Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

KillBill skrev 2015-07-19 12:27:13 följande:
    Har jag sagt något om förbud? Jag försöker bara uppmärksamma dig på att Sverigedemokraterna föreslår att välbetalda riksdagsledamöter ska få gratis hundpassning under arbetstid.
    Hm, det var väl elakt att skälla på SD bara för att de motionerar om hundpassning för riksdagsledamöterna.

Det är inte annars vanligt med arbetsmarknadspolitiska motioner från det hållet. Det kam skapas många nya arbetstillfällen för arbetslösa hundpassare om motionen går igenom.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2015-07-19 13:22:07 följande:
    Ja det är tydligt att SD har börjat satsa på arbetsmarknadspolitiken och gratis hundpassning och sänkt dansbandsmoms är tydligen profilfrågorna i den satsningen. Skrattande
    Sänkt dansbandsmoms. Ja, det må jag säga - ett briljant förslag utan motstycke i den svenska arbetsmarknadspolitiska historien.

Har för mig att det var någon skånsk dansbandsmänniska? som brukade sjunga får man ta hunden med sig in i himlen. 

Kanske SD kan sätta fokus på förslagen genom att kombinera dem och låta riksdagsgruppen sjunga "Får man ta hunden med sig in i riksdan. Han är snäll och är en riktig svensk"

Något i den här stilen:

• FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2015-07-19 14:06:44 följande:
    Visst...vem som är den skickligaste retorikern i denna tråden råder det knappast någon tvekan om....

"En liten vacker sommarsaga, liksom" .....går ju inte att massuppfitta ditt nedlåtande tonfall här, men det går de fakto utmärkt att applicera dina ord dig och dina gelikar, FD. 
    Tror du tar dig själv på alldeles för stort allvar, Anton.

Men massuppfitta var jävligt kul när man hörde det för första gången för en hel del år sen

Hoppas solen fortsätter att förgylla din sommar och att den inte inverkar menligt på ditt sportskytte.

Ha en synnerligen behaglig söndag nu, Anton. Kram!
  • FDFMGA
    kenneth768768 skrev 2015-07-19 14:51:54 följande:
    1090 träffar på google så jag skäms inte för att jag inte hört det förut:)
    Nej, varför skulle du göra det.

Det är ett tag sen jag såg det själv. Var nog vanligast kring 2010 och mest effektivt i varianten "massuppfitta mig inte nu"

Om jag inte minns fel har det sitt ursprung här

• FDFMGA
    thure skrev 2015-07-27 09:23:04 följande:
    Ditt förslag att undvika utvalda opinionsundersökningar kommer anammas på bredare front framöver. Om SD skall kunna motarbetas så är det viktigt att ta till alla medel för att undanhålla medborgaren information.

Tyvärr så kommer detta inte räcka, tror inte ens att det kommer bromsa upp SDs tillväxt! Folk har börjat vakna upp, nedrustningen av samhället kontra de skenande migrationskostnaderna tvingar folk att rösta på SD, vare sig de vill eller inte.....vad har de för val?!

Vi har sju partier vars högsta agenda är att köra landet i botten genom en vanvettig flyktingpolitik, samt ett opinionsparti som vill satsa på Sverige.
    -Hur tror du folk kommer nästa gång?
    Fast det är ju på goda grunder man kan utgå från att en viss typ av opinionsundersökning lockar till sig sverigedemokrater  med låg moral och manipulativ karaktär. Visst, YouGov och Sentio och United Minds försöker kompensera för detta, men då blir det ju bara en gissningslek.

Många sverigedemokrater har ju nätomröstningar som terapiverksamhet. När RFSL häromåret anordnade en omröstning så strömmade klasar av SD-klananhängare till och SD blev största parti.

Är det förresten många inom klanen som tror att "Vi har sju partier vars högsta agenda är att köra landet i botten genom en vanvettig flyktingpolitik" eller finns det rentav tecken på intelligent liv även inom SD-klanenSkrattande
  • FDFMGA
    thure skrev 2015-07-27 10:03:31 följande:
    Man kan aldrig veta om opinionsundersökningarna stämmer förrän valet har varit. Om SDs starka ökning i samtliga undersökningar uppkommer genom ett ökat stöd eller pga små elaka sverigedemokraters manipulation får vi se när nästa val räknats samman.

Så länga sjupartiet fortsätter på den inslagna vägen med DÖ och en ogenomtänkt flyktingpolitik tror jag dock att SD kommer bli större. Spännande tider väntar, den som lever får se!
    Helt rätt, därför ska man inte fästa alltför stor vikt vid opinionsundersökningar tre år före ett val och särskilt inte sådana som tillämpar otillförlitliga metoder.

Du svarade aldrig på frågan om det är vanligt inom klanen att man tror att "Vi har sju partier vars högsta agenda är att köra landet i botten genom en vanvettig flyktingpolitik".

Finns det någon förklaringsmodell till konspirationsteorin - chemtrails eller är det små tomtar som manipulerar och styr sjuklövern till att vilja köra landet i botten?
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-07-27 10:20:29 följande:

SDare som manipulerar mina svar, har väl inga som helst problem med att manipulera en väljarundersökning som ställer sig öppen till manipulation. Man tar uppenbarligen de tillfällen som bjuds under devisen ändamålet helgar medlen. Klart man ska reducera de möjligheter som SD och SDare använder i sitt fulspel. Och klart de grinar varje gång ett kryphåll täpps till.

Herregud. Tomten har alltså skrivit om ditt inlägg och citerar det som om det vorer din text.Skrattande
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2015-07-27 10:30:55 följande:
    A va ???
    Det där gär nog över ditt huvud, men det handlar inte om dig så du behöver inte bry digSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-07-27 10:36:50 följande:
    Nej, "bara" gett det en annan mening med egna ord i sitt svar.
    Ja, jag såg det. Så ohederligt.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-07-27 10:59:59 följande:

"And that letter is a 'P,' and so is that, and so is that, and 'P' means 'Pooh,' so it's a very important Message to me, and I can't read it."
    Precis en sån kommentar som jag syftade påSolig
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?