Inlägg från: Skorpionguy_82 |Visa alla inlägg
  • Skorpionguy_82

Jag är bög. Hur berättar jag?!?

Grattis ! Du har hittat dig själv . Att du är gay är din personliga ensak och ingen annan som ska styra va du ska känna. Jag tycker i första fall nu när du nått ett steg att kanske kontakta andra HBT människor i din närhet , det finns Rfsl ungdomslokaler där du kan träffa liknande . Varför stressa ? Du har hela livet framför dig , en dag träffar du en kille och då kommer han att vara din back up den dagen du berättar , andas ut och låt tiden visa. Ibland dömmer man föräldrarna hårdare än verkligheten är

• Skorpionguy_82

Känslan kan kännas tung och bister men viktigaste är att du ska veta att du inte är ensam.
    Det finns flera HBT människor i landet så känn inte att du är ensam.
    Du är ung och det finns linjer att ringa för att prata med folk som förstår hur du kan känna.
    Att komma ut är en väg för sig men i framtiden kommer kanske även din far hellre se dig lycklig än att du ska må dåligt.
    Hur man ska berätta är olika från fall till fall men varför stressa.
    DU har hela framtiden framför dig.
    Jag gick ut först när jag hade pojkvän som stod vid min sida.

• Skorpionguy_82

Jag ser mig mer kärleksmässigt åt killar men ser mig själv som bi.
    Är singel så just nu har jag mina älskare/älskarinna och lever ut utan förpliktelse. 
    Så ser mig idag inte mig som homo utan är singel och njuter av livet av både män och kvinnor

Svar på tråden Jag är bög. Hur berättar jag?!?