Inlägg från: Bebisfeber84 |Visa alla inlägg
  • Bebisfeber84

Hur gå vidare efter MA?

Anonym (tredje gången gillt) skrev 2015-07-25 11:48:50 följande:
    Jag var på VUL i torsdags, och det var tyvärr för tidigt för läkaren skulle kunna se något foster, men han såg en hinnsäck med gulesäck och allt såg normalt ut! Men nu måste jag hålla andan i två veckor till när vi ska på nytt VUL...

Tack för din omtanke!! Kram!
    Hej, hur har det gått för dig? Jag hittade denna tråd nyss. Jag har också haft MA i april, först i juni fick jag min mens. Nu är jag gravid igen, vecka 5+0 men så rädd att ngt ska gå fel. Har bokat tid hos gyn på tisdag. Vill ha blodprov för säkerhets skull. Gör de vul så tidigt, 5+4?
  • Bebisfeber84
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-07-03 13:54:44 följande:

Var på KUB förra veckan och fick MA konstaterat. Fick hjälp av vården att få ut missfallet nu i måndags. Det var min första graviditet och jag var i v.13.

Nu känns allt bara så hemskt och meningslöst. Jag känner mig helt paralyserad av skräcken inför att inte veta om jag kommer att kunna få barn. Är ständigt upptagen med tankar på att det kanske är något fel på mig som gör att nästa foster också dör, eller att jag inte kommer att bli gravid igen.

Finns det någon som kan dela med sig av hur ni gjorde för att gå vidare efter en sådan här upplevelse?

Som det känns nu så har jag svårt att se hur jag ska kunna leva normalt igen efter det här. Försöker motstå impulsen att säga upp mig från jobbet för att slippa träffa folk jag känner. Får panik av tanken att behöva träffa min familj eller sambons familj, så jag lämnar inte huset. Jag vet helt enkelt inte vad jag ska göra.

Hur mår du nu?
  • Bebisfeber84
    Anonym (tredje gången gillt) skrev 2015-09-04 09:18:25 följande:
    Veckorna flyter ihop och jag har varit dålig på att uppdatera mig här! Sorry! Jag gjorde ju väldigt tidigt ul och då var det ju för tidigt att se något, men nu har jag gjort två (!) ul och där låg den och viftade med sina små stumpar till armar sist ???? ny ska jag göra KUB på tisdag men är såklart orolig att hon ska säga att det har dött. Det var två veckor sedan jag gjorde senaste ul. Ni kan alltid boka privata undersökningar ni måste inte gå genom landstinget. Min erfarenhet är att dom visar stor förståelse för ens oro och bokar in en på första lediga tid. Hur har det gått för dig nu?? Hoppas verkligen att du fått se ett litet foster därinne. ??
    Vad skönt att höra att du fått se det! Jag är 9+2 och fått se hjärtat två gånger och allt varit bra. Längtar så till v.12. Hur långt gången är du? Hur mår du annars?
Svar på tråden Hur gå vidare efter MA?