Inlägg från: Anonym (idioti) |Visa alla inlägg
  • Anonym (idioti)

varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri

Anonym (Enkelt!) skrev 2015-07-02 18:06:17 följande:
    Lite böter och alla stora summor de fått ihop försvinner. Sen lär de åka hem.

Men du är väl en sån där fegis som vill att andra ska göra saker.

Ja, om det hade fungerat.

Jag tvivlar däremot att det kommer fungera i och med man redan har låtit dom glida på många olika plan.

Bästa är fortfarande om alla tar sitt ansvar, stat framför allt men den största skulden måste man tyvärr sätta på dom som faktiskt gör det möjligt.

Vet inte om man kan kalla mig för fegis för att jag vill låta myndigheter sköta sitt jobb vi faktiskt betalar för.

• Anonym (idioti)
    Anonym (Allert) skrev 2015-07-02 18:28:14 följande:
    SD-Troll Allert!!!
    ***Var vänlig och mata inte trollen genom att svara***

Förlänga politikers idioti som faktiskt har fått sd att växa lavinartat, lyckat, eller inte.

Testa igen.

• Anonym (idioti)
    Nerfherder skrev 2015-07-02 18:24:21 följande:
    Tänk efter nu. Du skapar hellre anonyma trådar på internet i olika forum, hellre än att göra något vettig åt det...
    Jag gör vad jag kan som privatperson åt saken, vad gör du mer än att du betalar dom att fortsätta?
  • Anonym (idioti)
    Anonym (fel) skrev 2015-07-02 18:40:07 följande:
    Ja om det är ett tvistemål (civilt) eller handlar om förtalsbrott. Vansinnigt sällsynt med andra varianter i det här sammanhanget. Men det spelar egentligen mindre roll i det här sammanhanget, då tiggeri inte är olagligt idag, och därför finns det inget att pröva, oavsett upplägg.
    Ja, det blir helt konstigt om en privatperson försöker driva ett mål som faller under allmän åtal.
    Så länge myndighet inte tar sitt ansvar så är vi förlorade på det området.
  • Anonym (idioti)
    nihka skrev 2015-07-02 19:20:08 följande:

Tycker du har startat "nock" med anonyma nick för att sprider dina lögner.

Det är inte kriminellt att tigga.

Det finns heller inget i lagens namn som heter "yrkestiggare" som du håller på och tjatar om i tråd efter tråd utan det är typisk SD-retorik. Gå tillbaka till kloakerna Avpixlat och Fria tider om du vill prata som dem.

Peka på en och jag ser till att styrka allt jag säger med länkar, önskar att ni andra som sprider faktafel och rena lögner kunde göra detsamma.

Yes, det är det.

Det finns absolut i våran samhälle, i vanliga fall så haffar dom oss i gångarna på shoppingcentra, dom har däremot ansökt om tillstånd och fått det beviljat.

Dom sticker heller inte understol med att det handlar om vinstgivande verksamhet i motsatsen till yrkestiggare från¨n öststater.
    Skulle det sitta bättre med dig om jag talade klarspråk och kallade dom för zigenare?
    Eller skulle det endast öppna dörren mot en lång raljerande om rasism?
    Så för diskussionens skull kallar vi dom för yrkestiggare.

Detta är för övrigt den första tråden jag startade om ämnet så nitlott där också.

• Anonym (idioti)
    nihka skrev 2015-07-02 19:47:59 följande:
    Det är inte kriminellt att tigga.

Det finns inget i lagens namn som heter "yrkestiggare" som du håller på och tjatar om i tråd efter tråd utan det är typisk SD-retorik.

Lässvårigheter gör sig gällande på flera plan: "anonyma nick" är inte detsamma som egenstartade trådar.

Jag har redan styrkt det i tråden så sluta sprid faktafel omkring dig, det gynnar varken oss eller dom.

Nej, det finns inget i lagen som klassar folk som yrkestiggare, det får dom heller inte att försvinna vad man än kallar dom.
    Så för konversationens skull, så vi snackar alla om samma sak så kallar vi dom för yrkestiggare.
    Jag antar du föredrar det framför zigenare så ja.
    Ska du snacka retorik så kommer du med det klassiska, framför att bemöta argument eller pinsamma sanningar så väljer man att avfärda dessa som "rasistiskt propaganda eller SD retorik", lägg ner med det, det leder ingenstans.

Vad du anser dig att se i din kristallkula gällande anonyma nick bryr jag mig inte mycket om.

• Anonym (idioti)
    Anonym (Tom Peng) skrev 2015-07-02 19:48:26 följande:
    Det du och många andra tycks glömma är att det är regelns tillämpning som är det viktigaste, dvs hur den uttolkas i praxis. I fallet med tiggeriet har det konstaterats i en dom från en tingsrätt, samt ett JO-beslut, att "normalfallet" av tiggeri inte omfattas av de föreskrifter, härstammande från ordningslagen, som citerats tidigare. Det är den situation som gäller i det svenska rättssystemet för närvarande. Om det har kommit ytterligare avgörande uppskattar jag en hänvisning.

Att tro att det skulle gå att driva ett enskilt åtal i den här frågan är helt befängt.

Om det faller fel första gången är det bara att prova igen, bara det att det gäls inte i dagens samhälle och jag tänker inte så på vallgraven och slösa bort mitt liv med att utkämpa ett slag jag redan har betalt folk att göra åt mig.

Ja, man låter dom glida, det händer på många områden när det kommer till "utlänningar", en av anledningar till att sd växer, svenskar blir andra klassens medborgare i eget land vi bekostar.

Huvudfrågan, om man blandar inte in stat som sviker oss är fortfarande varför det finns folk som betalar för detta med sina egna pengar!

Håller med, försöka ta det till rättssal så som det ser ut idag när man avfärdar lagar är absurt, slöseri med tid och skatteresurser.

• Anonym (idioti)
    Anonym (avslöjad) skrev 2015-07-02 20:28:20 följande:

Har läst igenom båda trådarna, och jag tror att det är samma ts, baserat på att ts i den andra tråden gjorde bort sig. Och postade med fel konto. Mao är han en sak som man inte får prata om högt är på familjeliv.

Tror jag man i kyrkan, hade du nått att tillägga till punkter jag drog upp i ts?.

Eller du är på på yrkestigganas spår att du önskar bara lämna skräp efter dig.

Anonym (empatilösa svin) skrev 2015-07-02 21:17:28 följande:
    Nej det har du inte, peka i så fall på vart, citat och inläggsnummer tack, och kom nu ihåg att ordningsregler är inte lagar. 
    plus att vi talar om människor som tigger för sin egen personliga räkning, så långt som vi vet, alltså passar inte termen yrkestiggeri vilket det som nihka redan påpekat inte finns nån sån term.

Du kanske inte är införstått i regelverket vi alla lever under men lokala föreskrifter är eller ska vara lika giltiga som nationella lagar, polis ska upprätthålla dessa.
    Det spelar ingen roll om pengar samlas till enskilda gruppen eller om dom ingår i större ring, pengar samlas utan tillstånd vilket är olagligt här.

Det ska även vara fan att folk hakar upp sig på en liten detalj, allt annat jag har nämnt i ts, betyder inte det nånting?

• Anonym (idioti)
    Nerfherder skrev 2015-07-03 10:58:02 följande:
    Nopes! Det betyder inte ett skit!

Jag tycker då du ska kontakta stat så en särskild fond öppnas så du och dig lika betalar in pengar till att sanera bort mänsklig avföring, ersätta företag för förlorat arbetsinkomst samt ersättning för stölder.

Dom flesta av oss åker på konsekvens när vi inte använder hjärnan och gör korkade saker, förstår inte varför mindre begåvade på det ämnet kommer undan.

Du har däremot konsekvent loskat ut oft inlägg här, kanske du kanske anstränga dig en stund och svara på varför du betalar folk att skita på våra gator, lägg kanske till om du tycker det är rätt nånstans att dom faktiskt kommer hit och utsätter oss för brott och skiter på våra gator.

• Anonym (idioti)
    KillBill skrev 2015-07-03 11:38:03 följande:
    Dina slänger ur dig helt befängda påståenden och förhoppningsvis så är du bara ute efter att provocera.
    Nämn en sak som inte stämmer och håll dig till topic.
    Har redan en som floodar tråden med skit, behöver inte fler.
Svar på tråden varför bekostar ni kriminalitet/yrkestiggeritiggeri