• delilah

Tips på barnvagn, tack! Vändbar sittdel.

Jag är i behov utav lite expertis vad gäller barnvagnar! Vår son är 4 månader och är inte förtjust av att ligga nerbäddad i någon lift utan vill bara ligga "fritt" i liggdelen. Vi har nu en Britax b-smart (används när vi ska iväg med bilen/inne i centrum) & en Emmaljunga (används all övrig tid/alltså vid långa promenader).

Vi vill nu göra oss av med våra nuvarande vagnar & köpa en ny. Vi söker därför En sittvagn med vändbar sittdel & med fullt liggläge som klarar av promenader!

Har spanat en del på BRIO Smile och förstått att många är nöjda men en del är missnöjda (såklart!). Har hört att en del missnöjdsamhet ska handla om att sitsen är kort så att barnet växer ut vagnen relativt fort? Stämmer detta ni som äger en BRIO Smile? Eller rekommenderar ni denna vagn?

Även Britax Affinity uppfyller kraven men jag är osäker på den då vår Britax b-smart är en väldigt halvtaskig vagn som jag inte skulle rekommendera till någon. Klarar denna promenader? Vår Britax skumpar ju nästan av trottoaren om den råkar köra på en liten sten och skramlar rent utav ***! Dessutom har denna ergonomisk sittdel, vår son sover alltid på sidan när han myser till det - är det ens möjligt i en barnvagn med ergonomisk sittdel?

Har ni några tips på andra barnvagnar som uppfyller kraven? Jag vill helst inte behöva köpa en emmaljunga igen (även om de är bra vagnar) eftersom de är så himla stora och klumpiga, oftast! Vagnen kommer att användas en del i stan men framför allt kommer vi gå en del med den ????

• Svar på tråden Tips på barnvagn, tack! Vändbar sittdel.
  • delilah

Den kostar väl en del ny? Inte så sugen på att lägga ut över 10 000kr ???? har du använt den som sittvagn också? De ser så små ut? Kan man ha de länge?

• delilah

Där det blev en massa ???? gjorde jag en smilie - det det gick tydligen inte. Mest så du vet, haha.

• Anonym (.)

Vi har också en buffalo och är supernöjda. Den är dyr men enligt mig värd varenda krona. Sen finns det många begagnade på blocket som är i bra skick och billigare. Men precis som du säger är det mycket pengar så om jag var du/ni skulle jag testköra den med sonen i först.

Sen är det ju ergonomisk sittdel till den. Det positiva med ergonomisk sittdel är att man kan börja använda den tidigt och då ha den i viloläge eller liggläge. Min son sover alltid på mage eller sidan i sängen men älskar att sova i den ergonomiska sittdelen. Ibland går han ut i hallen när han ska sova middag och börjar klättra upp i vagnen för att han hellre vill sova där än i sängen. Han är nu en 2-åring på snart 100 cm och kan växa både på längden och bredden innan den blir för liten.

• Donum

Vi köpte en Quinny buzz nu i vår. Är grymt nöjd med den. Den är otroligt lätt att fälla ihop och fälla ut - det senare går att göra med en hand. Jag har faktiskt lyckats plocka ut hela vagnen och fälla upp samtidigt som jag håller minstingen. Dessutom går den in i ett toklitet bagage. Riktigt bra myggnät med dragkedja har den också.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Mamma76

Vi rekommenderar Hartan. Sittdelen är vändbar och barnet kan sova helt platt på rygg vid behov. Det är väldigt bra för ryggen.

• annasv1980

Bugaboo cameleon. Mycket smidigare än buffalon. Du tyckte att Emmaljunga var klumpig. Buffalon är också det, hörs på namnet, och du skulle ju ha den i stan. Funkar dock även i terräng. Dock säljs de ju bara som paket med ligg- och sittdel. Cameleon är mycket billigare begagnad än Buffalo, finns massor på blocket iaf i Sthlm.

• Anonym (W)

Jag är helnöjd med min smile. Lätt att fälla och tar inte mycket plats, lufthjul (bra fjädring), superbra sufflett, varukorgen är enorm mm. Min son (88 cm) sitter jättebra än så länge.

• delilah

Tack för all hjälp ni! Supersnällt.

Vi åkte in till staden och köpte oss en BRIO Smile faktiskt och vi är supernöjda! Precis som nämndes, är det grym fjädring, enorm varukorg och jättebra sufflett! Den passar verkligen både för en runda i stan som en lång powerwalk.

• misslina

Kronan sulky absolut! Bästa vagn vi haft!
    Lättkör, stabil, fullt liggläge, tar liten olats i bilen!

Svar på tråden Tips på barnvagn, tack! Vändbar sittdel.