• Anonym (idioti)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Så var frågan.
    Ni som ger pengar till yrkestiggare, varför gör ni det?
    Ni skulle väl inte ge pengar till hells angels av en princip men ni ursäktar yrkeskriminela tiggare att dom inte har nått val och kan inget annat än att strecka ut handen, var är det vurmande försvarssnacket riktat mot bikergäng eller gatugäng som strider på gatorna just nu?
    Yrkeskriminella, innan det klassiska försvarstalet dyker upp så kan vi räkna upp mängd av brott dom begår.
    Redan från början, yrkestiggeri utan tillstånd är inte tillåtet i landet, dom bryter mot våra regler bara dom kommer på tanken att ens komma hit.
    Sitta på gatan och haffa förbipasserande går under ofredande, olagligt.
    Bosätta sig hur som går mot flera olika lagar, privat mark är of limits vilket dom skiter i, kommunal mark kräver tillstånd vilket dom skiter i.
    Bosätta sig hur som utan avlopp eller sopstation kommer med egna problem vilket kostar oss ohyggliga summor i sanering när dom skiter runt sina läger och lämnar ton av avfall efter sig.
    Bygga upp kåkstäder är likvärdigt med en rad av stölder från diverse företag i form av pallar, preseningar, diverse byggmaterial.
    Dom får som eu medborgare röra sig fritt och vistas i andra länder under en begränsad tid på tre månader, en tid som saknar översyn i Sverige, Migrationsverket som ska övervaka skiter i vilket, yrkestiggare skiter i perioden också eftersom dom varken reggas eller övervakas och är här dubbla och trippla den tillåtna tiden.
    Ett krav på den regeln är att dom får vistas i tre månader var dom behagar om dom är självgående och självförsörjande, nått dom inte är om dom tigger pengar av oss.
    Så länge det är mer lönsamt för dom att utnyttja folk här än att jobba hemma kommer dom fortsätta med det, så tillbaka till frågan , varför betalar ni folk för att bryta mot våra lagar på löpande band och skita på våra gator?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-04 21:52
    Eftersom jag ser en massa tjafs om laglighet så kan vi reda ut missförståndet att det skulle vara lagligt.
    I lokala ordningföreskrifter som i alla fall alla storstäder har
    sv.wikipedia.org/wiki/Ordningslagen_(Sverige)
    Vilka är lika bindande som nationella lagar dock inte får stå i kontrast mot dom.
    Finner man att insamling av pengar får inte ske utan polisens tillstånd.
    Brott mot lokala ordningsföreskrifter innebär en peningsbot därmed är det polisens skyldighet att ingripa.
    www.stockholm.se/OmStockholm/Politik-och-demokrati/Stadsovergripande-styrdokument/Allmanna-lokala-ordningsforeskrifter-for-Stockholms-kommun-/
    Nått som polisen faktiskt har försökt att göra men stoppades av pkismen i det här landet.
    Hur som som ovan står finns det regler på plats.

• Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri
  • Rataxes

Sanningen är att den fattigdom vi ser i Rumänien beror på att man praktiserade vänsterns ekonomiska system i 50 år och de nu söker sig till delar där det varit mer kapitalism de senaste 100 åren.

Lite som Kuba. Inga som flyr dit, bara därifrån. Säger en del om vilket ekonomiskt system som är överlägset, även om man vägrar rösta för mer av samma framgångsrika politik när det är val.

Obegripligt.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • nihka
    GinoTonic skrev 2015-07-04 18:09:43 följande:
    Det är antagligen så att media inte vågar beställa några fler undersökningar...

Fast att vissa saker är tillåtna för ett lands egna medborgare men inte för andra, är ju inget konstigt. Men helst vill jag att vi går ur EU så att de helt enkelt inte kan komma in här. Då blir det som förr, innan EU, när man var tvungen att redogöra för hur man skulle kunna försörja sig i landet innan man fick komma in. Jag kommer ihåg när jag skulle plugga i London, och jag var tvungen att spara ihop till 80 000 kr först - det var minimisumman för att man skulle få tillstånd att bo där i åtta månader (om jag minns rätt nu).

Ja, det var ju precis det jag försökte förklara för dig! Du skrev förut att Sd aldrig kan få 50 procent eftersom 50 procent av svenska folket inte är nationalister. Men som du ser så röstar många redan på Sd ändå, för att de ser Sd som det enda alternativet ÄNDÅ. För att få slut på massinvandringen och anpassningen till islam. Om man anser att det är det absolut viktigaste, så kan man rösta på Fan Själv för att få slut på det! Om Sd inte fanns som ett seriöst och ofarligt alternativ, så tror jag att många skulle kunna tänka sig att rösta på ett nazistparti om det var det som krävdes...
    Konspirationsteorier igen. Det finns plenty med undersökningar. om har vi ställer oss till tiggeri. Den senaste visar att 49% tycker det är en bra idé. 49% är många men ingen majoritet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20562767.ab

Nu blandar du ihop en medborgares rättigheter och skyldigheter med generell lagstiftning.

Jag ser fler fördelar med EU än nackdelar och håller med om att: "Utan EU hade i dag våra baltiska grannar, liksom Rumänien och Bulgarien, varit utsatta för samma ryska politik som Ukraina eller Moldavien och Georgien. Den ryska krigföringen i Ukraina visar hur viktig europeisk sammanhållning och demokratisk styrka är."

Ja, du ser den delen av SD som har kopplingar med nazism.
  • Anonym (avslöjad)

Och nu handlar tråden om nåt heeeeelt annat

• Anonym (.)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-04 18:59:18 följande:

Och nu handlar tråden om nåt heeeeelt annat

Ja, du har verkligen hållit dig on topic i den här tråden måste jag säga. Inlägg efter inlägg med ren smörja. 
  • Anonym (avslöjad)
    Anonym (.) skrev 2015-07-04 19:06:57 följande:

Ja, du har verkligen hållit dig on topic i den här tråden måste jag säga. Inlägg efter inlägg med ren smörja. 

Vem är du då?
  • Anonym (idioti)

ts uppdaterat

• Anonym (idioti)

Det verkar som trollen har gått och lagt sig eller kanske gett upp.

www.svt.se/nyheter/utrikes/rumanerna-skams-for-sina-tiggare

Bortsett från mitt ts så är detta läsvärt, folk som betalar yrkestiggare att skita på vårt land gör detta mot alla rekommendationer.

.

"Direktören för Liv och ljus, Florin Ivanovici, är mycket tydlig.

? Vår mycket starka rekommendation är att inte ge pengar till tiggare. Det förvandlar tiggeriet till ett yrke, barnen hemma i Rumänien överges och missar ofta skolan när föräldrarna är borta.  Att ge uppmuntrar till ett liv utan framtid; att flytta från land till land löser inte deras grundläggande problem, säger han."

Så ge fan i att ge pengar.

Speciellt idioten som skröt med att han gör det för att reta "rasister".
    Jag spenderade hela dagen vid polen och kollade bara sporadiskt så beklagar om jag löss med mitt frånvaro.

Allt du bidrar till är att skapa en ny generation med yrkestiggare och vi andra får vadda i skit.

• Anonym (fel)
    schumi11 skrev 2015-07-04 13:29:25 följande:

Det finns säkert dem som tigger för att att de har det svårt men många tiggare är ju organiserade och därför ger jag inte en spänn till dessa. Min flickvän gav dessutom en kexchoklad till en tiggare och han kastade den på henne och skrek PENGAR. SÅ jävla otacksamt.

Men det är klart att alla vill komma hit då vi är så slappa och bjuder hit folk och ger dem bidrag, jag skulle också vilja komma hit då. Den stora frågan är dock varför vi inte kan ha en mer vettig flyktingpolitik som våra grannländer.....jag glömde....säger man så i sverige så är man ju rasist vilket är helt sjukt!

För inte längesedan var det en läkare som tyckte att en kvinna skulle ta i hand på sjukhuset och sa detta till henne, läkaren blev stämd och fick BÖTA 50 000kr i diskriminering!!!! FÖR HELVETE säger jag, i detta land så hör det till god ton att hälsa och att man då ska få böter för detta är för mig obegripligt!

• tobbe01
    nihka skrev 2015-07-05 00:45:01 följande:
    En uppdatering som är lika förvirrad som den ursprungliga texten.

Det är inte olagligt att tigga, men SD har lämnat in en rad motioner för att försöka ändra på det - dock utan framgång.

Här är järnrörsEkeroths försök till lagändring:

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/mot-201213Sf258-Forbjud-tigg_H002Sf258/
    Efter nästa val kommer SD att ha mkt att säga till om.
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri