varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri
FÖRSTA. INLÄGG. IDAG.
Exakt så skrev jag. Jag skrev inte första inlägg i tråden. Vad sysslar du med???
FÖRSTA. INLÄGG. IDAG.
Exakt så skrev jag. Jag skrev inte första inlägg i tråden. Vad sysslar du med???
Varför skall jag läsa vad du "svarar" andra användare?! Det här blir bara mer och mer märkligt...
Blev det fel när du citerade här nu eller? Jag är inte Tobbe01. Om du själv väljer att vara både anonym och inte-anonym i samma tråd... ja jag vet inte vad du vill att man skall svara på det?!
jag vet jag gick i fällan själv men kan ni sluta mata trollen.
Här i Sundsvall så har det på senare tid blivit vanligt med svenska tiggare! De sitter med en papplåda där det står "hemlös svensk"! Ofta sitter de vid samma entré som de "vanliga"! Jag ger alltid en slant till våra egna.
Jag tänker KULTUR vs OTUR!
SD? What? En rumänsk dignitär var här i Sverige och hen uttalade att "det är en utmaning att försöka få dessa individer att INTE betrakta tiggeri som ett arbete". Jag har inga problem med att man tigger och har det som ett jobb men när man spelar på "tyck synd om"-grejen så blir jag less. Rumänien (varifrån många tiggare kommer) är ett EU-land och inget U-dito. Det måste man komma ihåg.
Därför att i vår kultur så är det inte naturligt att tigga. När en svensk tigger på gatan så förminskar hen sig själv till det yttersta. Det är den ultimata förnedringen och den yttersta bönen om hjälp. För romerna är det ett jobb. Duger det som orsak?
??? Ja inte vet jag hur lagarna ser ut när det gäller tiggeri. Har inte en susning faktiskt. MEN jag tänker att om det sitter utländska tiggare utanför snart sagt varenda entré i stan så borde det bli svårt för Polisen att avhysa inhemska dito OM det nu är olagligt!?
Vad pratar du om? Bidra till misär?