sigan12 skrev 2015-06-29 13:26:56 följande:
Hej. Jag är 14 år och har under en längre period intresserat mig för killar. Men problemet är att min pappa är homofob och min kompis fruktar rent ut sagt dom. Vad ska jag göra? Hjälp?!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-29 13:31
(Han fruktar homosexuella)
Hej!
Men fy att det ska vara sån press på alla som ska berätta sånt här! Förstår inte att det ska bli en sån står grej av att man är homosexuell. Det är ju den du är.
Själv är jag bisexuell och har inte berättat det rakt ut (är i 20årsåldern). Mamma skulle inte bli förvånad för var förvirrad flera gånger när kag var liten om jag var lesbisk eller inte. Jag vet idag att jag är bisexuell och mamma som sagt skulle inte reagera för jag är väldigt öppen av mig och mamma har väl läst mina tankar för hon har frågat innan när man var singel om man var intresserad av någon kille eller tjej. Men pappa däremot.. Han är i den gamla generationen och skulle inte tycka om det men tror inte att han skulle sluta prata med mig eller säga massa han skulle nog bli mer besviken och den gången (om) jag blir tillsammans med en tjej som jag ska ta med hem och "introducera" så får jag ta det. Jag är den jag är och jag lever mitt liv, ingen annans. Det är då min pappas kast om det skulle bli en grej och inte mitt. Så förstår din oro men är det någon du litar på som du iprincip vet inte skulle reagera negativ eller stöta bort dig? Berätta för denna isf först. Tycker att många har väldigt svårt att förstå att man inre tänder på ALLA.. jag som är bi tänder inte på varenda människa som vandrar runt, väldigt få för att vara ärlig.
Tycker stt du berättar för någon du känner dig trygg för i lugn och ro, du är den du är och du förtjänar att vara den du är, kom ihåg det.