Inlägg från: Anonym (avslöjad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (avslöjad)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Gotlänning skrev 2015-07-03 21:39:54 följande:
    Jag frågade honom faktiskt och hans svar är att i hans land finns INGENTING, inte ett smack, i Zoltans fall så jobbar han 50h i veckan där 30h är nätter och tjänar den klockrena summan av ca 30Euro i månaden, som arbetsledare.

Hans största intresse är fiske, älskar fiske och i min FB feed så är det mycket bilder på när han är och fiskar.

Till frågan om vad han tycker om tiggeriet och debatten som florerar här sa han som så...

I ett land som går på knäna där det finns ingenting, ingen skola, inga jobb så självklart finns det ligor som ploppar upp som går in till familjer, erbjuder en resa att tjäna storkovan för att ta hand om din familj.

Det kostar X antal Euro att köpa en plats på bussen, du kan tjäna 1000 Euro där i veckan utan problem säger dem, de hakar på men hamnar i ett limbo då biljetten hem kostar lika mycket..
    Oftast betalar man i förskott så man hamnar inte i skuld och skall tjäna in, utan betalat för biljetten.

Alltså, Zoltan har ett fint jobb och tjänar storkovan och har råd med en lägenhet, hund och kan bli på fyllan ibland över Skype med en annan där vi surrar om allt, underbar människa, han låter ungefär som Dracula... im gonna triiiink yer bluuud, så låter han, likt en Bela Lugosi över Skype.

Han skäms över vad som händer här men han förstår då hans land har inte ett skit att komma med, inte något, inte ett jävla smack.

Han har turen att ha ett jobb som ger 2800kr i månaden och är nöjd med det, jag tjänar det tiodubbla i månaden och tjafsar med nollor på FL medans han... fiskar och tycker 2800 kr är helt ok.

Oh well...
    Fast nu är du väl ändå i fel tråd och skriver...
  • Anonym (avslöjad)
    Gotlänning skrev 2015-07-03 22:03:46 följande:
    Ok, skall bara svara tobbe sen lämnar jag denna tråd så ni får dunka rygg eller vad ni nu gör i denna tråd.
    Hahaha den var bra!
  • Anonym (avslöjad)
    Gotlänning skrev 2015-07-03 22:08:53 följande:
    Yep, just Rumänien. Han bor faktiskt lustigt nog i Transylvanien, Cluj heter staden om någon bryr sig.

Huruvida det är skolplikt där eller ej har jag ingen aning om, bryr mig inte heller.

Är inte välkommen i denna tråd heller märker jag så jag tassar ut bakvägen så kan ni få diskutera sinsemellan och do your thing.

Ha en klockren sommar!
    Bra! Tack detsamma!
  • Anonym (avslöjad)
    tobbe01 skrev 2015-07-03 22:12:25 följande:
    okej.... eeeeee  ha en klockren sommar själv.
    Kolla nu vad som händer när jag skriver igen, ska vi slå vad om att det kommer in en helt random kille till ifrån höger?

• Anonym (avslöjad)
    tobbe01 skrev 2015-07-03 22:18:32 följande:

.........från höger?.......

Spela roll vilket håll, om du är med på vad jag menar.
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (fel) skrev 2015-07-03 22:47:14 följande:

Blev det fel när du citerade här nu eller? Jag är inte Tobbe01. Om du själv väljer att vara både anonym och inte-anonym i samma tråd... ja jag vet inte vad du vill att man skall svara på det?!

Halvtimme tog det!
  • Anonym (avslöjad)
    tobbe01 skrev 2015-07-03 22:18:32 följande:

.........från höger?.......

Lägg även märke till hur det är ett helt nytt nick som gör sitt bästa för att skapa förvirring. Synkroniserar klockan.
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (fel) skrev 2015-07-03 23:04:12 följande:

Vad tog en halvtimme?

Eller hur.
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (fel) skrev 2015-07-03 23:09:02 följande:

Eller hur vad då? Går du på något eller vad håller du på med? Först fick jag känslan av att du var lite paranoid, men nu är känslan mer att du slarvar med någon form av medicinering. Har du något att säga så kläm fram det, istället för alla dessa gåtfulla one-liners stup i kvarten.

Det var rätt många personangrepp i det där, kul.
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (fel) skrev 2015-07-02 15:13:18 följande:

Nej det kan man inte. Först måste det vara olagligt och sen falla under allmänt åtal, därefter är det åklagarens jobb att väcka åtal. Att väcka klagan enskilt, är i regel endast tillämpligt vid förtalsbrott, vilket vi inte pratar om här.

Sa du 17:20 idag? vad konstigt att det här är ditt första inlägg
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri