Inlägg från: FrökenAvig |Visa alla inlägg
  • FrökenAvig

Underhåll mej - prata lite strunt

89Mats skrev 2015-07-11 13:19:53 följande:

Men otroligt skönt när det är gjort! Gör det, så är det gjort! Det är mitt råd. Var bor du förresten?

Gräset klippt, puh.

Jag bor i södra norrland.
  • FrökenAvig
    89Mats skrev 2015-07-11 19:53:12 följande:

Grattis! Känns bra va?

Okej, mycket skog?

Känns mycket bra. Hann bada efteråt också, bra belöning.
  • FrökenAvig
    Aniiee skrev 2015-07-11 23:09:04 följande:

Nä. Jag har också tråkigt. Men det lättar upp lite med FL och Nostalgia critic. Och att sortera receptkort från början av 80-talet är ganska vilsamt. 

Åh en sån receptlåda hade jag tidigare. Fast maträtterna i min var inga höjdare.
  • FrökenAvig
    89Mats skrev 2015-07-11 23:09:20 följande:

Vad är det som gör det så tråkigt då? Du kan ju knappast sitta och titta in i en vägg.

Nästan så. Nä tvn är på å familjeliv framme. Men annars händer inte så mycket. Vad gör folk som inte har tråkigt för något?
  • FrökenAvig
    89Mats skrev 2015-07-11 23:26:16 följande:

Läser en bok, tar en kvällspromenad, löser korsord, bakar en kaka, syr, gör iordning något för morgondagen. Finns så mycket! Beklagar att jag mestadels angav pensionärssysslor, haha.

Pensionärssysslor passar mig. Fast baka är inte min grej... men korsord å kaffe.
  • FrökenAvig
    Aniiee skrev 2015-07-11 23:30:35 följande:

Nä, det mesta är rätt trist. Jag har slängt ut väldigt många kort, säkert två tredjedelar. Har ändå väldigt mycket kort kvar. Tänkte jag skulle göra ett litet projekt med de.

Mycket grått, gele och ägg var det i min.

skoj med ett projekt, typ laga sej igenom den eller?
  • FrökenAvig
    89Mats skrev 2015-07-11 23:41:05 följande:

Kaffe så här sent? Får du inte svårt att sova då?

Inte då. Har aldrig känt så med kaffe. Kanske för att jag dricker så otroligt mycket.
  • FrökenAvig
    Aniiee skrev 2015-07-11 23:53:56 följande:
    Min är som tur är inte så grå, tror inte jag sett någon gele alls (jo, julgodis =P) och ägg var den tunnaste kategorin. Yay, me!

Nja, kanske inte laga igenom ALLT, det är ett par hundra recept, men laga i alla fall lite grann. Till första omgången har jag valt ut:

Musslor med champinjoner
    Havrebröd
    Citronmarinerad pepparbiff
    Korvpanna
    Lökrisotto
    Kycklingpaj
    Rökt skinka med madeirasås
    Vitvinsbräserade lammskivor
    Fylld gödkyckling
    Indisk currygryta
    Ingefärsmarinerad kotlett
    Moccaparfait
    Citronbullar
    Avokadosoppa
    Broccoli i ugnen
    Laggbullar

Det kommer väl ta några veckor eller så. Det var mycket kött i den omgången. 

Det roligaste kommer bli att göra uppdaterade versioner av rätterna. Tvivlar på att den indiska currygrytan kommer smaka det minsta som indisk curry....
    gud så skoj. jag hatar att laga mat men gillar att äta mat. För att jag skulle gilla matlagning lite i alla fall så skulle jag nog behöva göra något sådant.
  • FrökenAvig
    89Mats skrev 2015-07-12 00:26:04 följande:
    Troligen därför, ja. Jag dricker inte en enda kopp numera.
    hur kan man överleva utan kaffe?! det är typ störta delen i min kostcirkel.
  • FrökenAvig
    89Mats skrev 2015-07-12 11:28:22 följande:

Jag trodde inte att det gick, men ack så fel jag hade! Bortsett ifrån att min största hobby är att gäspa numera... Men älskar du kaffe så tycker jag definitivt inte du skall sluta! Det har som bekant en rad positiva effekter.

Jag älskar kaffe. Att sitta med en kopp kaffe, det är min stund (och med många koppar, många stunder). Tänkte säga att jag dricker mer när jag jobbar men det är ljug kom jag på. Jag dricker lika mycket när jag är ledig
  • FrökenAvig

Fasligt vad lite underhållande det är här nu. Betyder det att folk har viktigare saker för sig att göra än att underhålla mig?!

• FrökenAvig
    StevenDiese skrev 2015-07-12 22:21:52 följande:

Bra film på 5:an ju!

Jag har ingen ro i kroppen för att kolla på film.

Jag låter som värsta negativa kärringen ????
  • FrökenAvig
    StevenDiese skrev 2015-08-05 16:28:05 följande:

Youtuba lite vettja!

Sök på people are awesome eller fail compilation. Det brukar vara kul!

Ja jag får kanske testa det. Jag tog mej iväg till en kompis tillslut när jag hade tyckt synd om mej själv alldeles för länge. Men nästa gång ska jag ha det i minnet
Svar på tråden Underhåll mej - prata lite strunt