Inlägg från: Nerfherder |Visa alla inlägg
  • Nerfherder

Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?

Gert skrev 2015-07-23 10:43:39 följande:

Om DÖ fortsätter fram till 2022 kommer SD få egen majoritet efter det valet.

20222, snarare :)
  • Nerfherder
    Ascendere skrev 2015-07-23 11:04:13 följande:

Nu måste vi snabbt hitta förnekelser och bortförklaringar!

Men som jag sagt tidigare: Det ENDA som kan få SD att sluta öka och eventuellt börja minska är att helt ändra kurs i migrationspolitiken och sätta ett tak på invandringen. Och då krävs det att man faktiskt gör något som folk märker av och inte pratar om vad man eventuellt kanske borde göra någon gång i framtiden. 

Samt ta tag i IS-problemet på allvar. Samt kriminaliteten. 

Om regeringen Löfven verkligen tar tag i detta så kommer SD också sluta växa, men eftersom det inte kommer att hända kommer SD fortsätta växa fram till 2018. Vad som händer bortom valet 2018 är nog nästan omöjligt att förutså, om det blir nyval, DÖ eller statskupp, faktiskt känns inte det sista alternativet helt orealistiskt längre tyvärr. 

Jag har inte sett en enda förnekelse, eller bortförklaring. Om du har det, visa mig gärna var.
  • Nerfherder
    Ascendere skrev 2015-07-23 11:43:19 följande:
    #442,#443,#446 menade jag såklart
    Var det ett förnekande, enligt dig? Eller en bortförklaring ens? Utveckla gärna hur du tänkte där.
  • Nerfherder
    Ascendere skrev 2015-07-23 11:56:48 följande:

Inte ett förnekande av resultatet av undersökningen som sådant, men ett förnekande av implikationen på svensk politik det kommer att få när SD blir största parti. 

Kul, det var nämligen ett svar på Gerts kommentar. Läs om, läs rätt.
  • Nerfherder
    cylonraider skrev 2015-07-23 12:24:06 följande:

Detta är nästan roligt, eller i alla fall tragikomiskt, Sd har gått från noll till Sveriges andra största parti på några få år och fortfarande så sitter det fanatiker och försöker dumförklara eller bara bortförklara.

Med tanke på hur dom växer så kommer dom ha egen majoritet om inget nyval sker, undrar om samma fanatiker kommer sitta och komma med exakt samma strunt då som nu.

Jasså? Är det val i år, eller har du missat nåt?
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-23 12:47:16 följande:

Förhoppningsvis nyval i höst.

Ja, SD håller ju på att samla dynamit så att de kan försöka genomföra en ny kupp.
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-23 19:24:28 följande:

Är det inte dags för dom som kommer lämna landet att börja planera snart? 

Hahahaha
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-23 19:54:50 följande:
    Har du börjat packa? Du skulle ju flytta till Kina när SD blir störst.
    Hihihi, ja justja... hahah bara det att det är 3 år kvar.
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-23 20:09:32 följande:
    Om det inte hinner bli nyval innan. 
    Du kan ju hoppas. Jag undrar just vad den där dynamiten skulle användas till. Och, du.... även om jag flyttar till Kina slipper du mig inte då heller. De har ju internet där, vettu.
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-23 20:13:52 följande:
    Kina har inte fritt internet om du tror det. Det är därför Kina räknas som en kommunistisk diktatur.
    Vet du vad en VPN är? Nej, det är inte Vänsterpartiet Nommunisterna, om du trodde det.
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-23 20:20:01 följande:
    VPN är väl olagligt i Kina.
    Skitlätt att gå runt det, var tvungen att göra det när jag var där 2010...  den stora kinesiska brandväggen är ett stort skämt,
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-23 20:26:07 följande:
    Om du blir påkommen lär du åka i fängelset.
    Du skulle säkert tipsa dem va? :D Men som sagt, vet man vad man gör är det ingen fara.
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-23 20:31:25 följande:
    Så vad ska du jobba med i Kina?
    Awww du vill så gärna att SD vinner så haha
Svar på tråden Vad kommer du göra när SD blir största partiet i nästa val?