• Prips

Går mina framtänder att reglera? (Bild)

Hej!

Hade tandställning förut vid 16-19års ålder och de var rena helvetet, slutresultat blev perfekt men då droppar dom bomben att jag ska behöva använda nattskena restan utav livet och då ville jag bara sjunka ihop och dö.

Tror jag använde denna nattskena i ungefär 1år sedan orkade jag inte längre då den blev förjävla äcklig att använda och de var bara frustrerande att behöva använda den. därför sket jag i allt - nu 3år efter detta så har mina tänder gått tillbaka till hur de såg ut innan och jag påminns om varför jag skaffade tandställningen för - nämligen as skeva tänder.

mina tanke nu är att jag enbart skulle vilja reglera mina främre tänder på översta tandraden då dessa sticker ut mest. Är detta möjligt eller behöver jag då reglera alla tänder i övre käken? orkar inte gå till tandläkaren och fråga därför skriver jag en tråd istället och hoppas på svar :)

sv.tinypic.com/usermedia.php

tack på förhand :)

• Svar på tråden Går mina framtänder att reglera? (Bild)
  • Prips
    Nyfikna72 skrev 2015-07-06 18:54:28 följande:

Utan att vara tandläkare så kan man nog säga att det är platsbrist till den grad att det handlar om ett evighetsgöra att försöka reglera bort det. Jag skulle nog även om det är en risk ta upp möjligheterna att helt sonika ta bort dina egna framtänder och sätta dit konstgjorda i en storlek som gör att de bättre passar in. Då blir symmetrin bättre och du behöver inte reglera nåt.

De lät som en riktigt bra idé ???? ska höra med tandläkaren vad de säger om detta
  • Prips
    Tines skrev 2015-07-06 18:55:18 följande:

Men skyll dig själv! Varför inte sköta tänderna som tandläkaren sa??

Vet du hur drygt de är att sova med 2 äckliga natt skenor livet ut? ????
  • Prips

Vad ska tandläkaren ha för att komma med tips föressten? - är de 700kr som gäller eller? Fy fanns vilka blodsugare

• Prips
    Anonym (charm) skrev 2015-07-06 19:29:06 följande:

Jag tycker det ser rätt så charmigt ut. Jag tänker att din personlighet är nog lika sammansatt som dina tänder, och de är ju vita och friska.

Men jag är ju i den åldern när man tycker att man inte behöver se ut som alla andra. 

Tack - de värmer verkligen :)

Tror jag hoppar över allting, mår nästan illa när jag ser deras pris på bara en vanlig undersökning :, (
  • Prips
    Anonym (ojoj) skrev 2015-07-06 21:36:46 följande:

Herregud, så där hade jag aldrig velat se ut i munnen

Jag hade haft skenorna i munnen dygnet runt om jag behövde för att slippa se ut så där!

puss på dig också :)
Svar på tråden Går mina framtänder att reglera? (Bild)