Inlägg från: Anonym (avslöjad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (avslöjad)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Dags att resetta klockorna igen då.

• Anonym (avslöjad)

Dags att resetta klockorna igen då.

• Anonym (avslöjad)
    Anonym (adrienne) skrev 2015-07-04 16:29:16 följande:
    Tråden handlar om ev "yrkestiggeritiggeri"! Det är inte vanligt tiggeri utan ngt som är dubbelt. Liksom att varje tiggare är tvilling. Help....money.....please, please. please.please. Självspelande piano.......................!
    Whatever.
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (adrienne) skrev 2015-07-04 16:41:43 följande:

Iofs oviktigt men tiggeritiggeri torde vara dubbelt så inkräktande i det offentliga rummet som enkelt tiggeri!

Det har jag inte tänk på. Troligtvis är det så att tiggeri inte är olagligt, men tiggeritiggeri är det!
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (adrienne) skrev 2015-07-04 16:53:05 följande:

Ja men hur ska man få reda på det? Nästa gång jag ser hemlösa svenskar som tigger så ska jag fråga dem om vad Polisen tycker om deras tilltag och om de "tiggertigger" eller bara enkel dito.

LoL
  • Anonym (avslöjad)
    nihka skrev 2015-07-04 16:55:24 följande:
    Jag är inte fattig och utan socialt skyddsnät så därför behöver jag inte resonera och handla som en fattig person utan socialt skyddsnät.

Tack för upplysningen att alla som inte håller med dig är "PK" och styrda av en övre "PK-makt". Du har mina sympatier. Det kan inte vara roligt att känna att hela världen konspirerar emot en.
    Seriöst. Varför går du hela tiden off topic????
  • Anonym (avslöjad)
    GinoTonic skrev 2015-07-04 17:04:45 följande:
    Skyddsnätet och fattigdomen blir ju inte bättre av tio barn som dör, och DET har nog människan förstått sedan den blev Homo Sapiens...

Fast det jag säger stämmer. Det är t.ex. förbjudet att forska på skillnaden mellan mäns och kvinnors hjärnor i Sverige, liksom om orsakerna till homosexualitet. Tror du verkligen att någon som ville forska om "medfödda och kulturella skillnader mellan romer och svenskar" skulle få några anslag till det..?
    Här kommer nästa som inte följer Topic.  Alltså det här är ju faktiskt lite roligt.
  • Anonym (avslöjad)
    nihka skrev 2015-07-04 17:09:20 följande:
    Jag anser att orsakerna till att folk tigger nu och historiskt hör till diskussionen om varför man ger bidrag till tiggare idag.
    Anser du det? Det var ju roligt.
  • Anonym (avslöjad)
    nihka skrev 2015-07-04 17:29:27 följande:
    Ja, anser inte du att diskussionen om varför folk tigger hör till om man ska ge tiggare något?
    Nej, jag anser det är värre att en sån här diskussion får spridning. Du bidrar till det, precis som nerfherder sa.
  • Anonym (avslöjad)
    nihka skrev 2015-07-04 17:29:27 följande:
    Ja, anser inte du att diskussionen om varför folk tigger hör till om man ska ge tiggare något?
    Nej, jag anser det är värre att en sån här diskussion får spridning. Du bidrar till det, precis som nerfherder sa.
  • Anonym (avslöjad)

Och nu handlar tråden om nåt heeeeelt annat

• Anonym (avslöjad)
    Anonym (.) skrev 2015-07-04 19:06:57 följande:

Ja, du har verkligen hållit dig on topic i den här tråden måste jag säga. Inlägg efter inlägg med ren smörja. 

Vem är du då?
  • Anonym (avslöjad)
    tobbe01 skrev 2015-07-04 12:55:45 följande:
    Nu är det bara du och jag som skriver och debatterar och min erfarenhet är att det brukar sluta med att jag blir anmäld (och avstängd ett dygn) pga att tråden ligger i känsliga rummet och jag råkar få sista ordet. När min motpartner inte hittar ord så blir jag anmäld (OT oftast) och jag tycker det är jättetrist att vara utestängd. DÄRFÖR ger jag nu DIG sista ordet och lämnar denna eminenta tråd.
    Hmmm
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri