BCH52 skrev 2015-07-05 17:15:59 följande:
Om SD blir största parti så blir det de som får uppdraget från talmannen att bilda regering. Om de då inte har egen majoritet, vilka vänder de sig till för att få ihop till en regeringsduglig ministär? Om de får egen majoritet, har de tillräckligt med kompetent folk i ditt parti för att få ihop till de ministrar och statssekreterare som krävs för att styra landet? Partiets sympatier har ju vuxit snabbt men jag är oklar om antalet partimedlemmar vuxit lika snabbt.
Hur kommer de att hantera alla de internationella överenskommelser som Sverige förbundit sig att följa, överenskommelser som inte så sällan går stick i stäv mot ett antal av deras viktigaste frågor.
Det är väl det största blocket som får uppdraget från talmannen att bilda regering. Jag har aldrig påstått att SD kommer sitta i regering efter nästa val, jag påstår bara att de kommer vara Sveriges största parti efter nästa val.
Då får man omförhandla alla internationella överenskommelser som Sverige har förbundit sig att följa. Det är vad England troligtvis kommer att göra.
Om Finland kan ta emot lika många flyktingar på ett år som Sverige tar emot på en vecka ska det nog inte bli några som helst problem att omförhandla avtal.