Inlägg från: minerva123 |Visa alla inlägg
  • minerva123

Får era barn sova hur mycket som helst vid långa bilresor?

En PantherTant skrev 2015-07-14 21:49:22 följande:

Klart de får sova om de är trötta! Vi åker mycket bil, ibland över 1000km per dag. Blir de trötta / uttråkade somnar de (vi har medvetet ingen underhållning i bilen, vill de ska lära sig följa med vyerns utanför). Aldrig påverkat nattsömnen (men då är vi heller inga rutinmänniskor, vi sover inte för att klockan visar något visst, vi sover när vi är trötta)

Helt OT, men varför vill ni inte ha någon underhållning alls i bilen? Att sitta och titta rakt fram i 1000 km utan ens en bok skulle inte jag som vuxen vilja göra. Men de kanske blir åksjuka?
  • minerva123
    En PantherTant skrev 2015-07-14 22:15:25 följande:

Enkelt: för att lära sig njuta av bilresorna. Att titta ut är ju nöjet och vitsen med det! Och prata om det man ser. Annars kan man ju lika bra flyga eller åka tåg.

Förstår mig inte på de vuxna heller som måste läsa / sticka eller dylikt i bilen (och oftast gnälla om hur långt kvar det är). Vill inte mina barn blir såna trista typer.

Men då är jag ju också född med diesel i blodet, och våra barn verkar ha ärvt det. De älskar åka på bilsemester / husbilssemester /vara med i lastbilen.

Eh, okej. Tack för svar.
Svar på tråden Får era barn sova hur mycket som helst vid långa bilresor?