Inlägg från: Anonym (Plop) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Plop)

Vad tycker du om unga svenska killar som har thailändska flickvänner?

Anonym (x) skrev 2015-07-11 21:47:29 följande:

Vad tycker du om unga svenska killar som har thailändska flickvänner? Skriv anonymt om du inte vågar säga din åsikt.

(utan att ta ställning till ålder)

Att leva ett liv tillsammans med en kvinna är som att bestiga Mount Everest - lättare och svårare perioder men en upplevelse som bra är värt det om man överlever. Att leva ett liv tillsammans med en "modern, jämnställd kvinna" är som att bestiga Mount Everest utan syremask och med en hushållspappershållare uppkörd i röven - du får inga tilläggspoäng av det.

Vänta! Vänta! Låt mig förklara lite noggrannare. Jag menar inte att män automatiskt vill ha en bimbo vars enda uppgift är att vakta barnen och ligga på rygg för mannen - majoriteten av männen skulle vara helt nöjda med som det ofta är i början av förhållandet, två personer som går tillsammans sida vid sida genom livet och njuter av varandras sällskap. Tyvärr blir det oftast så att den "moderna, jämnställda kvinnan" sen byts ut mot en martyr som med påminner en storasyster och här tror jag att skillnaderna mellan svenska och utländska tjejer ligger.

Om man bortser från "gammal snuskgubbe söker asiatisk tonåring"-kategorin så tror jag att svenska män är ett mycket br kap för en asiatisk tjej om man jämför med lokala utbudet. En annan skillnad mellan asiatiska tjejer och svenska är att dom verkar ha en tendens att bli nöjda med vad dom har.

Och fast dom inte skulle älska sina män av hela hjärtat så jämför dom här två fallen: 1) en asiatisk tjej som säger att hon älskar sin man, hon trivs med honom, dom njuter av sexet etc. och 2) en svensk tjej som säger att hon älskar sin man men vill inte röra honom med en pinne för att hon hittat nåt nytt fel på honom igen. If it works it ain't broken.

Men det är ju såklart mannen som inte *klarar av* en svensk tjej eftersom hon *är så stark och självständig*. Stackars man som *måste nöja sig* med en asiatisk tjej...
  • Anonym (Plop)
    Saramariiie skrev 2015-08-11 12:19:44 följande:

Det jag ogillar är att man utnyttjar fattiga människors utsatthet!

Joo, bör tilläggas att jag spann vidare på "asiatisk"-temat men gäller i princip "vilken kultur som helst med lite mer klassisk man/kvinna rollindelning var kvinnor ännu kommer ihåg hur det var att vara nöjd med nåt". Jag tycker inte att det är speciellt attraktivt att resa runt i små byar i Thailand tills man hittar nån som är tillräckligt desperat på att komma bort därifrån. Många kanske tycker att det är "utlandsbistånd" men jag är inte på din linjen
Svar på tråden Vad tycker du om unga svenska killar som har thailändska flickvänner?