Inlägg från: Dockan |Visa alla inlägg
  • Dockan

Vill du veta var dina barn är någonstans när du är på jobbet?

Wow vad bra. Din skola har tillräckligt med resurser att låta en elev som har behovet, få lämna miljön med en vuxen. Vet du hur många som önskar att deras barn fick det du nämner?

Ditt barn ses som en individ och dessutom tar man hand om gruppen där ditt barn skapar oro. Det är nig tufft att förstå det sista, men tröskeln för att lyfta ut en elev är mycket hög.

Nu hoppas jag att man arbetar för att kunna inkludera ditt barn så mycket det går i ordinarie verksamhet, utifrån dennes förutsättningar och förmågor. Förhoppningsvis försvinner behovet att gå iväg ibland.

Angående din kommentar om pedofiler känns den högst obefogad. Snarare spunnet ur ett förnekande av ditt barns förutsättningar.

Och nej! Du bör inte alltid få info var ditt barn är under skoltid om skolan uppfyller sin tillsyn. Ibland går man iväg upp i en skogsbacke med hela klassen. Ibland sitter man enskilt med Lisa och övar tiokompisar. Det är ohållbart om jag måste ringa Lisas föräldrar innan.

• Dockan
    discostu skrev 2015-07-11 18:55:06 följande:

När jag läser dina svar på det jag postat framgår det tydligt att du har personlig anknytning till ärendet och troligtvis så arbetar du själv på den berörda skolan. Detta plus det faktum att du försöker förringa det som hänt genom att härleda till egen information som inte återfinns i min text är ju rätt så anmärkningsvärt.Då du uppenbarligen sitter inne med en hel del information så kan du ju  berätta om de små utflykterna du känner till för jag försöker i dagsläget kartlägga hur många olika personer som egentligen fått åka iväg med mitt barn det senaste åren och var någonstans de har varit.Tycker dessutom att du borde skriva under dina svar med namn med tanke på de påståenden du gör men tvivlar på att du kommer göra så då din profil nyligen skapades och i syftet att endast försöka förringa min berättelse.Men det spelar egentligen ingen roll för jag vet, och alla andra vet som läser detta och själva har barn att det finns ingen, (ingen annan vettig) förälder som skulle vara okej med det jag nu har berättat för er om det gällde deras eget barn. som jag ser det så måste man tillhöra en utav tre olika kategorier om man tycker förfarandet jag berättat om är okej.1- Man arbetar på berörd skola eller skola i länet och känner sig antingen kränkt eller utpekad då jag nu går ut och berättar vad som hänt.2- Man är ett sk internet troll och är bara ute efter att provocera för att få igång en livlig och hätsk debatt.

3- Eller slutligen så är man de facto en pedofil och tycker förfarandet jag berättat om är ett rätt så bra upplägg för att få ensam tillgång till små barn.

Jag tror att  "Hammarhajen" arbetar på skolan i fråga eller kanske en annan i kommunen. Om han även tillhör någon av de andra kategorierna vet jag inte utan det överlåter jag till andra att ta ställning till.

Jag är i alla fall helt säker på att Hammarhajen inte kommer kunna lägga fram några som helst bevis på sina påståenden eller kommer avslöja sin rätta identitet.

Tips.....  kolla upp profilerna på inlägg som görs i alla forum. Anonyma profiler som precis startats innan man börjar kritisera andras inlägg är en varningsklocka.

Jag skriver under mina inlägg och står för det jag säger då jag håller mig till sanningen....

Fast jag kritiserar, eller håller i alla fall inte med. Jag jobbar inte på skolan, är inte pedofil eller troll.

De som svarar som är skolpersonal håller ju generellt inte med. För det låter som normalt förfarande för oss. Jag står fast vid att jag tycker att det är positivt att ditt barn har en resurs som kan ta hen ur klassrummet vid behov. Jag är kanske mindre imponerad över bristen på kontinuitet, tyvärr lite så skolvärlden ser ut - det är brist på bra pedagoger och assistenter. :/

Jag tror du har ett yngre barn på din beskrivning och förstår ditt behov av att träffa skolpersonal - men på högstadie/GY dör jag är, är det knappast rimligt. Det är många lärare i olika ämnen osv. Så rutiner som du efterfrågar kan knappast bli möjliga i en kommun....
Svar på tråden Vill du veta var dina barn är någonstans när du är på jobbet?