har jag varje dag men går. Annars mår jag väldigt bra nu faktiskt hihi :) Känner ofta av bebis,tydligare och mer varje dag,förutom när jag rört mig massor kanske den sparkar men att jag inte hunnit känna. Så mår bra är glad och lycklig och njuter faktiskt äntligen av att vara gravid :) <3 Bara lite nervös och spänd över de kommande RUL men hoppas att allt skall gå bra och se bra ut. :)
Hoppas ni andra mår bra och får en trevlig helg :)