theemi skrev 2015-11-29 10:09:08 följande:
Så tråkigt när det är åt det hållet :/ ska man bo i huset så spelar det väl inte lika stor roll, men är ju inte kul med de högre räntorna.. Men banken gick med på det iaf?
Var bor ni i landet, ett sätt att spara in pengar på är att åka och handla i Polen, tex på Ikea, men de har även byggvaruhus med bra priser.. Vi ska nog ta en tur dit, vårt kök blir Ikea, så om vi köper det i Polen istället så blev det ca 10 000 billigare, men garanti och byta fungerar ändå i Sverige.. Så passar man på att köpa lite annat också så kan man säkert spara 20 000 iaf, måste kolla upp vad själva resan kostar bara, men blir nog inte så farligt mycket.. Ett tips bara! :)
Nä ska man bo där länge spelar det inte så stor roll. Det huset jag pratar om är byggt för att sälja. Vi var med och buda på tomten före vi köpte vår. Inte för att har någon betydelse men jag tycker det är lite fult. Vi behövde verkligen detta hus eftersom vi bygger generationsboende (mina föräldrar behöver hjälp och vi behöver deras hjälp) och då känns det surt att någon köper på spekulation. Vårt projekt kommer bli dyrt. 7,5 miljon. Och det är nog max med tanke på insats och inkomster. Detta hus säljs nu för 8,8 miljoner. Det hade vi INTE haft råd med. Vet inte varför det grämer mig men jag har svårt för giriga människor.