Inlägg från: Anonym (avslöjad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (avslöjad)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 19:37:13 följande:

Det enda inlägget du inte anklagar mig för nått 52, resten består av anklagelser eller annan skitsnack.
    Jag anmäler som sagt inte inlägg, även personliga påhopp låter jag vara i och med jag kan bemöta dom på civiliserat nivå och det talar mer om den som kommer med dom än den som blir påhoppad.

Du menar alltså på ditt egna sätt att yrkestiggare inte skiter i våra städer eller parker?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6197947

www.mitti.se/centrumet-fylls-av-manniskobajs/

Detta antar jag är "hatpropaganda" enligt dig?

Och snälla skippa irrelevant skit, håll dig till ämnet, inlägg utan substans kommer jag i fortsättning inte röra.

Men kom igen nu, visa mig ett inlägg. Strutsa inte som vanligt. Första länken funkar inte, den andra är en debattartikel, inte en nyhetsartikel.
    http://www.dt.se/dalarna/borlange/polisen-att-tigga-ar-inte-olagligt

http://www.metro.se/nyheter/ligor-bakom-tiggarna-en-myt/EVHnbx!zfXy5GuYxf3o/

http://www.dn.se/nyheter/politik/m-forbjud-organisering-av-tiggeri/

Här har du!
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 20:07:58 följande:

Jag ska väl inte behöva rabbla upp alla inlägg minus ett, skärp dig.

Om du får länkproblem här så hjälper att kopiera länken in i adressfält, sidan har en tendens att fucka upp länkar.

Som jag adresserade tidigare har polisen förbud mot att lagbrott när det kommer till yrkestiggare.
    Ganska självförklarande då att dom drar en pudel och inte tar en ståndpunkt, dom ska lyda inte skapa opinion även om det förekommer.

Däremot så böjer dom sig lite för långt bak när det kommer till detta, vissa av dom i alla fall, att det är organiserat säger sig själv, vi skulle ha inte tusentals av dom på gatorna här om så inte var fallet, människohandel förekommer också.

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.977107-polisen-misstanker-tiggeriet-ar-organiserat

Polisen skiter i vilket här också, yrkestiggare är heligförklarade.

Att moderater vill tolka om lagen är bra och dåligt, hyckleri kan inte vara tydligare än den är här, när SD säger dessa saker så är det rasism, när moderater kommer på samma så är det helt plötsligt rumsrent.
    Trist att moderater med flera har målat in sig i ett hörn där dom bara inte kan ge SD rätt för det kostar dom för mycket i väljare, nu måste befintliga lagar skrivas om men dom har i alla fall uppmärksammat problematiken.

Såg du ens de första länkarna jag postade? Förnekelsen är stor här som sagt.
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 20:16:03 följande:

Jag går inte in med en diskussion eller startar en med bara entusiasm i bagaget, har läst den och liknande innan.

Eftersom du missade att svara på det väsentliga så repostar vi här.

Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 20:07:58 följande:

Jag ska väl inte behöva rabbla upp alla inlägg minus ett, skärp dig.

Om du får länkproblem här så hjälper att kopiera länken in i adressfält, sidan har en tendens att fucka upp länkar.

Som jag adresserade tidigare har polisen förbud mot att lagbrott när det kommer till yrkestiggare.
    Ganska självförklarande då att dom drar en pudel och inte tar en ståndpunkt, dom ska lyda inte skapa opinion även om det förekommer.

Däremot så böjer dom sig lite för långt bak när det kommer till detta, vissa av dom i alla fall, att det är organiserat säger sig själv, vi skulle ha inte tusentals av dom på gatorna här om så inte var fallet, människohandel förekommer också.

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.977107-polisen-misstanker-tiggeriet-ar-organiserat

Polisen skiter i vilket här också, yrkestiggare är heligförklarade.

Att moderater vill tolka om lagen är bra och dåligt, hyckleri kan inte vara tydligare än den är här, när SD säger dessa saker så är det rasism, när moderater kommer på samma så är det helt plötsligt rumsrent.
    Trist att moderater med flera har målat in sig i ett hörn där dom bara inte kan ge SD rätt för det kostar dom för mycket i väljare, nu måste befintliga lagar skrivas om men dom har i alla fall uppmärksammat problematiken.

http://www.dt.se/dalarna/borlange/polisen-att-tigga-ar-inte-olagligt

http://www.metro.se/nyheter/ligor-bakom-tiggarna-en-myt/EVHnbx!zfXy5GuYxf3o/

http://www.dn.se/nyheter/politik/m-forbjud-organisering-av-tiggeri/

Där har du 2 tidningsartiklar som går emot det du påstår, plus en debattartikel som är skriven av en fördedetta JUSTITE MINISTER!

Du är överbevisad igen.
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 20:24:41 följande:

www.dt.se/dalarna/borlange/polisen-att-tigga-ar-inte-olagligt

www.metro.se/nyheter/ligor-bakom-tiggarna-en-myt/EVHnbx!zfXy5GuYxf3o/

www.dn.se/nyheter/politik/m-forbjud-organisering-av-tiggeri/

Där har du 2 tidningsartiklar som går emot det du påstår, plus en debattartikel som är skriven av en fördedetta JUSTITE MINISTER!

Du är överbevisad igen.

Jag citerar mitt eget inlägg igen, för att se hur många nya som kommer in för att pusha ner det.
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-03 20:47:04 följande:

Jag citerar mitt eget inlägg igen, för att se hur många nya som kommer in för att pusha ner det.

Igen då
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 20:54:10 följande:

Otroligt, 

Dejavu.

Vad polisen har att säga om saken är redan avklarat.

Vad polisen säger för att adressera andra problem med yrket kan du få några hundra länkar till, vi börjar dock med bara en, orkar inte spendera min fritid att bevisa verklighet

www.expressen.se/nyheter/polisens-spaning-visar-tiggeriet-ar-organiserat/

Den andra länken väcker bara avsmak, borde inte den där typen ägna sig åt att göra nått åt Sveriges hemlösa istället för att vurma åt Rumäniens yrkestiggare?

Borde inte vi spendera pengar på våra egna framför att betala snyltare?

Vad Ask har att säga om saken spelar ingen roll, hon har redan ogiltighetsförklarat sin kunskapsnivå n'är hon kommenterade en satir cannabis artikel, det är alltså såna köttskallar vi läger förtroendet på.

Sista länken har redan blivit kommenterat, moderater har inget val, dom har uppmärksammat problematiken men kommer inte ur sitt lilla hörn dessa har målat in sig i.

Så du begriper nu att det inte är olagligt?
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 21:02:21 följande:

Är du seg och inte läskunnig eller vad är det frågan om?

Jag undrar om äntligen har fattat att det inte är olagligt att tigga.
  • Anonym (avslöjad)

TS dags att erkänna dig besegrad nu, ok. Du har haft ditt lilla roliga för den här gången.

• Anonym (avslöjad)

Kom igen nu! Erkänn dig besegrad!

• Anonym (avslöjad)
    Anonym (idioti) skrev 2015-07-03 21:21:53 följande:

Nej.

Jag föredrar att idiotförklaringar står kvar så inte idioter kan bli rentvådda via moderering.

Ohhh kul. Förresten, hur var det nu igen med tiggeriet. Var det så att det var du sjäöv som hade kommit på att det är olagligt genom att grovt misstolka lagen? Klicka på "visa endast" om du vill läsa artiklarna igen.
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri