Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Underhåll mej - prata lite strunt

Ok.... 

Visste du att följande 4 scener ur lika många filmer INTE var skådespeleri:

Marseilliaise-scenen i Cassablanca
    Vaxnings-scenen i 40-year-old virgin
    Första scenen (tjejen som simmar/blir attackerad av hajar) i Jaws (hon blev dock inte uppäten på riktigt)
    Alla scener med mamman i Goodfellas.

Visste du att "Let it go" it är Frozen's viktigaste sång? Inte "Do you wanna build a snowman" eller "For the first time in forever" heller. Den viktigaste låten är "Love is an open door". Fundera på det nästa gång du ser filmen och notera allt som händer i samband med att öppna och stänga dörrar.

Visste du att Mulans "pojknamn" betyder "ögongodis"?

.... eh..... that's all I got for now....

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Aniiee
    FrökenAvig skrev 2015-07-10 22:49:51 följande:

Nu sitter jag ju och försöker spela upp filmerna inne i mitt huvud. Tydligen är det bara hajen-scenen som fastnat riktigt. Undra om det har att göra med min stora hajskräck?!

Hajar är lite läskiga.....
    I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Aniiee

Mer filmtrivia, kanske?

5 Heludda Film-"regler" (eller kanske klichéer)

På film regnar det på begravningar. ALLTID.

Om två karaktärer börjar filmen genom att alltid hacka på varandra, smågräla, tjafsa och har sig kommer de sluta filmen som ett par (eller bästisar forever)

(Framför allt barnfilmer) Onda personer ska ALLTID berätta sina planer för hjälten. Helst genom sång.

ALLA som någonsin haft en mardröm i en film SÄTTER SIG UPP när de vaknar.

Skurken är alltid större än hjälten. ALLTID.

Kanske en liten gissningstävlan? Vilka filmer handlar det om? (Nu får jag ta till engelska....  Kopierar från en annan site)

1: Bad parenting begets the next ice age

2: Bullied kid solves all problems and gets the girl by learning how to kick people in the face

3: Teenage girl resorts to extreme body modification to get a guy to love her

4: Trade negotiations run into unexpected dificulty

5: Ragtag team tries to prevent the proliferation of an alien species and learns a valuable lesson.

• Aniiee
    Liten till skrev 2015-07-10 23:17:35 följande:

Hahaha skriv här alla som måste prova nu

Jag behöver inte pröva. Jag har redan prövat Solig
  • Aniiee
    Liten till skrev 2015-07-10 23:33:22 följande:
    Och du lyckades? jag är så dum så jag måste testa lite i smyg varje gång någon nämner detta fastän jag vet att jag INTE kan. Har sett en tjej klara det, men hon var bara kanske 9år och extremt lång tunga
    Inget vidare, nej... det gick inte... Solig
  • Aniiee
    89Mats skrev 2015-07-10 23:42:42 följande:

Inre har det regnat idag! Du kan då inte bo på västkusten, eller?

Det har regnat till och från hela dagen här i STHLM.
  • Aniiee
    89Mats skrev 2015-07-10 23:50:09 följande:
    Just det, därav min förvåning. I Göteborg är det väldigt vackert, as we speak.
    Avis!
  • Aniiee
    FrökenAvig skrev 2015-07-11 23:00:12 följande:

Å här sitter jag ikväll igen.. är det bara jag som har det tråkigt?

Nä. Jag har också tråkigt. Men det lättar upp lite med FL och Nostalgia critic. Och att sortera receptkort från början av 80-talet är ganska vilsamt. 
  • Aniiee
    FrökenAvig skrev 2015-07-11 23:15:04 följande:
    Åh en sån receptlåda hade jag tidigare. Fast maträtterna i min var inga höjdare.
    Nä, det mesta är rätt trist. Jag har slängt ut väldigt många kort, säkert två tredjedelar. Har ändå väldigt mycket kort kvar. Tänkte jag skulle göra ett litet projekt med de.
  • Aniiee
    FrökenAvig skrev 2015-07-11 23:38:29 följande:
    Mycket grått, gele och ägg var det i min.

skoj med ett projekt, typ laga sej igenom den eller?
    Min är som tur är inte så grå, tror inte jag sett någon gele alls (jo, julgodis =P) och ägg var den tunnaste kategorin. Yay, me!

Nja, kanske inte laga igenom ALLT, det är ett par hundra recept, men laga i alla fall lite grann. Till första omgången har jag valt ut:

Musslor med champinjoner
    Havrebröd
    Citronmarinerad pepparbiff
    Korvpanna
    Lökrisotto
    Kycklingpaj
    Rökt skinka med madeirasås
    Vitvinsbräserade lammskivor
    Fylld gödkyckling
    Indisk currygryta
    Ingefärsmarinerad kotlett
    Moccaparfait
    Citronbullar
    Avokadosoppa
    Broccoli i ugnen
    Laggbullar

Det kommer väl ta några veckor eller så. Det var mycket kött i den omgången. 

Det roligaste kommer bli att göra uppdaterade versioner av rätterna. Tvivlar på att den indiska currygrytan kommer smaka det minsta som indisk curry....
Svar på tråden Underhåll mej - prata lite strunt