Inlägg från: Anonym (avslöjad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (avslöjad)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Klotjohan skrev 2015-07-04 15:20:36 följande:

Du och jag kanske känner och umgås med olika tiggare? Jag är inte så intresserad av ensidig "fakta". 

Tiggeri är fortfarande inte kriminellt och jag gör vad fasen jag vill med mina egna intjänade pengar. Så länge jag är med och via skatten ger mandatstöd åt SD så skänker jag mina ena pengar till tiggare, antirasister, feminister, hbtq-organisationer och allt övrigt som gör Jimmie illamående  

Tänk om folk kunde bry sig i att fundera på TS och dess innebörd
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (adrienne) skrev 2015-07-04 15:24:17 följande:

Ok.

Kolla nu hur lång tod det tar innan en ny kommer in.
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (adrienne) skrev 2015-07-04 15:33:30 följande:

Nu blir jag nyfiken, Vad menar du "ny"? Att det är personal på FL som styr trådarna och startar de flesta fattar en idiot men vad menar du? 

Seriöst, låt mitt inlägg stå kvar som sista ett tag så kan du se att efter några minuter, halvtimme kommer in en ny som ska provocera och börja bråka...
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (adrienne) skrev 2015-07-04 15:33:30 följande:

Nu blir jag nyfiken, Vad menar du "ny"? Att det är personal på FL som styr trådarna och startar de flesta fattar en idiot men vad menar du? 

See what I mean?
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (adrienne) skrev 2015-07-04 15:55:25 följande:

Okej....det klarnar.

Ska vi synka klockorna?
  • Anonym (avslöjad)

Kul att nihka svarar en som dessutom redan gett upp i den här tråden

• Anonym (avslöjad)
    Anonym (adrienne) skrev 2015-07-04 16:06:13 följande:

Idén med FL är att sälja reklam och det begriper de flesta. Det enda jag tycker är riktigt trist är när folk engagerar sig på djupet. Vissa tar saker så allvarligt och verkligen lider med TS när alla andra fattar att TS jobbar på FL och är ute efter "klicks"! Minns särskilt en tråd där en kvinna låtsades vara cancersjuk och fick hundratals följare och människor engagerade sig. Så småningom "dog" hon och hennes man hoppade in för att föra tråden vidare och sedermera upptäcktes att allt var en bluff.........! Blev liksom så taffligt när mannen skrev i exakt samma ordalag som henne som dött..............................

Visst är det så. Det roliga är att den här tråden bryter mot de tre huvudreglerna som FL har.
  • Anonym (avslöjad)
    nihka skrev 2015-07-04 16:08:47 följande:
    Visst. Du får vända på det. Orsaken till att vi fick det bättre ställt var inte att vi skaffade färre barn utan vi skaffade färre barn när vi fick det bättre ställt och så fungerar det på de flesta håll i världen.

Visst. Du behöver heller inte göra allt i din makt för att den här tråden ska leva vidare.
  • Anonym (avslöjad)
    nihka skrev 2015-07-04 16:16:57 följande:
    Jag svarar vem jag vill när jag vill utan att fråga självutnämda trådpoliser.
    Du vet vad det här är för slags tråd? Kolla min konversation mellan mig och tobbe01. Klicka på visa endast.
  • Anonym (avslöjad)
    GinoTonic skrev 2015-07-04 16:20:45 följande:

En tanke förresten, som jag kom på alldeles själv precis nu! Man tror ju att romerna ursprungligen härstammar från Indien, även om de såklart har blivit mycket uppblandade med européer under alla århundraden som de levt i Europa.

Kan det vara så att den accepterande synen på tiggeri är något österländskt som lever kvar i deras kultur? För i Indien är ju tiggeri jättevanligt, det finns även s.k. heliga män som tigger, och det anses att människor som ger till tiggare på något mystiskt sätt blir välsignade. Alltså att det finns en ömsesidighet och inte bara ett parasiterande. Och i de buddhistiska länderna går munkar och nunnor runt och tigger, och ingen anser att det är skamligt utan snarare heligt.

Tråden handlar inte om tiggeri i sig, utan om det är olagligt eller ej.
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri