• modsey

Svåra utbrott. Hur hantera?

Bestäm dig innan om du orkar stå kvar, känns det som att nej jag kommer inte göra det just nu så säg hellre ja från början. De andra gångerna så måste du stå kvar vid ditt svar. Men man kan inte orka alla krig om man har såna där små ilskna ungar, då får man välja i bland för att det ska bli bra för alla.
    Och låt henne skrika då, svara lugnt tillbaka att det är ett nej. Låt henne vara i fred med sitt skrik och säg att du är välkommen tillbaka när du lugnat dig då kan vi göra xxx eller vad det är.
    Håll inte om skulle jag säga, vem fan vill bli kramad när man är arg och av den man är arg på!
    Däremot om hon försöker göra farliga saker så måste man ju hålla i. Minns när mitt ena barn var så där extremt arg en gång på ett parkeringshus. Han sparkade och skrek så jag kunde inte ens öppna bildörren och slänga in han i bilen! Kunde ju inte heller släppa honom då det var massa bilar där....Efter en timme lugnade han sig såpass att jag kunde få in han i bilen och spänna fast han i bältet. 
    och du, det kommer gå över!

Svar på tråden Svåra utbrott. Hur hantera?