Varför stora barn i vagn? (+4 år)

Min unge sätter sig helt sonika ner på marken och vägrar gå. Inte jättekul när man ska göra nåt. Så då får det bli omväxlande gå och omväxlande sitta vagn, voilà alla nöjda och glada. Ibland är det bättre att behålla sin mentala hälsa än att vara idealist..
Om man lever sitt eget liv och inte måste publicera sig med text och bild på Facebook och bli "gillad" så blir livet enormt mycket enklare. Då gör man lite som man själv känner för. Man frågar inte om lov hela tiden.
Allt syns ej utåt..Min dotter på 8 år har medfött hjärtfel..Nu åker hon inte vagn men fram till hon var 5,5 åkte hon..Nu får vi pausa oftare osv..Men nog finns det kanske "lata" föräldrar oxå men allt syns faktiskt inte..det finns OSYNLIGA funktionsnedsättningar oxå..
Våra barn är vuxna och när de var små så gjorde man i varje familj lite som man kände för. Jag visste t ex inte att det var en viss åldersgräns när barnen inte ska åka vagn så när vi var på olika sommarland och Skansen, Grönan, Liseberg etc etc etc så hade vi vagnen med där barnen fick vila och ibland sova en stund ända tills de var i sexårs-åldern. Vagnen är ju så praktisk också för att packa matsäck och extra kläder etc etc.
Har inte läst tråden. Men gissar att svaren är liknande som dom brukar. Vår numera 4 åriga tjej slutade med vagn vid 2½ års ålder. Hon har alltid vägrat vagn i princip. Men vid 2½ satt hon inte i vagnen mer. Och sedan dess har hon gått, gått och åter gått. Hon gick 5-6 kilometer/dagen utan problem redan då. Och det är inte mindre nu. Går, cyklar, springer, sparkcyklar.
Men jag tror många ggr att föräldrarna är lata. Det är ursäkter som att det inte hinns att barnen ska gå osv. Men min 4 åring går i vuxet normaltempo, så för mig är det främmande att tiden inte finns.
Det finns 5 åringar på hennes förskola som åker vagn. Lata föräldrar!