Inlägg från: Anonym (avslöjad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (avslöjad)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

tobbe01 skrev 2015-07-04 12:27:01 följande:

?? Ja och? På vilket sätt tycker du att tiggare från Rumänien är mitt ansvar? Tror du att Rumänien är ett U-land med svältande? Har det varit missväxt? Oår?

Kul att du inte förstår vad det är du skriver ens...
  • Anonym (avslöjad)
    tobbe01 skrev 2015-07-04 12:29:42 följande:

....skitkul

Ok, ska vi bena ut vad du skriver? Du säger att du ger pengar till svenskar för att de har otur. Utlänningarna som tigger gör det för att det är deras kultur. Skulle man då inte med samma "logik" kunna säga att utlänningarna som tigger har otur att hamna i en sådan kultur? Du säger också att svenskarna förnedrar sig men inte utlänningarna. De svenskar som du ger pengar till, sitter de på samma plats varje dag? Hur vet du att det är riktiga svenskar? Plus då ts påstående om att det är olagligt att tigga...
  • Anonym (avslöjad)
    tobbe01 skrev 2015-07-04 12:39:08 följande:

Jag tror att det ALLTID handlar om missbruk när svenskar tigger (OBS tror). Vi har ett väl utbrett skyddsnät men när man är beroende av droger så hamnar man lätt utanför(?) Det vore ju också hemskt om våra myndigheter skulle sponsra missbruk. Jag har aldrig missbrukat eller varit i botten men mitt liv har lärt mig att det inte är så lång väg mellan ett välmående liv och ett elände...................! 

Du tror, och hycklar rätt ordentligt.
  • Anonym (avslöjad)
    tobbe01 skrev 2015-07-04 12:46:21 följande:

Men kan du komma med ngt matnyttigt istf att bara kritisera allt jag skriver.

Vad menar du med "matnyttigt"? Vad har du själv att komma med? Annat än dubbelmoral och troende då. Är det jobbigt att inte kunna skriva vad som helst utan att bli bemött?
  • Anonym (avslöjad)
    tobbe01 skrev 2015-07-04 12:55:45 följande:

Nu är det bara du och jag som skriver och debatterar och min erfarenhet är att det brukar sluta med att jag blir anmäld (och avstängd ett dygn) pga att tråden ligger i känsliga rummet och jag råkar få sista ordet. När min motpartner inte hittar ord så blir jag anmäld (OT oftast) och jag tycker det är jättetrist att vara utestängd. DÄRFÖR ger jag nu DIG sista ordet och lämnar denna eminenta tråd.

Visst smit iväg du bara.
  • Anonym (avslöjad)
    schumi11 skrev 2015-07-04 13:29:25 följande:

Det finns säkert dem som tigger för att att de har det svårt men många tiggare är ju organiserade och därför ger jag inte en spänn till dessa. Min flickvän gav dessutom en kexchoklad till en tiggare och han kastade den på henne och skrek PENGAR. SÅ jävla otacksamt.

Men det är klart att alla vill komma hit då vi är så slappa och bjuder hit folk och ger dem bidrag, jag skulle också vilja komma hit då. Den stora frågan är dock varför vi inte kan ha en mer vettig flyktingpolitik som våra grannländer.....jag glömde....säger man så i sverige så är man ju rasist vilket är helt sjukt!

För inte längesedan var det en läkare som tyckte att en kvinna skulle ta i hand på sjukhuset och sa detta till henne, läkaren blev stämd och fick BÖTA 50 000kr i diskriminering!!!! FÖR HELVETE säger jag, i detta land så hör det till god ton att hälsa och att man då ska få böter för detta är för mig obegripligt!

Och?
  • Anonym (avslöjad)

[quote=75492284][quote-nick]Anonym (adrienne) skrev 2015-07-04 13:48:47 följande:[/quote-nick][/quote]

Ännu mera jaha.

• Anonym (avslöjad)
    KillBill skrev 2015-07-04 14:34:58 följande:
    Läkaren blev dömd för diskriminering eftersom han vägrade att behandla en muslimsk kvinna. domen är helt korrekt.
    Förstår du inte att det är ett försök att få igång tråden igen???
  • Anonym (avslöjad)

Speciellt med tanke på att TS handlar om att det är olagligt att tigga..

• Anonym (avslöjad)
    Anonym (adrienne) skrev 2015-07-04 15:10:29 följande:

..måste googla på hur lagen ser ut när det gäller tiggeri. Trodde aldrig det skulle behövas. 

Tips: det är inte olagligt.
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri