Pseudotvillingar och föräldraledighet!
Hej!
Har dåligt samvete över att vara borta från mitt jobb även om jag vet att jag har rätt att vara hemma med mina barn...
Har två döttrar, 18 och 4 månader gamla. Jag vill att min yngsta ska hinna bli 18 mån (vilket hon blir i september nästa år) innan hon börjar på dagis.
Jag trivs med att vara hemma med mina barn, även om ekonomin tar stryk... Min sambo har svårt att vara hemma mer än "sina" 60 dagar pga sin jobbsituation. Han söker dessutom nytt jobb nu, ett projekt på ett år, och skulle då få svårt att vara hemma något alls. Inget mig emot egentligen men jag har dåligt samvete över att vara borta från mitt jobb så länge! Jag jobbade förra sommaren heltid under 2 mån men det är allt jag visat mig där sedan första dottern föddes för 1,5 år sedan.
Om jag blir hemma på heltid till augusti/september nästa år har jag varit föräldraledig i 2,5 år (förutom 2 mån förra året). Jag vill det bästa för mina barn och jag njuter av att få vara med dom nu under den härliga "bäbisåldern" och jag tycker personligen att barn under 2 år, eller däromkring beroende på individ, är för små att lämnas bort på dagis. Men så kommer trycket från min chef och rör om i min hjärna... "Det hade varit bra för oss om du började jobba nu" osv Och jag får dels dåligt samvete och dels oroar jag mig över löneutvecklingen som ju lär bli i det närmsta obefintlig när jag inte är på plats och kan prestera något. Jobbar för Landstinget...
Erfarenheter någon?? :)