Anonym (G.) skrev 2015-07-11 10:36:10 följande:
Jag gissar att du rör ihop Vårdnad med boende. Det är hart när omöjligt att enas i beslut om skolval, vaccinationer, BUP (innan lagen ändrades) när man har stora konflikter. Därför tilldöms en person beslutsmakten i dessa frågor. Men boendet påverkas bara marginellt om man går från 4 dagar till 7. MAn ska fortfarande ha överlämningar, packa väskor, se till att barnen kommer till träning, oavsett om man har 4 dar eller 7. Därför är det inte svårare att utöka till varannan.Se ovan. För övrigt har jag inte uttalat mig om avstånd, så jag vet inte varför du drar in det.Men jösses, sluta svara, du har ju ingen som helst koll!! Alla barn är folkbokförda nånstans, det påverkar inte öht boendet, 100%?? Nej, även barn som bor 50/50 är folkbokförda hos den ena föräldern!
Jag blandar inte ihop vårdnad och boende. Jodå detta försökte min sambo förklara för sitt ex också. Han försökte få igenom växelvist boende och hade gemensam vårdnad (tillägga att de är vuxna nu). Men det finns en stor skillnad. Underhåll