Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Hon vill inte. Vad ska jag göra?

Anonym (Hetpågröten) skrev 2015-07-15 13:13:03 följande:
    19

Ja, hon har definitivt haft en dålig uppväxt och mått dåligt vet jag. 

Jag vill bara ha tillbaka den kåta tjejen jag träffade från början. Är den borta?
    Frågan är om hon egentligen var kåt, utan troligen mer ute efter bekräftelse och nu när hon är trygg, så behöver hon inte den längre.
    Ni verkar dessutom haft väldigt bråttom.
    Vad du ska göra, det är mitt tips.
    Prata med henne vid ett tillfälle när det passar. Fråga henne inte var den kåta tjejen tagit vägen, utan säg att du saknar den biten i ert förhållandet, fråga henne om hon själv har förslag på hur ni ska hitta den biten tillsammans.
    Dvs målsättningen är att ni ska hitta tillbaka till detta gemensamt, inte söka efter hur det var innan.
    Och svaret är nog, hon är borta, det är jag ganska säker på, men det finns nog en annan sexuell tjej i henne, hennes sanna sexualtiet. Och jag är ganska säker på att den är betydligt bättre, intressantare och mer givande, än den bekräftelsekåta tjejen som hon var i början
  • sextiotalist
    Anonym (Hetpågröten) skrev 2015-07-15 13:45:08 följande:
    Mjo precis. Svåra är bara att kunna prata om det då hon får i det närmaste raseriutbrott så fort ämnet nämns.

Och behöver antagligen hjälp externt att hitta detta. Antagligen är det något hon borde bearbeta kanske med någon hon kan prata med...
    Rent amatörpsykologiskt (känner igen mig lite) hon har innan passerat gränser som hon inte varit rätt för henne, hon har troligen gjort saker som hon inte tycker om (det kan vara allt från oralsex, analsex, våldsinlag) så sex för henne har blivit något obehagligt, därav hon blir defensiv.
    Låt henne bli arg, du kan mycket väl visa att du blir sårad, inte för att hon avvisar dig sexuellt, utan att hon avvisar all kommunikation kring detta problem.
    Du kan gärna bli lite arg också, vara mycket tydlig med att du vill ha ett samtal om detta, du förväntar dig ingen lösning, men att hon även lyssnar på dig.
  • sextiotalist
    Anonym (Hetpågröten) skrev 2015-07-15 14:16:03 följande:
    Ja är nog lite åt det hållet kan jag tro kanske.

Frågan är bara hur vi skall kunna komma förbi problemet...
    Båda måste vilja, så ditt största fokus är att få henne vilja att ta tag i detta, inte att vilja ha sex.
    Du måste nog ställa en del krav (jag ogillar krav, men ibland är det oundvikligt) att hon måste ta tag i detta, för detta kommer förstöra alla hennes relationer, inte att hon har svårt för sex, utan motviljan att arbeta med hennes problem.
Svar på tråden Hon vill inte. Vad ska jag göra?