Inlägg från: Anonym (flaban) |Visa alla inlägg
  • Anonym (flaban)

Vad tycker du om unga svenska killar som har thailändska flickvänner?

BengtH skrev 2015-07-12 20:16:06 följande:
    Det är i större utsträckning kvinnor som intresserar sig för hem, inredning och  trädgård. Kvinnor månar mer om barnen än män. Män är tyvärr mer egoistiska.  

En thailändska som kommer hit är van att bo enkelt, snålt och trångt, för henne är en hyreslägenhet i förorten rena lyxen. Alltså har thailändskan lägre krav.

Svenska kvinnor är vana vid hög standard redan från början. De vill ha en stabil, driven, ansvarstagande, ekonomiskt oberoende familjefar som kan ge henne och deras framtida barn en trygg framtid. Detta finns i åtanke redan från första dejten.

Vad ska då den nervöse nörden utan ambitioner göra ? Han som är lågavlönad, saknar kompisar och sitter hemma i sin ensamhet. Han som är omogen och osäker, han som inte får lån på banken.  Han som är osynlig för de svenska kvinnorna. Måste han förbli ensam för resten av livet ? Nej, han åker till Thailand, där tjejerna står på kö för att få träffa en västerlänning. Där är han betydelsefull och åtråvärd, där står han högt på äktenskapsmarknaden.
    Ligger nog mycket i detta.

Sen kanske en del missförstod vad för sorts "nörd" du menade..
  • Anonym (flaban)
    Anonym (Tess) skrev 2015-07-13 23:23:55 följande:

Jo jag vet flera killar som åkt till Thailand och träffat på kärlekar. Jag säger kärlekar eftersom endel har åkt tillbaka och träffat en ny när den innan stuckit. Vad jag tycker om det. Jag tycker väl inget annat än att det kan man förstå. Ingen vill vara ensam och de killarna har noll och ingen framgång med tjejer i Sverige. Sen tycker jag att det är obra att vi sedan ska försörja endel av dessa efter de fått sitt medborgarskap och ledsnat på förhållandet.

Men det gäller i princip alla Svenskar som träffar någon som inte har medborgarskap.

Dessutom är det mindre ekonomisk belastning på landet med den här typen än den andra invandringen som sker.
    Nästan inga kostnader alls för invandrarverket.
    Bättre integrering
    Lättare att lära sig språket (de lever med en Svensk)

O andra sidan finns det höga kostnader i samband med att folk tröttnar på varandra i klassisk maner. Så som bostadsbidrag, Socialtjänster och rättsväsen när det ska fajtas om ungar. O all annan skit som det drar med sig att gå isär.

Men rent ur ett samhällsekonomiskt perspektiv så är kärleksinvandring bättre och då om kvinnor kommer. För det bättrar på födelseantalen i en positiv utveckling som den inhemska kvinnan inte förmår. Ungar behöver vi för framtida utmaningar i massor.

Dessutom är kärleksinvandrande kvinnor och män i regel mindre skadade av traumatiska upplevelser från krig och annan skit som egentligen skulle behöva dyr och kostsam psykvård.

Så för samhället är det rena rama klippet att försörja en kärleksinvandrare än alla andra som invandrar i flykt från allt helvete som råder på jorden

Som jag ser på det!
Svar på tråden Vad tycker du om unga svenska killar som har thailändska flickvänner?