Vilda barn
Om det är någon tröst så är det hög igenkänningsfaktor här. Mina äldsta pojkar är 6 och 7,5 år.
De har väl extremt mycket energi i den åldern. Mina har det i alla fall. Vi har precis varit på träningsläger. Två veckor....med 5 träningspass/dag....och det har varit rejäla träningspass...de tränar konståkning. Första ispasset 07.45. Sista 17.30. Mellan de 5 träningarna sprang de runt som tokar med kompisar på lekplatser och på stranden. Och de ville vara fler veckor! Appropå det här med att motionera och trötta ut dem
.
De har alltid skött sig exemplariskt i förskola och skola....men de har mycket energi. Och det är ENORM skillnad när de är var för sig eller med sin 2-åring lillebror. Det är enbart tillsammans de kan tappa allt vad omdöme heter.
Har du pratat med dem innan? Nu klarar mina inte alltid att hålla impulsen inom kontroll ändå, men jag tar ofta ett samtal med dem innan vi går in i en affär eller innan vi går ut på en perrong om varför man inte kan leka jage just där. Hjälper ibland alla fall. Liksom att ge dem uppgifter. Ge dem var sin varulista att sköta vid handling? Kräver lite hjärnarbete och fokus....på varsitt håll
.