Inlägg från: _smart_ |Visa alla inlägg
  • _smart_

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

semla skrev 2015-07-08 21:55:37 följande:

Pengar är så klart en betydande grej i detta, vi måste rusta upp polisen och anställa fler, öppna fler polisstationer i drabbade områden, öka närvaron helt enkelt.

Idag står polisen i princip handlafna och tittar på pågående gängkrig i flera städer.

Aha, management by fear? Flört
  • _smart_
    semla skrev 2015-07-08 22:14:03 följande:

Nja, Sverige är jordens mest naiva godtrogna och mest korkade när det kommer till hantering av lögnare som vill ha bidrag.

Men tyvärr, dom som har lyckats ta sig hit kommer förbli håva in bidrag.

Fast det är inte omöjligt att när välfärden har kolapsat helt och vi har ren krig på gatan, inte långt ifrån nu men inte där än, så kommer folket att kräva lösning.

_smart_ skrev 2015-07-08 21:58:16 följande:
    Aha, management by fear? Flört

Jag vet inte vad du tycker men jag tycker inte om att läsa om flera skjutningar, mord och våldtäkter i princip dagligen.

Jag vill ha ordning och trygghet på gatan, det uppnår vi endast med polisiärt närvaro.

Bryr mig mindre om mig själv men önskar att mina  barn ska få njuta av samma trygghet jag hade när jag växte upp.

.

Krig på gatan? I Sverige? Nä, jag tror att du är lite ute och cyklar här faktiskt. Säkert kan en viss begränsning av invandringen vara av godo och kanske innebär det att de som redan kommit hit kan få det lite bättre. Men att tro att undantagstillstånd väntar, och att enda lösningen är massdeportation och fler poliser på gatorna, det tror jag är ganska naivt. Det blir dessutom ganska motsägelsefullt när du säger att folket skall kräva en lösning. Ett folk som enligt dig själv är naivt och korkat. Det faller lite på sin egen orimlighet i så fall. Lika bra att nuke:a hela skiten, innan the shit hits the fan eller?! Foten i munnen
  • _smart_
    Nerfherder skrev 2015-07-08 22:43:47 följande:
    Ignorera trollen så försvinner dem, det ör enda lösningen.
    Nja, jag tror inte det är lösningen. De senaste nio åren har S och M inte gjort annat än att försöka ignorera SD och idag är de populärare än någonsin. Det är nog vettigare att diskutera med dem tills de ser det orimliga i sina egna resonemang. Dessutom tror jag att Sverige skulle tjäna på att etablerade politiker förekommer SD med konstruktiva medel. Då lär nämligen även delar av det folkliga missnöjet bakom SD:s framgångar falna.
  • _smart_
    Jörmundgand skrev 2015-07-09 15:27:13 följande:

Chansen att vissa flyttar från sverige är liten. Lite som de som skulle ta bort facebook vänner om de röstade fel. Vaddå politiskt förföljda? Snart kommer man fängsla de med fel åsikter?

Det tror jag inte alls. Däremot är det säkert många som säger detta, men inte sedan verkställer sitt hot/löfte efteråt. Blir SD största parti i Sverige och saker som nämnts ovan i tråden blir verklighet, så blir det garanterat utlandet för undertecknad. SD skulle bara vara ytterligare en anledning att lämna det här gudsförgätna mellanmjölkslandet. Har redan bott i andra europeiska länder, och kan mycket väl tänka mig att göra det igen.
  • _smart_
    lintu skrev 2015-07-09 21:45:58 följande:
    Ja samtliga grannländer här i Norden ligger väl nära till. Men du kanske vill längre bort, med tanke på att grannarna "också" för "invandringsfientlig" politik?
    Blir inget skandinaviskt land för min del...
  • _smart_
    Jörmundgand skrev 2015-07-09 22:06:27 följande:
    Du menar alltså att det är kört för det här "mellanmjölkslandet"? Oavsett?
    Du är inte nöjd som det är just nu? OT men jag är nyfiken. Förlåt.
    Jag säger inte att det är kört, eller något annat specifikt heller. MEN, om SD skulle bli ett maktfullkomligt regeringsparti i Sverige, och som vissa i tråden sagt, börjar tvångsrepatriera Svenska invandrare, då vill jag inte ha någonting med det här landet att göra. Över huvud taget! Nu tror jag iofs aldrig att det kommer att hända, men eftersom jag inte är synsk, har jag redan en plan B om det skulle inträffa. Vilket land det blir är också klart. Cool
  • _smart_
    Nerfherder skrev 2015-07-10 00:07:14 följande:

Som sagt, den senaste tidens positiva publicitet för SDhar säkert bidragit.

Utveckla!
  • _smart_
    Nerfherder skrev 2015-07-10 00:15:09 följande:
    Du har inte sett att internationell press har tagit upp SD?
    Nej det har jag missat. Tittar inte på TV, och läser numera ganska sällan tidningar. Har du länk? Drömmer
  • _smart_
    summer63 skrev 2015-07-10 11:11:13 följande:

Ni som ska utvandra om det kommer hit fler invandrare har ni tänkt på att ni själva blir invandrare i ett annat land också. Varför skulle dom välkomna er till sitt land?

Nu var det inte utvandra pga invandring iofs, utan utvandra om SD blir för stora...
  • _smart_
    cylonraider skrev 2015-07-10 21:01:50 följande:

SD växer på grund av massinvandringen och sjuklövers ignorans *facepalm deluxe*

Den enda som lyckades med en facepalm här är du. Läs tråden i fortsättningen, innan du kommer med korkade snutigheter.
  • _smart_
    Flash Gordon skrev 2015-07-12 13:46:09 följande:

Hitler var inte jude.

Det var en smutskastningskampanj från hans motståndare på tidigt 30-tal (möjligen redan på 20-talet) som tydligen en del fortfarande tror på.
    Forskarna hävdar något annat. Inte svårt att gissa vilka jag hellre litar på; forskare, eller anonym sverigedemokrat på ett forum?! Skrattande

nyheter24.se/nyheter/utrikes/449979-hitler-hade-judiska-rotter

Dessutom, som lite extra lök på laxen:

www.aftonbladet.se/nyheter/article18670786.ab
  • _smart_
    greta2 skrev 2015-07-15 21:11:53 följande:
    Fast nu gör de det! Vänstern tror att det finns hur mycket pengar som helst och pengarna är för dem att dela ut. Detta oavsett vem som arbetar ihop dem eller vad folket tycker. De flesta röstar ju inte på dem och färre verkar det bli efter varje mätning hittills.

Om inte vänsteridealen hade tagit överhand och blivit till "den sanna läran" så skulle inte vård, skola, integration och invandring gått överstyr som det nu gjort. De saknar helt verklighetsförankring.

Socialdemokraterna var bra för kanske 40-50 år sedan. De bidrog delvis till att vi fick ett samhälle där de flesta hade det väldigt bra. Nu har de spelat ut sin roll tycker jag.
  • _smart_
    Inez skrev 2015-07-28 19:04:41 följande:
    Som dina då? Du var sten säker på att det skulle bli nyval. Ska jag ta fram länken du skrev om att det blir nyval?

Det blev inte nyval!
    Allting talar för att SD kommer att bli större och större, oavsett vad vi råkar tycka om saken. Jag gillar det inte, men förstår det, eftersom tidigare politiker gett bort sakfrågorna åt SD, istället för att själva göra något åt saken.
  • _smart_
    Inez skrev 2015-07-29 19:36:17 följande:
    Den dagen nazi SD regerar kommer USA bomba sönder Sverige!

Som de bombade sönder nazityskland!

Rädda Sverige rösta inte SD!
    Nu följer Sverige ungefär samma utveckling som Danmark och Norge har gjort, och mig veterligt frestade inte detta USA att "bomba sönder" något av de länderna. Vad får dig egentligen att tro att detta skulle blir verklighet för Sverige?
  • _smart_
    felix le chat skrev 2015-07-29 22:06:20 följande:
    Men snälla !  Nån nivå måste vi väl ändå hålla ...
    Det verkar inte vara något krav, så länge SD-hatet är starkt nog, så räcker det nog. Flört
  • _smart_
    Ascendere skrev 2015-07-30 18:41:18 följande:
    Håller helt med, SD är ett rasistiskt parti. Eftersom S under Persson hade ungefär samma invandringspolitik kan man dra slutsatsen att Göran Persson också är rasist. Och Ingvar Karlsson ska vi inte ens tala om. Det är nog bara Åsa Romson som inte är rasist egentligen, hon generaliserar ju bara angående vita män och det är ju som bekant antirasistiskt.
    Du glömde Åsa Romsons uttalande om "zigenare" i TV. Självklart är även hon rasist. Skrattande
  • _smart_
    sjuttiofemman skrev 2015-08-03 11:28:56 följande:

Enda tillfället som Sd kommer att få någon makt är om de får egen majoritet i riksdagen. Lär inte hända så ni kan fortsätta med er snyftpropaganda.

Är helt säker på att du har fel. Så har man nämligen pratat de senaste valen angående om SD skulle växa som förutspått eller inte. Varje gång visar det sig att SD växer så som man förutspått, eller t o m lyckats bättre.

De som gått i frontlinjen de senaste tre åren och skrivit dessa artiklar i SvD och DN har alla varit personer med invandrarbakgrund. Detta bryter mönstret, eftersom samhället anser att endast invandrare själva kan diskutera invandringsproblem och samtidigt vara tillräckligt politiskt korrekta.

Den senaste månaden har också ett fåtal artiklar på samma tema, av förmodat etniskt svenska journalister publicerats (utan några direkta ramaskri).

Detta är en trend i hela Europa just nu, där utvecklingen sett snarlik ut. Detta är inte något specifikt för Sverige eller Sverigedemokraterna.
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?