sarass skrev 2015-07-28 18:25:44 följande:
Tack:) vi har köpt ett stort hus, det ska bli så himla skönt! Vi flyttar den 1 September så nu packar vi för fullt. Vi köpte vårt nuvarande hus för lite mer än 2 år sedan och har totalrenoverat så vi fick en bra vinst. Vi hade tänkt flytta först om 2 år men i och med allt som hänt så bestämde vi oss ganska fort för att köpa nytt, börja om. Vi ska köpa ny säng (var in och beställde den idag, Mio hade bra rea:) ny matgrupp, garderob och soffa. Sitter just nu och drömmer mig bort haha.
vad kul, vad för rum renoverar ni? och har ni hållit på länge?
Ja men faktiskt, det är skönt att man faktiskt känner det!!
Jag funderar på att starta en Facebook grupp för oss som vill försöka igen, har ni Facebook? Jag har väntat på inbjudan från en som jag vet finns men den har inte dykt upp än så då får jag ta saken i egna händer haha.
Rensa rensa rensa, perfekt att flytta :) packa bara ner sånt ni vill ha på nästa ställe. Idag är det så enkelt att både skänka, slänga och sälja allt.
Vad kul att ni har gjort en riktigt bra affär. Då kan ni unna er nya fina möbler och inrednings detaljer :) Instagram är riktgt bra som information för inredning.
Vi köpte en ny säng vid årsskiftet, vi beställde en Hilding hos Sova, vi är supernöjda. Vi valde dock inte en ställbar.
Jag fick rycket och fick med min man på renoveringståget i maj månad. 8 veckor innan BF så tömde vi hall, vardagsrum, matrum, (gästrum) blivande barnrum, groventren köket. Tog in en målarfirma som målade tak och väggar vita. Vi bytte taklister och golvlister. Så nu känns det vitt, fräscht och rent.
Vi har beställt soffor ifrån EM (Milton), letar soffbord. Jag vill gärna ha ett i marmor.
Maken bygger ett köksbord, ett bord med kryssben som sen ska målas vitt. Tänkte ha grå pinnstolar till, jag har hittat på rum21.
Ja just det, när vi tömde huset innan målarna kom så fick jag rycket och sålde mycket möbler på en köp och sälj sida på FB.
Just nu drömmer jag om ett snöskåp och en taklampa ifrån Flos.
Vi kommer behöva byta ut matsalsmöblerna, här vill jag väldigt gärna ha de klassiska Y stolarna. Men det är väldigt mycket pengar, jag "behöver" 8 st.
Nu ska jag åka till posten och hämta ut ett paket med posters ifrån Artilleriet. Har köpt postern " Welcome to the city of Champions" tycker budskapet säger att vi grejar detta :)
Jag har även köpt 2 st kartor, jag valde Paris och London.
Men eftersom vi fick en läcka i taket i vårt TV rum så fick vi tömma även det. Idag har vi satt innertak, hoppas vi blir klara i morgon. Även här blir det vita väggar, och en fondvägg. Jag gillar svenskt tenn, har den nys tapeten fyrklövern i matrummet. Älskar den gröna färgen.
Som sagt här hemma är det kaos. Men vi grejar det. Vi tar in hantverkare om vi inte blir klarar inom en snar framtid.