• Donum

Varför stora barn i vagn? (+4 år)

Hade vi bott i stan så hade våra barn förmodligen använt vagn rätt länge, av säkerhetsskäl. Jag hade inte känt mig trygg att gå med två barn "lösa" på Drottningtorget eller Järntorget, t ex. Det är för mycket trafik från alla håll så jag hade nog kört barnen i vagn om vi bodde så. Nu bor vi på landet och de stora, snart 5 år resp. 2,5 år, går överallt. Det är minst ett halvår sedan 2,5-åringen satt i vagn men hon hade definitivt fått sitta i vagn om vi inte bodde på landet. Hon är rätt vild.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum

Men vilket förfärligt synsätt, att barn ska vara tysta när vuxna pratar. Här lär vi barnen att inte avbryta, oavsett vem som pratar. Jag ser inte alls varför det barn har att säga skulle vara mindre viktigt än det vuxna har att säga. Dessutom hade det blivit astråkigt om barnen inte pratade. De säger galet mycket roliga saker som jag absolut inte skulle vilja vara utan.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
Svar på tråden Varför stora barn i vagn? (+4 år)