Tips på barnvagn, tack! Vändbar sittdel.
Jag är i behov utav lite expertis vad gäller barnvagnar! Vår son är 4 månader och är inte förtjust av att ligga nerbäddad i någon lift utan vill bara ligga "fritt" i liggdelen. Vi har nu en Britax b-smart (används när vi ska iväg med bilen/inne i centrum) & en Emmaljunga (används all övrig tid/alltså vid långa promenader).
Vi vill nu göra oss av med våra nuvarande vagnar & köpa en ny. Vi söker därför En sittvagn med vändbar sittdel & med fullt liggläge som klarar av promenader!
Har spanat en del på BRIO Smile och förstått att många är nöjda men en del är missnöjda (såklart!). Har hört att en del missnöjdsamhet ska handla om att sitsen är kort så att barnet växer ut vagnen relativt fort? Stämmer detta ni som äger en BRIO Smile? Eller rekommenderar ni denna vagn?
Även Britax Affinity uppfyller kraven men jag är osäker på den då vår Britax b-smart är en väldigt halvtaskig vagn som jag inte skulle rekommendera till någon. Klarar denna promenader? Vår Britax skumpar ju nästan av trottoaren om den råkar köra på en liten sten och skramlar rent utav ***! Dessutom har denna ergonomisk sittdel, vår son sover alltid på sidan när han myser till det - är det ens möjligt i en barnvagn med ergonomisk sittdel?
Har ni några tips på andra barnvagnar som uppfyller kraven? Jag vill helst inte behöva köpa en emmaljunga igen (även om de är bra vagnar) eftersom de är så himla stora och klumpiga, oftast! Vagnen kommer att användas en del i stan men framför allt kommer vi gå en del med den ????