Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Gert skrev 2015-07-14 15:06:02 följande:
    Tror du att det bara är sd-anhängare som ser sig som svenskar och inte som européer? 
    När jag var riktigt liten brukade jag tänka att jag var en del av en familj som bodde i ett hus tillsammans med en massa andra familjer, som bodde i en stad, som bodde i ett landskap, som bodde i ett land, som bodde i en världsdel, som bodde på en planet, som bodde i ett solsystem, som bodde i en galax, som bodde i ett universum.

Jag tror att det normala är att man förstår att man kan vara allt samtidigt brukar komma i femårsåldern - då bortser jag självklart från anhängarna till ett visst parti som aldrig lär sig att identifiera sig med flera abstrakta storheter samtidigt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-07-14 17:58:57 följande:
    Men snälla du. Du får du bestämma dig: Är du från Borlänge ELLER Sverige? Hahahahahaha!
    Jepp. Jag pratade med ett mig närstående barn om det där så sent som i går. Jag berättade för barnet att hen hade problem att förstå att man kan vara bägge i småbarnsåldern. Barnet skrattade till och berättade om en tvåårig pojke hen känner som blir arg när man påstår att man kan vara bägge.

Vi får hoppas att pojken växer till sig, annars är det risk att han slutar som Åkessons efterträdare som ledare för SD-klanenRynkar på näsan
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-14 18:22:48 följande:
    Vad har detta med att se sig som europé att göra? 

Jag kan kalla mig amerikan också då eftersom de flesta amerikaner härstammar från Europa, förutom afroamerikanerna. Och eftersom vi alla härstammar från Afrika kan jag lika gärna kalla mig för Afrikan! HAHAHAHA!!!!
    Ja visst kan du kalla dig amerikan om du vill eller afrikan. Själv nöjer jag mig att konstatera att du är en typisk sverigedemokrat - och de känner sig ju inte hemma i Europa.

• FDFMGA
    hezekiel skrev 2015-07-14 19:24:06 följande:
    Ge det några år till så kanske du även lär dig att inte generalisera.

"Ge mig en fast punkt och jag ska rubba hela världen", påstås Arkimedes ha sagt. För att travestera honom kan jag skriva - visa mig en nyanserad och vettig sverigedemokrat så ska jag sluta generalisera eller också konstatera att det måste vara undantaget som bekräftar regeln.

Att diskutera med en sverigedemokrat är som att prata med ett småbarn i trotsåldern

Men det är mer än ok för mig att en av Familjelivs mest aktiva sverigedemokrater anser att han kan kalla sig amerikan för att svenskar utvandrat till Amerika eller afrikan för att man tror att mänskligheten härstammar från AfrikaSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-07-14 19:36:47 följande:
    Eller hur! Vad blir SDs nästa steg, att utlysa Sverige till en egen världsdel eller försöka såga ut Sverige som en utbrytarplanet?

Finns det öht NÅGON i Sverige utan anknytning till resten av Europa???
    Svårt att förstå det där med olika abstraktionsnivåer, skulle jag tro.

Jag känner mig inte hemma i Grythyttan men det innebär inte att jag inte känner mig hemma i Sverige eller att Grythyttan inte är en del av Sverige eller av Europa.

Man kan nog med fog påstå att SD lockar till sig en viss sorts intellektSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2015-07-14 21:54:59 följande:

Min uppskattning är att nästan alla svenskar förstår att de bor i Europa och att man därför även är europé. Med SDares resonemang innebär det att nästan ingen är sverigedemokrat. Skrattande

Det är tur att sverigedemokrater är så klena fysiskt. Det skulle ju vara direkt pinsamt om det fanns någon SD-elitidrottsman som blev uttagen till EM och som började lalla om att han inte kunde ställa upp för att han inte är europé när någon förklarade vad EM betyder.

• FDFMGA
    Perite FL skrev 2015-07-15 09:46:02 följande:
    Ja, att det skulle vara 20 % sverigedemokrater bland alla tusentals idrottsmän och kvinnor i Sverige, även om det råkar vara så i samhället i övrigt, deeet... är förstås en HELT orimlig tanke.
    Tja, EM i roulettesport skulle ju ha kunnat vara något för klanledare Åkesson - men dels har inte den sporten EM-status och dels kan det ju vara så att klanledaren i likhet med Gert anser att han lika väl kan kalla sig afrikan eller amerikan som europé och därmed inte vill definiera sig som tillhörande Europa.

Nätpoker har jag förstått att många sverigedemokrater sysslar med, men det är väl ett skicklighetsspel efter vad jag har förstått där predestinerade förlorare kallas "fiskar" - så även om det skulle finnas ett EM i poker så verkar det synnerligen osannolikt att en fiskdemokrat skulle kvalificera sig dit - om han nu till äventyrs skulle betrakta sig som europé.

Andra SD-klangrenar som aluminiumrörsfäktning, knuff av liten flicka eller kalla tjejer hora eller "babbning" kommer aldrig att få EM-status. Inte heller rullstolsfylla för den delen.

Inte ens SD-aktivisternas främsta gren: flest alias på nätet kommer någonsin att betraktas som en seriös sport av personer utanför klanen
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-15 17:30:08 följande:
    Mmmm.. så går det när man inte vet vad man talar om. Skrattande

sdmotor.se/

Svara nu om du känner dig som hemma i Turkiet. Solig
    Det har jag redan svarat på, men du kanske inte läste ordentligt.

Jag känner mig inte hemma i Grythyttan eller i Trelleborg, inte desto mindre är de delar av ett Sverige och ett Europa där både de och jag hör hemma.

Kul att SD sponsrar en bil - menar du att det är pyttesmå sverigedemokrater som sitter under motorhuven och vevar som tusan för att bilen ska hålla farten.

Imponerande i så fall, kanske inte någon EM-sport precis, men tvivelsutan oerhört mycket bättre än SD-ledarnas vevande med aluminiumrör.

Den sporten kommer aldrig att slå här i EuropaSkrattande
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2015-07-15 20:00:15 följande:
    Jag börjar förstå på allvar att du har problem om du tror att det är en sport att "veva med aluminiumrör".

Det känns liksom inte lönt att ens försöka !!!

Kram //Anton
    Det finns många udda sysselsättningar, att veva med aluminiumrör är en - att  gå på spaning i trådarna på jakt efter hemliga moderatorer och peka ut dem är en annan.

Den senare sysselsättningen är väl mer harmlös än den förra - bara ett slags "sportskytte" i blindo.

Kram själv Anton - och hoppas att solen kan lysa upp din sommar i EuropaSolig
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2015-07-19 12:50:02 följande:

Och till alla "ni andra"...kom nu för helvete inte med nåt jävla dravel om att "ni SD:re är så duktiga på att dunka varandra i ryggen" 

Jag ger folk cred som jag anser gjort sig förtjänt av det, oavsett partitillhörighet, och Gert är en utomordentlig duktig och dessutom förbannat trevlig retoriker. Jag röstade inte på SD i senaste valet men jag håller ändå med Gert i mångt och mycket, han har fan så mycket mer rätt än han har fel. Och det är ganska exakt tvärtom med det övriga etablissemanget i bla denna tråden.

Kram //Anton shiny.gif

Jag tror att det är få om ens någon som följer debatten i SD-trådarna som förvånas över att du anser att Gert är en utomordentlig retoriker.

Sen kan man förstås ha synpunkter å värdet av ditt omdöme, men icke förty så är det ju vackert på något sätt att stöta på intellektuell gemenskap oavsett nivå - en liten vacker sommarsaga, liksom.

Nåväl. Till frågeställningen. Jag kommer inte att agera alls, Jag anser att trådens frågeställning är kännetecknande för SD-retorik och för övrigt andra fundamentalistiska rörelsers retorik ocksåSkrattande
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?