Kanske låter arrogant men det gör det inte mindre sant! Och jag kan säga så för att jag befinner mig i exakt den situationen!
Att längta är hopplöst.... Att inte få veta är hopplöst.. Men att få barn sedan när man tappat alla sina vänner är jäkligt ensamt .. Så hur arrogant det än lät så var det mest en uppmaning att vara rädd om personer man bryr sig om ,
dom skaffar inte barn för att såra någon även om det sårar att inte kunna dela glädjen just då.
Livet fortsätter att gå upp och ner precis som innan och man behöver sina riktiga vänner!
Anonym (Tweet) skrev 2015-07-19 12:46:03 följande:
Jag vet inte riktigt vad du vill med detta inlägg men jag hoppas att du är medveten om att du uppfattas som jäkligt arrogant. Det du skriver om är en jättestor del av sorgen att vara ofrivilligt barnlös, man ser nära och kära bli gravida och få barn men det känns fysiskt och psykiskt omöjligt att träffa dem under denna period och man riskerar därmed att glida ifrån sina bästa vänner och tappa kontakten med dem. Det ökar ju bra på sorgen.
Så tänk gärna ett extra varv innan du skriver ett raljerande inlägg i en tråd som handlar om ett så pass känsligt ämne.
Men mest troligt är väl att du bara ville känna dig ball i 15 sekunder i anonymiteten bakom din skärm och frestelsen att få den känslan på bekostnad av människor som genomgår en tung process blev bara för stor för dig att stå emot. Grattis.