Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Varför stora barn i vagn? (+4 år)

Jag har en son som ser "frisk" ut men han är autistisk och när vi är på ställen med mycket folk vill jag kunna sätta ner honom i en vagn ibland så jag känner att jag har koll. Han är ibland JÄVLIGT snabb att dra iväg nämligen. Dock går jag nästan aldrig till såna ställen där det är en folkmassa just för att jag är ett nervvrak hela tiden för att jag känner att jag måste ha koll på alla barnen(4 st)

• viseversa
    Studentpappa skrev 2015-07-15 22:29:27 följande:

Ska man gå 4km till förskolan är det en helt annan sak, men inne på en inte gigantisk nöjespark måste ett friskt barn orka gå själv. Vår treåring (snart fyra) gick då själv hela dagen utan problem och hon är inget motoriskt freak direkt. 

Jag tror dock inte på att barnen inte klarar det, utan att det mer är päronen som är de bekväma. 

Är det fruktansvärt då? Att vara bekväm som förälder? Att ha ett barn som kanske vill sitta i vab ibland fast barnet är över 3år? Är det så hemskt att du inte kommer kunna sova nu inatt?
  • viseversa
    sextiotalist skrev 2015-07-16 08:05:30 följande:
    Och vår helt friska treåring vaknade alltid mellan fem och halvsex varje morgon och behövde en tupplur senare på dagen.

Men jag kan tänka mig tretusen olika orsaker till. Men just när det gäller nöjesparker så kan jag tänka mig ett huvudsyfte. Man vill ha en dag med så lite onödiga konflikter som det går, att ha en vagn med så även en fyraåring kan få sitta en stund samtidigt som man passar på att förflytta sig en bit kan vara en väldigt bra orsak till att ha en vagn (och när den inte är upptagen av barnet så kan man lägga saker i vagnen) och man får som förälder både vara bekväm och lat ibland.
    EXAKT!!
Svar på tråden Varför stora barn i vagn? (+4 år)