• Anonym (PCO)

När alla andra blir gravida

Thotis90 skrev 2015-07-05 16:45:19 följande:

Vi försöker göra så mycket roligt som möjligt tillsammans, för att inte glömma bort varandra i det hela. Min fästmans äldste bror ringde igår och berättade att han och hans fru väntar barn. Det brast direkt för mig även om det är roligt att de äntligen har lyckats då de också har kämpat (de kämpade i 2 år och vi i 3). Jag har en sjukdom som gör att jag har svårt att bli gravid, så varje gång någon ger oss beskedet så känner jag sådan skam och får dåligt samvete för min fästmans skull som ska behöva leva med någon som har problem med fertiliteten. Han är dock förstående, men jag kan ändå inte hjälpa att det känns som att hjärtat rivs i tusen bitar varje gång någon annan får uppleva det jag har drömt om i så många år.

Wow du satte precis ord på mina känslor angående det med fästmannen. Oroar mig hela tiden för att han ska tröttna och hitta något som faktiskt kan ge honom det han vill p en gång.

Jag drar mig inte bort från mina vänner med barn eller som är gravida, men det gör så jävla ont i kroppen av att veta det är en sån utmaning att få barn. Jag försöker få mina vänner att inte skämmas för att prata med mig om gradiviteten och barnen, ställer frågor och ringer så att de känner sig bekväma. Jag skäms ju för min PCO. Och alla frågor hela tiden från de som inte vet "när är det er tur?" Vill slå dom i ansiktet på en gång och börja gråta av ilska och frustration.
  • Anonym (PCO)

Jag trodde detta skulle bli en tråd att uttrycka sina känslor i och där alla kunde pusha varandra till att inte ge upp hoppet. Men detta TJAFFS är otroligt jobbigt att se och få notiser om.

Kan vi inte bara stötta varandra i att det är jävligt jobbigt att se alla andra få barn medan en själv kämpar? Och stötta i att det en dag blir vår tur?

Utan bråk och olycksönskningar och där en blir påhoppad för sina inre mörkaste tankar som en inte vågat uttrycka någonstans.

Jag hoppas alla ni som vill och kan ge kärlek till ett barn blir gravida, adopterat eller hur det än blir. Och är glada.

Svar på tråden När alla andra blir gravida